Interviu cu Dana Andronie, Managerul administrativ al Atelierelor „Micul Artist”

Dana Andronie este managerul administrativ al Atelierelor Micul Artist, persoana care gestionează toate situațiile logistice și administrative ale proiectului și cea care încă de la început a fost în mijlocul părinților și copiilor participanți. Ea vede în timp real cum se dezvoltă „micii artiști”. 

Ești managerul administrativ al Atelierelor „Micul Artist” și persoana care întâlnește toți copiii care participă la ateliere și pe părinții acestora. Îi cunoști deja foarte bine pe cei mai mulți dintre ei. Cum îi influențează, cum îi schimbă participarea săptămânală la Ateliere? 

Din 2016, de când sunt administratorul Atelierelor „Micul Artist”, am observat cum copiii pot deveni agenți de schimbare prin exemplul și cunoștințele pe care le dobândesc în diverse domenii, inclusiv arta și dezvoltarea personală. Atelierele „Micul Artist” oferă un cadru excelent pentru ca tinerii să își descopere talentele, creativitatea și să învețe să gândească critic, ceea ce poate influența nu doar propria lor dezvoltare, ci și perspectiva părinților lor.

Spui că cei mici acumulează informații care îi influențează într-o măsură și pe ceilalți oameni cu care copiii interacționează în viața de zi cu zi. Cum funcționează asta? 

Procesul de învățare nu se oprește niciodată, iar copiii care învață noi abilități și idei pot sparge stereotipuri și pot inspira pe cei din jurul lor. Prin încurajarea creativității și a educației emoționale, aceștia pot influența pozitiv mediul familial, contribuind la o cultură a deschiderii și înțelegerii. Astfel, generațiile tinere pot deveni o forță motivațională pentru schimbare, ajutând părinții să își îmbunătățească propriile abordări asupra educației și a dezvoltării personale.

Este un cerc virtuos: cu cât copiii sunt mai educați și mai conștienți de propriile talente, cu atât mai mult pot să contribuie la formarea unei societăți mai bune, iar dialogul deschis între generații este esențial. 

Ești și profesor la Atelierele „Micul Artist”, pe lângă rolul administrativ pe care îl îndeplinești. Din această perspectivă, cum vezi dezvoltarea celor mici?

Susținând cursul de stimulare a gândirii logice, observ că schimbarea percepției unui copil este un aspect esențial în dezvoltarea sa cognitivă. Activitățile care încurajează gândirea logică pot ajuta copiii să-și dezvolte abilități de rezolvare a problemelor, să-și îmbunătățească capacitatea de analiză și să învețe să ia decizii informate.

Procesul de învățare poate să influențeze nu doar abilitățile intelectuale, ci și încrederea în sine și motivația. Observarea acestor schimbări a fost extrem de satisfăcătoare, atât pentru mine ca profesor, cât și pentru copii și părinții lor. Drept dovadă sunt părinți care ne-au adus la ateliere și 3 generații de copii. De pildă, dacă fratele cel mare a intrat la un atelier de actorie în 2018, până în anul acesta, au venit la cursuri și ceilalți doi frați mai mici, la alte ateliere. 

 

Interviu realizat de Ioana Marghita