Weekendul viitor vă propunem 6 reprezentații: Balet în Sala Mare, cu ”Prințul Crab”, două reprezentații, sâmbătă de la 17 și duminică de la 11. (ultima șansă în această stagiune!) Două opere de W.A. Mozart, ”Directorul de teatru” și ”Bastien și Bastienne” în Salonul Mozart, respectiv Sala UnderGrant, câte două reprezentații de fiecare titlu în parte, […]
Weekendul viitor vă propunem 6 reprezentații:
Opera Comică pentru Copii organizează: Audiție pentru VIOARĂ pentru Orchestra OCC Luni, 9 octombrie ora 9:00 – Salonul Mozart Condiții de eligibilitate: – licențiat al unei instituții muzicale superioare – experiență în orchestre Înscrierile se fac prin trimiterea CV-ului la adresa: casting.occ@gmail.com până vineri, 6 octombrie 2017. Probe: – piesă la alegere (maximum 5 min.) – […]
Opera Comică pentru Copii organizează:
Audiție pentru VIOARĂ pentru Orchestra OCC
Luni, 9 octombrie ora 9:00 – Salonul Mozart
Condiții de eligibilitate:
– licențiat al unei instituții muzicale superioare
– experiență în orchestre
Înscrierile se fac prin trimiterea CV-ului la adresa: casting.occ@gmail.com până vineri, 6 octombrie 2017.
Probe:
– piesă la alegere (maximum 5 min.)
– fragmentele muzicale impuse (partituri aici)
– fragment la prima vedere (din repertoriul Operei Comice)
Observații:
– OCC nu asigură acompaniator
– Prezența cu 30 min înainte de ora programată
Vineri seara am asistat la avanpremiera unui spectacol de excepție, care nu trebuie ratat nici de cei mici, nici de cei mari: baletul „Coppélia”, în varianta Operei Comice pentru Copii, cu titlul „Lumea Păpușilor” (producție care se află în programul teatrului în lunile septembrie și octombrie). Coregraful Cătălin Caracaș, echipa de artiști cu care lucrează […]
Vineri seara am asistat la avanpremiera unui spectacol de excepție, care nu trebuie ratat nici de cei mici, nici de cei mari: baletul „Coppélia”, în varianta Operei Comice pentru Copii, cu titlul „Lumea Păpușilor” (producție care se află în programul teatrului în lunile septembrie și octombrie). Coregraful Cătălin Caracaș, echipa de artiști cu care lucrează și interpreții acestui spectacol oferă publicului una dintre capodoperele baletului clasic într-o variantă proaspătă, plină de umor și culoare, pe gustul oricărui tip de public.
Mi-e greu să descriu încântarea cu care spectatorul întâlnește această creație, fapt dovedit de răspunsul entuziasmat al publicului de vineri, la practic prima reprezentație „Lumea Păpușilor”. Fiecare interpret, fiecare om de pe scenă și din spatele ei, după o muncă susținută și uneori poate chinuitoare, a reușit să transmită fascinația pe care o exercită baletul lui Léo Delibes, în coregrafia clasică semnată de Arthur Saint-Léon, revizuită de Marius Petipa. Pentru ca frumusețea baletului „Coppélia” să pătrundă și în sufletul publicului tânăr și foarte tânăr, Cătălin Caracaș, autorul spectacolului „Lumea Păpușilor”, artist cu o vastă experiență ca balerin, maestru de balet și coregraf, a păstrat, ca și în cazul celorlalte spectacole ale sale de la Opera Comică – “Don Quijote” și “Spărgătorul de Nuci” – toate fragmentele importante ale lucrării.
Dar ceea ce face povestea cu adevărat captivantă pentru spectator este doza consistentă de umor pe care a atribuit-o fiecărui personaj. De obicei, în spectacolele de balet, perechea de îndrăgostiți prezintă latura serioasă a poveștii, în timp ce personajele de caracter pot avea esență comică. Dovedind un excelent talent regizoral, Cătălin Caracaș a găsit o cheie comică tuturor personajelor și a îndrumat balerinii către mai multă interpretare actoricească, ei folosind în acest sens inclusiv expresii faciale, extrem de amuzante, potrivite situațiilor scenice și desfășurării acțiunii. Astfel, întâlnim o Swanilda foarte simpatică (Sofia Sitaru), un Frantz naiv, ușor de păcălit și cam aerian (Tiberiu Pepenică) întruchipând perechea de îndrăgostiți. Al treilea personaj principal al poveștii, marele meșter și vrăjitor Coppélius (Ionuț Picincu), de un comic fără limite, este construit ca un savant nebun care ar vrea să hipnotizeze pe toată lumea și ale cărui experimente nu reușesc de fapt niciodată. Nu trebuie uitate, în acest context al comediei, păpușile, care tot timpul se strică și împiedică planurile creatorului lor, Coppélius. Printre acestea am remarcat Păpușa chinezească (Levente Szasz), care prin mișcări mecanice se declanșează când nu te aștepți și Păpușa Arlechin (Ștefan Tănase) care, de câte ori e pornită, pare că se înmoaie. Performanțele interpretative ale tinerilor balerini ai Operei Comice pentru Copii sunt desigur suplinite și de multă tehnică de dans academic. Astfel, pe lângă personajele principale sunt de remarcat și cele două perechi de dansatori, Prietenele (Sophie Hull și Sabina Chirilă) și Prietenii (Raul Oprea și Taiga Ueno), care prin dansurile lor, alături de ansamblu înveselesc atmosfera câmpenească din târgul de provincie în care se petrece acțiunea.
Magia spectacolului „Lumea Păpușilor” se datorează în mare parte scenografei Adriana Urmuzescu și colegilor ei din echipa de producție. După cum am auzit vorbindu-se și în sală, rar s-au mai văzut decoruri și costume atât de frumoase, efecte speciale și de lumini atât de reușite într-un spectacol de balet. Cele două spații în care are loc acțiunea, piața târgului și atelierul meșterului Coppelius, sunt colorate precum o carte de povești, iar îmbinarea între decor și proiecții este perfectă. Imaginile de ansamblu, dacă ar fi să le oprim și să le facem câte o fotografie sunt spectaculoase.
„Coppélia nu poate lipsi de pe afișul unui teatru liric, mai ales din repertoriul unui teatru de operă și balet dedicat celor mici. Este printre primele balete cu care copiii trebuie să se familiarizeze din marea familie a baletului clasic”, spune coregraful Cătălin Caracaș, la care aș adăuga: nici adulții nu trebuie să ocolească spectacolul de la Opera Comică pentru Copii, unul dintre proiectele acestui teatru care îndeamnă spectatorul la visare și îl farmecă prin sinceritate și energie.
Iulia Toea-Mureșan
Ce-ar putea absorbi, încânta și fascina mai tare o sală plină de copii decât un spectacol care poartă titlul “Lumea Păpușilor”? Opera Comică pentru Copii propune o poveste de iubire în pași de dans asezonată cu trădare, mister și frumusețe stranie. Un balet pentru oameni mari și copii deopotrivă, care ne conectează pentru multă vreme […]
Ce-ar putea absorbi, încânta și fascina mai tare o sală plină de copii decât un spectacol care poartă titlul “Lumea Păpușilor”? Opera Comică pentru Copii propune o poveste de iubire în pași de dans asezonată cu trădare, mister și frumusețe stranie. Un balet pentru oameni mari și copii deopotrivă, care ne conectează pentru multă vreme la atmosfera magică din atelierul de păpuși mecanice al meșterului Coppélius.
Avanpremiera de aseară, din Sala Mare a OCC, a fost o bucurie pentru ochi și suflet, grație interpretării de excepție a tinerei balerine Sofia Sitaru și a partenerului ei de scenă, Tiberiu Pepenică. Talentata artistă a interpretat o Swanilda plină de căldură și expresivitate, păstrând rigoarea și amplitudinea mișcărilor, iar dansurile de final ne-au demonstrat că e o balerină ce promite să ajungă departe.
“Lumea Păpușilor” e povestea a doi tineri îndrăgostiți, a căror legătură e tulburată de apariția, la fereastra meșterului Coppélius, a unei tinere superbe care ia mințile tânărului Franz. Intrigată, Swanilda și prietenele ei pătrund într-o noapte în misteriosul atelier pentru a descoperi că tânăra de la fereastră este de fapt o păpușă mecanică, asemeni multor altora care populează încăperea. Chinuit de dorința de a-și însufleți creațiile, meșterul Coppélius încearcă să transfere sufletul lui Franz în trupul păpușii, fără să realizeze că locul acesteia fusese luat de Swanilda. Aceasta reușește să își salveze iubitul și să ne ofere tuturor satisfacția că vor “trăi fericiți până la adânci bătrâneți”.
Coregraful Cătălin Caracaș a montat pe Scena Mare a OCC un spectacol dinamic, plin de culoare, populat de personaje bine conturate și puse în valoare de decorurile impresionante. Sub semnătura scenografei Adriana Urmuzescu, au fost create două lumi contrastante, la fel de frumoase, dar extrem de diferite: lumea de afară, solară, a oamenilor, cu visurile, bucuriile, necazurile și toate acele lucruri care îi fac să fie extrem de vii, și lumea misterioasă și întunecată din interiorul atelierului, unde meșterul Coppélius creează păpușile sale. Luminile, decorul, culorile, fumul care învăluie scenele cheie, arlechinii și păpușile bizare care dansează cu mișcări mecanice creează un context straniu și fascinant pentru întreaga intrigă.
Scenografia mai introduce un element original cu efect spectaculos – un soi de ecran subțire de pânză pe care sunt proiectate imagini și care înlocuiește cortina clasică, mascând abil scena în timpul schimbării decorurilor. Costumele sunt superbe, în croieli dinamice, creând efectul unei explozii de culoare în momentele care introduc pe scenă întregul ansamblu de artiști.
Noua premieră de la Opera Comică pentru Copii e un spectacol de neratat pentru această toamnă. Dovadă sunt aplauzele pline de căldură de la finalul avanpremierei de aseară care au răsplătit munca și talentul artiștilor. Mai aveți șanse să prindeți ultimele bilete pentru premiera din această seară. Nu veți regreta!
Livia Cimpoeru
Cătălin Caracaș – Balerin, Coregraf, Regizor, Artist și Om Balerin, maestru de balet și coregraf, Cătălin Caracaș a copilărit pe scena Operei Naționale București, tatăl său fiind marele dansator Adrian Caracaș, membru al generației de aur a baletului românesc. A moștenit pasiunea pentru dans de la tatăl său, iar în anul 1983 a absolvit […]
Balerin, maestru de balet și coregraf, Cătălin Caracaș a copilărit pe scena Operei Naționale București, tatăl său fiind marele dansator Adrian Caracaș, membru al generației de aur a baletului românesc. A moștenit pasiunea pentru dans de la tatăl său, iar în anul 1983 a absolvit Liceul de Artă „George Enescu” din București, secția Coregrafie. Chiar de la începutul carierei, Cătălin Caracaș s-a făcut remarcat ca balerin la competiții naționale și internaționale, câștigând premii precum Marele Premiu „Lira de aur” și „Cupa de cristal” la Festivalul Concurs „Darclée” din anul 1982 și Trofeul de Argint la Festivalul Prieteniei de la Phenian (Coreea de Nord, 2001). Într-un interviu acordat blog-ului „Profa de balet”, el rememorează:
„Baletul a devenit însăși existența mea, viața mea, prin el am respirat, el m-a ridicat și mi-a oferit cele mai frumoase clipe. Am avut marea șansă ca de mic să pot fi în sălile de balet ale Operei, la orele de studii și repetiții, mai apoi în sala mare, la spectacole. Am amintiri frumoase legate de cei mai mari artiști ai scenei lirice bucureștene (balerini, cântăreți, regizori, dirijori, scenografi) pe care i-am cunoscut îndeaproape atât în spatele cortinei, cât și ca spectator, în sală. Încă mai am vie în memorie amintirea sălilor de balet cu dușumea, dungile care erau trasate pe jos și mirosul acela de sacâz care se amesteca cu cleiul cu care erau lipiți flexibilii și poantele, multe spectacole văzute de la arlechin, la care vedeam și partea nevăzută, din spatele cortinei.”
Cătălin Caracaș a devenit balerin al Operei Naționale București în anul 1983, iar de-a lungul carierei ca dansator a interpretat roluri importante precum Alain din „La fille mal gardée” („Fata prost păzită) de Ferdinand Hérold și John Lanchbery (regia și coregrafia: Alexa Mezincescu), Coppélius din „Coppélia” de Léo Delibes (coregrafia: Anton Romanowski, Oleg Danovski), Spărgătorul de nuci din baletul cu același titlu de Piotr Ilici Ceaikovski (coregrafia: Tilde Urseanu) și Clovnul din același balet (coregrafia: Alexa Mezincescu), Camacho din „Don Quijote” de Ludwig Minkus (coregrafia: Mihai Babușka, după Marius Petipa și Alexandr Gorski), Gremio din „Îmblânzirea scorpiei” (coregrafia: Ioan Tugearu), Benvolio din „Romeo și Julieta” de Serghei Prokofiev (coregrafia Iuri Papko) sau Prostuța din „Cenușăreasa”de Serghei Prokofiev (coregrafia: Mihai Babușka). Pe lângă coregrafii deja menționați, a interpretat roluri principale și în spectacole semnate de Mihaela Atanasiu, Vasily Medvedev sau Jaroslav Slavický și în divertismente din lucrări de operă în coregrafia maeștrilor Vasile Marcu și Doina Andronache.
Cătălin Caracaș s-a alăturat echipei Operei Comice pentru Copii încă de la înființare, în anul 1998, iar aici a creat balete de buzunar precum „Coppélia” de Léo Delibes, „Lumea lui Nea Iancu” pe muzica lui Mihail Jora și „Caruselul lumii” (colaj muzical), dar și spectacole de mai mare întindere ca „Don Quijote” de Ludwig Minkus și „Spărgătorul de nuci”. La Opera Comică pentru Copii, Cătălin Caracaș s-a ocupat și de coregrafie pentru spectacole de operă, operetă și musical: „Peter Pan” de Laurențiu Profeta, „Flautul fermecat” de Wolfgang Amadeus Mozart, „Hänsel și Gretel” de Engelbert Humperdinck, „Hapciu în Re major” de Florimond Hervé, în colaborare cu regizorii Cristian Mihăilescu și Antoaneta Cojocaru. În plus, este coautor al volumului „Consemnări coregrafice. Baletul Operei Naționale București”, alături de Vivia Săndulescu.
În prezent, Cătălin Caracaș este Coordonator Departament Balet la Opera Comică pentru Copii, calitate în care a extins trupa de dansatori ai teatrului, descoperă și cooptează tineri artiști aflați la început de carieră și se ocupă de dezvoltarea lor profesională. Este în continuare maestru de balet și solist al Operei Naționale București.
„Toate spectacolele au ceva aparte, toate pornesc de la punctul 0 și cresc asemenea unui copil, iar la deschiderea cortinei te desparți de copilul pe care l-ai crescut în zeci de ore la sala de repetiții și mai apoi pe scenă, ca să îl lași să-și trăiască viața, iar spectatorul să plece cu el în suflet.” Cătălin Caracaș Cătălin Caracaș despre baletul „Lumea păpușilor”/ „Coppélia”.
Pentru coregraful Cătălin Caracaș, „Lumea păpușilor e o lume fantastică, iar cu puterea minții putem să însuflețim chiar și păpușile.” În legătură cu alegerea acestui proiect la Opera Comică pentru Copii, el spune:
„Coppélia nu poate lipsi de pe afișul unui teatru liric, mai ales din repertoriul unui teatru de operă și balet dedicat celor mici. Este printre primele balete cu care copiii trebuie să se familiarizeze din marea familie a baletului clasic”.
Urmărind această idee, Cătălin Caracaș a adaptat baletul creat de Arthur Saint-Léon și desăvârșit în formă clasică de Marius Petipa pentru publicul foarte tânăr, fără a-l văduvi însă de frumusețe:
„În general am mers pe firul narațiunii, am mai scurtat din fragmentele adagio și din unele variații. Mi-am dorit un spectacol dinamic și antrenant pentru copii. Am păstrat esența poveștii și am încercat să comprim toată acțiunea la o oră de spectacol, păstrând toate momentele principale. (…) Baletul „Coppélia”este axat foarte mult pe dansul de caracter și aici mă refer la Mazurkă, pilonul principal, urmat de Ceardaș.”
Prin urmare, Cătălin Caracaș a încercat să păstreze cât mai mult din coregrafia clasică, fără să introducă elemente noi, nefirești sau influențe din alte sfere ale dansului, așa cum ar avea tendința creatorii de astăzi.
„Majoritatea versiunilor secolului XX sunt inspirate din cea a lui Petipa dar, ca și alte lucrări clasice, „Coppélia” cunoaște numeroase interpretări. Unele, precum cele ale lui Roland Petit (1975) sau Patrice Bart (1997), pun accent asupra lui Coppélius, altele insistă asupra mecanismelor fantasmelor masculine, la Maguy Martin (1993), Charles Jude (1999), dar și în producții mai noi, la Paris (Albert Aveline, 2001), la Moscova (Sergei Vikharev, 2009).”
Pe coregraful Cătălin Caracaș de baletul „Coppélia” îl leagă și prezența sa ca interpret în rolul Coppélius în producția de la Opera Națională București, în coregrafia semnată de Anton Romanowski și Oleg Danovski:
„Coppélius a fost un rol de maturitate, care mi-a adus multe satisfacții profesionale”, mărturisește el.
Într-un articol din presa vremii criticul Grigore Constantinescu spunea: „Cătălin Caracaș, cu avantajul unei tinereți care urcă spre maturitate, a căutat alte soluții și, din această perspectivă, restituie personajului ceva din misterul romantic, agrementat și cu unele trouvaille-uri comice. De fapt de la Cătălin Caracaș ar putea porni o reconstruire a acestui încântător balet, pe coordonatele unei anumite rigori de teatralitate. Neîndoios, ar fi un câștig pentru lucrare, interpreți și public.”
Premiera spectacolului „Lumea Păpușilor” are loc sâmbătă, 23 septembrie, de la ora 17:00, și duminică, 24 septembrie, de la ora 11:00, la Opera Comică pentru Copii, iar biletele sunt puse în vânzare în rețeaua bilete.ro.
Iulia Toea Mureșan
Dacă ai aplicația OCC descărcată și vrei să vii la ”Directorul de teatru”, de Mozart, în acest weekend sau în cel viitor, trimite un sms în cursul zilei de azi, 20 septembrie, până la ora 19, și vei primi INVITAȚIE CU 2 LOCURI! Spectacolul se joacă de la ora 10, în datele de 23, 24, 30 […]
Dacă ai aplicația OCC descărcată și vrei să vii la ”Directorul de teatru”, de Mozart, în acest weekend sau în cel viitor, trimite un sms în cursul zilei de azi, 20 septembrie, până la ora 19, și vei primi INVITAȚIE CU 2 LOCURI! Spectacolul se joacă de la ora 10, în datele de 23, 24, 30 sept. și 1 oct. Te rugăm să alegi ziua și să ne trimiți un sms la nr. 0753431421, cu mesajul VREAU LA MOZART, în data de …….. (completezi alegerea ta) și vei primi imediat confirmare tot prin sms.
Îți mulțumim și te așteptăm cu drag la spectacolele noastre!
Dacă ai aplicația OCC instalată, avem o ofertă exclusivă pentru tine! Dacă vii la oricare dintre cele 3 reprezentații din acest weekend, vineri – 18.30 sau sâmbătă – 17.00 sau duminică – 11.00, îți oferim cadou un PUZZLE personalizat ”Lumea Păpușilor”. Trimite un sms la 0753.431.421, astăzi 19 septembrie, până la ora 18, cu textul […]
Dacă ai aplicația OCC instalată, avem o ofertă exclusivă pentru tine! Dacă vii la oricare dintre cele 3 reprezentații din acest weekend, vineri – 18.30 sau sâmbătă – 17.00 sau duminică – 11.00, îți oferim cadou un PUZZLE personalizat ”Lumea Păpușilor”. Trimite un sms la 0753.431.421, astăzi 19 septembrie, până la ora 18, cu textul VREAU PUZZLE OCC și noi ți-l oferim imediat când ajungi la spectacolul din acest weekend! Te așteptăm cu mare drag!
Cu fiecare spectacol și eveniment pe care îl organizăm, încercăm să contribuim la educația și dezvoltarea copiilor noștri. Aceasta este misiunea noastră și pentru asta am format o echipă frumoasă și unită. Bucuria noatră este să vedem că părinții apreciază toată munca noastră și, mai ales, să vedem că ceea ce facem noi chiar funcționează! […]
Cu fiecare spectacol și eveniment pe care îl organizăm, încercăm să contribuim la educația și dezvoltarea copiilor noștri. Aceasta este misiunea noastră și pentru asta am format o echipă frumoasă și unită. Bucuria noatră este să vedem că părinții apreciază toată munca noastră și, mai ales, să vedem că ceea ce facem noi chiar funcționează! Vă mulțumim!
O parte dintre mesajele primite în ultima săptămână despre spectacolele noastre:
Alina Nicoara Vizionarea spectacolelor reprezintă o metoda eficientă de a stimula încrederea și stima de sine a copiilor, in general, de a combate timiditatea și tracul și de a le pune creativitatea și imaginația la lucru. În cazul fiicei mele, contribuie la formarea gustului pentru operă, îi dezvoltă paleta de trăiri emoționale în vederea împlinirii personalității și sensibilității (implicit artistice) pentru o existență socială și spirituală mai bogată.
Moraru Marina În spatele fiecărui spectacol OCC este o poveste pusă în valoare printr-un balet, muzical sau opera și este amplificată prin muzica marilor compozitori ceea ce contribuie la dezvoltarea copiilor punându-le creativitatea și imaginația la lucru, de a învăța să socializeze, de a-și dezvolta capacitatea de autocontrol, dezvoltarea limbajului și a îmbogățirii culturale, dezvoltă pasiunea pentru citit, gândirea, atenția și concentrarea.
Oana Soare Copiii mei își dezvoltă gustul pentru muzica bună, de fapt pentru muzica adevarată, ajung să iubească și teatru. Și în plus în spatele fiecărui spectacol se află o poveste care îi aduce într-un tărâm magic, plin de peripeții, aventură și muzică.
Erimia Ileana Rebecca Fiicei mele îi place TOT, de la caldura cu care este întampinată de fiecare dată, la spectacolele pline de ritm și de culoare. Știu din propria experiență că nu este usor să captezi atenția și admirația unui copil pentru mult timp, dar spectacolele OCC reușesc să o impresioneze prin emoția transmisă, umor, eleganța și magia creată în jurul ei.
Carmen More Muzica clasică modelează, cizelează caractere… copiii și adultii care-i însoțesc învață să iubească frumosul, decorurile, mișcarea scenică, artiștii minunați…..
Xandra Ru RazaRa În majoritatea cazurilor, adulții care-i aduc pe copilași la spectacolele OCC, iubesc încă de pe vremea copilăriei lor, muzica clasică și tot ce înseamnă eveniment / spectacol de acest gen. Și la rândul lor atrag și stimulează gustul copiilor pentru aceste spectacole de muzica și dans (balet) de înaltă calitate și rafinament, mergând cu ei permanent la spectacole.
Danielusa Dani Le stimulează copiilor creativitatea, imaginația, sensibilitatea față de frumos, le dezvoltă vocabularul
Iuliana Andronic Aceste spectacole contribuie la educația copiilor prin dezvoltarea atenției, a cititului, cunoștințele muzicii clasice, a poveștilor și nu în ultimul rând dezvoltându-le creativitatea.
Cristina Chirila Spectacolele OCC aduc bucurie, apoi muzica le dezvoltă mai multe planuri (și plăcerea de a asculta muzica clasica, si inteligenta emotionala, si starea de bine…). Invata ce este o piesa de teatru, o piesa de opera si le dezvolta „gustul” pentru diverse zone culturale.
Sunteti minunati si va multumim pentru tot ceea ce faceti pentru copii
Denisa Tomulescu Spectacolele OCC ajuta copilul sa isi dezvolte calitati precum: imaginatia, bunul gust si virtuozitatea.
Fanica Chirila Dupa primul soectacol vizionat, au mai vrut si au mai vizionat si alte spectacole. In Herastrau am fost zilnic, inclusiv la Gala. Devenim spectatori fideli. Spectacolele ii atrag si le dezvolta placerea de a asculta muzica, de a vedea balet, de a intelege situatii comice sau chiar dramatice. Spectacolele adauga dragostea pentru arta educatiei primite .
Daniela-Teodora Lazar Spectacolele de la OCC sunt o incantare pentru copii,pentru ca ii poarta intr-o lume de poveste,le stimuleaza creativitatea si imaginatia,pe o muzica de vis. Este un mod foarte placut de a face cunostinta cu opera,cu musical-ul,cu baletul,pe muzica marilor compozitori. Abia asteptam sa va vedem piesele din aceasta stagiune.
Alina Albu Băiețelul meu a început să iubească muzica si se bucura de fiecare dată când urmărește piesele. Cu ajutorul OCC a aflat care este diferenta intre opera, operetă si balet la doar 6 ani.
Ana Rainer Maria adora OCC, ii stimuleaza creativitatea si este foarte bucuroasa de fiecare data cand mergem la OCC.
Cristina Matei Spectacolele de la OCC sunt o incantare pentru copii,ii poarta intr-o lume de poveste,le stimuleaza creativitatea si imaginatia,pe o muzica de vis. Este un mod foarte placut de a face cunostinta cu opera,cu musical-ul,cu baletul,pe muzica marilor compozitori.
Teodor Elena Daniela OCC ofera parintilor posibilitatea de a petrece timp de calitate cu copiii lor insuflindu-le acestora gustul pentru frumos. Ca este teatru, opereta , balet sau muzical OCC reuseste de fiecare data sa captiveze atentia celor mici si celor mari. Va multumim ca existati si ca ne faceti weekendurile mai frumoase.
Cecilia Ilie Cred ca le dezvolta imaginatia, ii ajuta sa inteleaga mai bine.
Ruxandra Vochin Spectacolele OCC deschid inima si mintea copiilor pentru frumos in primul rand. Iar mesajele subtil introduse in opere sunt minunate. Si acum imi rasuna mesajul sultanului din „Rapirea din serai” in minte, cel care indruma spre iertare si impacare. Iar mesajul „Mai exista speranta” proiectat in musicalul „Micuta Dorothy”….fara cuvinte. Dupa fiecare spetacol plecam mai bogati, chiar si noi parintii, si nu numai spectacolele au aceasta „vina”. Toti oamenii echipei OCC sunt minunati si de la fiecare in parte copii invata ceva nou. Chiar si iarna la patinoar….sa patinezi pe muzica din specatole, iar copilul sa-ti recunoasca ariile…. Fara cuvinte! Multumim pentru tot!! Sunteti minunati!
Daniela Lungu Manea Petrecerea timpului liber in mod placut a copilului alaturi de parintii lui!
Gabriel Florin Teodor Modul de abordare a pieselor pe înțelesul copiilor și muzica bună dezvolta imaginația și creativitatea celor mici.
Elena Teodorescu Dezvoltă simțul estetic.
Dogaru Nicoleta Am două fetițe ,una dintre are 8 ani,îi place baletul foarte mult, a mai fost la OCC și cred i-ar placea să revină. Mulțumim
Daniela Drig Sunteți unici. Originali. Copiii își redescoperă abilitățile, cultura generală și fac încet diferența între calitate și kitsch.
Arabela Ioana Îi deschid perspective
Teodorescu Dumitru Pot contribui la educația muzicala deoarece începe să asculte și acasă și poate numai cu impulsurile noastre nu ar fi suficient
Teodora Dumitrescu Contribuie la educația muzicala, îi creste nivelul de cultură generală, cunoaște lumi noi, ii sporește imaginația, simțurile , creativitatea
Carmen Babiciu Opera înseamnă multă emoție, iar OCC trezește în cei mai mici dintre noi ceea ce este important în viață, adică… emoție!
Marinela Manea Spectacolele OCC aduc bucurie în viața copiilor și le dezvoltă latura artistică.
Gabriela Mihaliuc Creativitate, imaginație, stare de bine!
Familly Portret Spectacolele OCC reprezintă timp de calitate oferit copiilor, dar nu numai. Înseamnă formarea lor culturală și un sprijin în dezvoltarea lor armoniosă.
Tanasescu Nicoleta Cred că îi ajuta să își dezvolte imaginația și creativitatea și petrec timp de calitate împreună cu părinții.
Stela Sandu Le stimulează copiilor creativitatea, imaginatia, sensibilitatea față de frumos, le dezvolta vocabularul, cunoașterea muzicii clasice… absolut superbe
Claudia Malureanu O experiență senzorială aparte 🙂
Farcas Felicia Spectacolele îi introduce într-o lume de poveste, iubita si apropiata lor, in care prin imaginatie totul este posibil. Le dă curajul să viseze și să armonizeze visele cu realitatea! Arta jucată, ascultată și văzută îi conectează cu ei înșiși mai mult decat orice si asta le dă bucuria de a trăi și de a experimenta în viața lor!
Alina Iordache Spectacolele voastre sunt originale, minunate și dezvoltă în copii imaginația, creativitatea și fericirea.
Lacramioara Ion Fără muzica viața este mult mai tristă. De când venim la OCC piticii mei si-au dorit sa învețe sa cânte la pian și tati s-a executat. Avem un pian portabil și au învățat sa cante câteva melodii.
Stefan Gabriela Spectacolele de la OCC sunt minunate, ajutându-i pe copii sa intre in lumea poveștilor și prin intermediul muzicii, stimulând latura artistica. Maria, fetița mea, a fost încântată de fiecare dată, dar i-a plăcut mult și turul făcut în spatele scenei și prezentarea făcută de domnul care ne-a însoțit. O zi frumoasă tuturor!
Mihaela Costache Spectacolele OCC contribuie la educația copiilor într-un mod foarte frumos! Le deschid plăcerea pentru teatru, pentru muzică, pentru artă. Pentru că teatrul este o artă! Artă a imaginației! Opera Comica pentru Copii Vă iubim!
Tatiana Stuparu Poveștile transmise prin muzica și balet le dezvoltă apetența pentru muzica de bună calitate, le stimulează imaginația și îi face să se simta bine.
Iuliana Daniela Ioniche Cred ca le dezvoltă imaginația, îi ajută să înțeleagă mai bine.
Kristina Nicolau Spectacolele OCC ajută copii să își lărgească aria de cunoaștere și să aprecieze frumosul.
Crina Elena Andries Dezvoltă creativitatea, transmit o stare de bine.
Lavinia Enache Învață să iubească de mici spectacolele de calitate, lucrurile muncite și cu adevărat frumoase.
Regizoarea Irina Crăiță-Mândră despre spectacolul „Bastien și Bastienne” Am pătruns în culisele producției „Bastien și Bastienne” de la Opera Comică pentru Copii și am aflat de la regizoarea Irina Crăiță-Mândră câteva detalii de culise. Proiectul „Bastien și Bastienne” se numără printre cele trei câștigătoare ale concursului „Stagiunea UnderGrant” inițiat de către Opera Comică pentru Copii. Q: Ce te-a […]
Am pătruns în culisele producției „Bastien și Bastienne” de la Opera Comică pentru Copii și am aflat de la regizoarea Irina Crăiță-Mândră câteva detalii de culise. Proiectul „Bastien și Bastienne” se numără printre cele trei câștigătoare ale concursului „Stagiunea UnderGrant” inițiat de către Opera Comică pentru Copii.
Q: Ce te-a motivat să participi la concursul lansat de Opera Comică pentru Copii?
A: „Mă tenta de ceva timp ideea de a regiza un spectacol de operă, însă propunerea concretă de a participa la acest concurs cu opera „Bastien și Bastienne” a venit din partea dirijorului Răzvan Apetrei. Ulterior, am descoperit în această operă compusă de către Mozart la vârsta de numai doisprezece ani teme foarte puternice care relevă o cunoaștere fascinant de matură a naturii umane. Aceste aspecte m-au intrigat și sensibilizat din ce în ce mai mult – pe măsură ce le aprofundam sensurile – așa încât mi-am dorit ca măcar o parte dintre acestea să ajungă la public așa cum le-am perceput eu”, mărturisește ea.
Q: Care este concepția ta regizorală asupra operei lui Mozart?
A:„Influența vrăjitorului Colas asupra relației dintre Bastien și Bastienne mi s-a părut extrem de ofertantă din punct de vedere scenic și în același timp un pretext de a naufragia pe un tărâm al inocenței și al imaginației specific copiilor. Mai mult decât atât, m-a provocat ideea de a adapta povestea celor doi îndrăgostiți la un context actual și totodată de a-i valorifica hazul pentru un public format în majoritate din copii.”
Q: Opera „Bastien și Bastienne” este adesea considerată, datorită subiectului, o pastorală. Care este viziunea ta?
A: „Conștientizând necesitatea poveștilor, a muzicii, a artei pentru a ne înțelege propria natură și ulterior, educa și dezvolta spiritual, mi-am propus să creez un univers poetic care funcționează după cu totul alte reguli. Orice este posibil dacă ne eliberăm imaginația. Literatura și filmele science-fiction pentru copii, precum și desenele sau benzile animate au fost unele dintre elementele care au contribuit treptat la formarea concepției regizorale.” Pentru ea, scopul spectacolului, atât pentru copii, cât și pentru adulții din public este unul educativ și „eliberator” pentru că imaginația presupune capacitatea de a fi liber.
Q: Cu ce idee ţi-ai dori să plece spectatorii după vizionarea acestui spectacol?
A: „Mi-aș dori în primul rând ca adulții să încerce să fie prezenți cu adevărat la acest spectacol, măcar pentru câteva clipe; cu alte cuvinte să nu se îngrijoreze dacă se simt furați de poveste. Copiii ar trebui să se simtă stimulați să-și exerseze în permanență imaginația și mai ales să înțeleagă că arta îi poate ajuta să găsească unele răspunsuri la experiențele și stările cu care se confruntă.”
Q: Pentru tine/dumneavoastră este prima experienţă de regizor de teatru musical. Cum ai primit această provocare?
A: „Regia de operă implică de exemplu un proces de lucru diferit, iar una dintre deosebiri ar fi luarea deciziilor și fixarea situațiilor dramatice mult mai rapid decât în cazul unui spectacol de teatru. În același timp, construcția situațiilor trebuie să se plieze pe cerințele muzicale ale partiturii, așa încât schimbările și implicit mișcarea interpreților trebuie să aibă o justificare muzicală. Totodată, personajele create și reacțiile lor nu sunt atât de fin psihologizate precum în teatrul dramatic. Pentru mine, fie că lucrez la un spectacol de teatru sau unul de operă, este vital ca tot ceea ce fac să fie adevărat și sincer.”
Q: Ce ne poţi spune despre colaborarea cu ceilalţi membri ai echipei?
A: „Cu scenografele Bianca și Sabina Veșteman sunt colegă de generație și am colaborat foarte intens în perioada masteratului de regie teatru. Pentru că ne cunoaștem destul de bine și avem încredere în ceea ce poate/știe fiecare, reușim să ne punem de acord destul de repede asupra unor decizii în ceea ce privește partea vizuală a spectacolului. Este prima data când colaborez cu Răzvan Apetrei și m-am bucurat să descopăr o atitudine profesionistă și matură atât în ceea ce privește alegerile muzicale, cât și alegerea echipei proiectului, în speță a distribuției. Din acest punct de vedere, mă bucură enorm și cred că este un mare avantaj faptul că avem oportunitatea de a forma o echipă din colegi de generații apropiate.”
Q: A fost nevoie sa iti adaptezi metoda de lucru cu actorii, avand în vedere că sunt performeri de teatru musical?
A: În această etapă de început (declarațiile au fost luate în perioada de repetiții, n.r.), mi se pare important să asimilez cât mai mult din datele fiecăruia pentru ca apoi să-i stimulez/motivez să își asume situațiile din spectacol și să vină cu propriile propuneri în lucru. Momentan, mă interesează așadar ca ei să înțeleagă situațiile, temele și relațiile dintre personaje și ulterior să reușim împreună să le traducem scenic într-un mod coerent și creativ. Chiar dacă sunt performeri de teatru muzical, nu îmi propun să aplic o metodă de lucru cu mult diferită față de modul în care lucrez cu actorii.”
Bianca și Sabina Veșteman sunt două scenografe tinere care iubesc artele spectacolului și care se completează reciproc la realizarea unui proiect. Ce aduce fiecare în această asociere?
Sabina: „Consider că partea creativă și cea logică se îmbină în procesul de lucru și de gândire al fiecăreia. Poate că diferența stă în faptul că eu mă exprim mai mult prin desen artistic, iar Bianca are la bază activitatea arhitecturală din studenție”
Bianca: „din punctul meu de vedere e un mic paradox aici: în ceea ce facem profesional, Sabina este mai artistă și eu mai tehnică. În viața cotidiană, Sabina este cea rațională și cu picioarele pe pământ, eu mai visătoare și nu atât de ancorată în realitate”.
Pentru spectacolul „Bastien și Bastienne” de la Opera Comică pentru Copii ați imaginat, conform cu viziunea regizorală a Irinei Crăiță Mândră, un spațiu fantastic, bazat pe efecte vizuale speciale. Ce ne puteți spune despre asta?
Sabina: „eu și Bianca, după ce am vizitat spațiul sălii UnderGrant, ne-am propus ca pentru această scenografie – care conține momente fantastice – să construim un decor care să creeze iluzia unui spațiu impunător. Spațiul de joc în care va avea loc iubirea tinerească, naivă dintre Bastien și Bastienne pornește de la imaginea unei săli de lectură din școala la care cei doi sunt elevi. În momentul declanșării magiei, ne-am dorit să vedem spațiul real într-o altă formulă, deformat, extins, multiplicat, prin urmare spațiul acesta principal devine un spațiu al oglinzilor. ”
Spune-ne cate ceva despre folosirea simbolurilor și relația dintre costume și decor în „Bastien și Bastienne”
„Mărul constituie un simbol în acest spectacol, regizoarea Irina Crăiță-Mândră a venit cu această propunere de efect. Costumele contrastează nuanța deschisă, neutră a decorului, cele fantastice sunt într-o zonă celestă, inspirate și din perioada în care a trăit Mozart – secolul al XVIII-lea.”
Cât de importantă este scenografia în film sau în teatru?
Bianca: Scenografia are o importanță enormă, atât în film, cât și în teatru: Imaginează-ți niște actori care au un joc impecabil, dar au niște costume nepotrivite și sunt într-un decor care nu îi ajută. Nu îi crezi. Și cred că asta este ideea unui spectacol, să crezi în lucrurile pe care le vezi.
Care este metoda voastră de lucru?
Sabina: În primă fază lucrăm separat, fiecare are nevoie de liniște și organizare în studiul individual, apoi punem pe masă schițele și începem un fel de brainstorming. Etapa din urmă este cea în care lucrăm simultan pentru forma finală a decorului respectiv. E important pentru felul în care se leagă două lumi diferite. În materie de timp este iarăși un avantaj.
Ce vă inspiră atunci când creați?
Bianca : „Mă inspiră oamenii cu care lucrez, ceea ce visez noaptea, lucrurile pe care le citesc și pe care le văd, desenele Sabinei, emoțiile pe care le am în legătură cu un subiect pe care îl studiez”.
Sabina: „Inspirația este rezultatul impresiilor puternice pe care le adun din lectură, artă vizuală, muzică clasică, din aspecte ce țin de abordarea științifică și de spațiile înfățișate sub o notă distinctivă.”
Dirijorul Răzvan Apetrei vorbește despre opera „Bastien și Bastienne”, creația unui copil, pentru copii. Ce a făcut Mozart la numai 12 ani este „genial și sfânt”.
Ați adaptat, în limba română, libretul operei „Bastien și Bastienne”. Ați intervenit și din punct de vedere muzical? Dacă da, care au fost aceste intervenții?
„Din păcate nu există nici o ediție tipărită în limba română, ci doar câteva notații cu creionul în exemplarele care se regăsesc în biblioteca Universității Naționale de Muzică din București. Pornind de la acestea și cercetând cu mare atenție varianta originală în limba germană, precum și variante în limba engleză sau franceză, am încercat să adaptez textul în limba română la viziunea regizorală a spectacolului.”
„Din punct de vedere muzical, ceea ce a scris Mozart este genial și „sfânt”, deci nu aș fi avut cum să îndrăznesc să îl „corectez” pe marele creator vienez. Respectul meu pentru acest compozitor nu cunoaște margini. Intervențiile mele asupra textului muzical s-au rezumat la selectarea variantei optime de realizare a frazării (acolo unde partitura lasă loc la interpretări), a arcușelor, a ornamentelor etc., dar toate aceste opțiuni au fost în permanență racordate la intențiile compozitorului și la stilul epocii.”
„De asemenea, am optat pentru includerea recitativelor, care de cele mai multe ori sunt omise din interpretarea operei, fiind înlocuite cu pasaje vorbite. Consider că recitativele au un rol important, atât din punct de vedere tonal, cât și dramaturgic.”
Care sunt, din punctul dumneavoastră de vedere, principalele calități ale acestei opere?
„Această operă se remarcă în primul rând prin genialitatea construcției muzicale. Este remarcabil cum un copil de 12 ani, vârsta pe care o avea Mozart când a scris această operă, a reușit să aibă o asemenea coerență și ingeniozitate creatoare.”
„Apoi este vorba de actualitatea subiectului operei, dovadă stând ușurința cu care am putut realiza aducerea în zilele noastre a acțiunii operei.”
În ce mod credeți că muzica acestei opere îi va atrage pe copii?
„În primul rând, spectacolul pe care noi îl propunem este creația unui copil, adresată copiilor. Copiii se vor regăsi în tipologia personajelor acestei opere, fiind vorba despre o poveste juvenilă de dragoste, care se petrece undeva la pragul trecerii dintre copilărie și maturitate a protagoniștilor. Putem spune chiar că acest spectacol surprinde un drum inițiatic.”
„Muzica genială, interpretarea remarcabilă a membrilor distribuției, surprinzătoarea viziune regizorală, care înglobează această oscilare între realitate și vis, mesajul educativ de promovare a lecturii care se desprinde din acest spectacol, suplețea și versatilitatea viziunii scenografice, spectaculozitatea proiecțiilor video sunt doar câteva coordonate care cred eu că vor face din acest spectacol o experiență de neuitat pentru publicul de toate vârstele și în special pentru copii.”
„Am bucuria și onoarea să colaborez pentru acest spectacol cu unii dintre cei mai talentați și promițători tineri cântăreți români ai momentului. Cu unii dintre ei am mai colaborat, cu ceilalți a fost o experiență nouă și încântătoare. Fiind cu toții tineri, la început de carieră, cred că am avut fiecare dintre noi multe de învățat unii de la ceilalți și, mai presus de toate, am avut ocazia să aducem la viață o muzică superbă. Ce poate fi mai frumos?”
Ce credeți că l-a inspirat pe micul Mozart atunci când a compus această operă?
„Istoria consemnează faptul că opera Bastien și Batienne a fost scrisă de Mozart la comandă și este de fapt o parodie la adresa unei opere franceze compusă de marele scriitor și filosof Jean Jacques Rousseau, care se pare că avea și preocupări muzicale. Muzica operei este inspirată din stilurile francez și german și din temele celebre care erau la modă în perioada respectivă. De asemenea, se pot identifica și influențe ale muzicii baroce, fapt ce conferă acestei opere o sonoritate specială.”
Vă atrage perspectiva de a vă dedica în calitate de dirijor muzicii de operă?
„De ceva vreme, pentru mine a devenit clar faptul că preocupările mele dirijorale se vor canaliza, cu prioritate, către muzica de operă și balet. În plus, doresc să promovez și să sprijin noua generație de intepreți care vrea să se specializeze în aceste genuri muzicale. Acesta este dezideratul căruia vreau să îi dedic întreaga mea carieră și viață și motivul principal pentru care am creat compania independentă Opera Clandestina.”
Ce alte lucrări de operă ale lui Mozart credeți că ar putea fi adaptate pentru copii?
„Am observat cu bucurie că în repertoriul Operei Comice pentru Copii se află deja o multitudine de opere mozartiene. Îmi vin în minte acum două lucrări mai puțin cunoscute ale lui Mozart, care ar merita o readucere la viață, precum opera Piatra filosofală (sau Insula fermecată), în acest caz putând fi speculată regizoral o parafrază a lumii vrăjitorilor și vrăjilor din seria Harry Potter, atât de apreciată astăzi de copii sau baletul Le petit riens (Micile nimicuri) o muzică extrem de încântătoare, care ar putea fi o mare sursă de inspirație pentru o viziune coregrafică adaptată copiilor.
Dacă ai instalată aplicația OCC pe telefonul mobil, trimite un sms în cursul zilei de astăzi, 14 septembrie, până la ora 18.00, la numărul de telefon 0753.431.421, cu mesajul VREAU LA SALONUL DE SCENOGRAFIE și vei primi automat 2 locuri la unul dintre cele două ateliere interactive din acest weekend!
Dacă ai instalată aplicația OCC pe telefonul mobil, trimite un sms în cursul zilei de astăzi, 14 septembrie, până la ora 18.00, la numărul de telefon 0753.431.421, cu mesajul VREAU LA SALONUL DE SCENOGRAFIE și vei primi automat 2 locuri la unul dintre cele două ateliere interactive din acest weekend!