Luna aceasta, Opera Comică pentru Copii ne invită aproape zilnic la Sala UnderGrant a teatrului din Calea Giulești nr. 16 să urmărim pățaniile Cocoșului din „Punguța cu doi bani”, celebra poveste a lui Ion Creangă. Spectacolul regizoarei Gabriela Dumitru este vesel, viu, frumos desenat de către scenografa Ioana Colceag și solicită interactivitate din partea publicului. […]
Luna aceasta, Opera Comică pentru Copii ne invită aproape zilnic la Sala UnderGrant a teatrului din Calea Giulești nr. 16 să urmărim pățaniile Cocoșului din „Punguța cu doi bani”, celebra poveste a lui Ion Creangă. Spectacolul regizoarei Gabriela Dumitru este vesel, viu, frumos desenat de către scenografa Ioana Colceag și solicită interactivitate din partea publicului. La reprezentația de joi dimineață, de la ora 10, sala a fost ticsită de micuți, care au participat activ la eveniment. Spectacolul se adresează copiilor cu vârste începând de la 3 ani, așa că vă puteți imagina ce a ieșit. Mulți dintre ei cunoșteau peripețiile din „Punguța cu doi bani” și nu s-au ferit să-l completeze pe Cocoșul – povestitor, i-au indicat locul unde se află punguța, cum să scape din încercările la care-l supune Boierul și s-au distrat pe cinste la numeroasele gaguri prezente în spectacol. Astfel, în această versiune scenică a poveștii apar un vizitiu, care mai tot timpul o pățește din cauza Boierului, care-l nimerește în cap când deschide o fereastră, un cal nărăvaș care trage de trăsura acestuia, o bucătăreasă care încearcă să prindă pasărea, pe care o aleargă cu o lingură uriașă. La „Punguța cu doi bani” Cocoșul cântă și dansează pe muzica lui Andrei Petre Tatu, piese inspirate de ritmuri din muzica ușoară, cu versuri simple care-i fac pe copii să înțeleagă mai bine povestea. Vizual, încercările prin care trece Cocoșul năzdrăvan sunt completate de jocuri de umbre, ceea ce simplifică subiectul și îl fac mai interesant. Decorul este simplu, cu câteva elemente care sugerează locul acțiunii, create parcă de către un copil: un gard, silueta unor case și a unor uși, câțiva pomi pe lateral, iar costumele sunt inspirate de mediul rural românesc de pe vremuri.
Dincolo de umorul spectacolului „Punguța cu doi bani”, cel mai important este mesajul pe care acesta îl transmite copiilor de toate vârstele. La final, Cocoșul întreabă publicul de ce cred spectatorii că s-a luptat și a înfruntat atâtea primejdii doar pentru a obține o simplă punguță cu doi bani, furată de Boier. Această întrebare rămâne deschisă chiar și după lectura poveștii lui Creangă. În spectacolul de la Opera Comică pentru Copii Cocoșul răspunde: punguța era a lui, el o găsise, Boierul i-a luat-o pe nedrept. Iată cum, într-o lume în care valori precum cinstea, simțul dreptății și curajul se pierd, copiii pot totuși să le regăsească personalizate într-un… Cocoș, în spectacolul „Punguța cu doi bani” de la Opera Comică pentru Copii.
Iulia Toea
Punguța cu doi bani
gen: teatru, adaptare după povestea lui Ion Creangă
vârsta recomandată: +3
sala: Sala UnderGrant
regia: Gabriela Dumitru
scenografia: Ioana Colceag
ilustrația muzicală: Andrei Petre Tatu
lighting design: Sorin Vintilă
Socializarea cu alți copii pare o interacțiune firească, deci ușoară. Din păcate însă, nu toți copiii au dezvoltate aptitudini sociale și chiar și cei care le au, nu procedează întotdeauna corect. Deși tindem să ne gândim la emoții doar din punct de vedere negativ, acestea sunt defapt un rezultat mai degrabă al descoperirii sentimentelor pozitive. Emoțiile […]
Socializarea cu alți copii pare o interacțiune firească, deci ușoară. Din păcate însă, nu toți copiii au dezvoltate aptitudini sociale și chiar și cei care le au, nu procedează întotdeauna corect. Deși tindem să ne gândim la emoții doar din punct de vedere negativ, acestea sunt defapt un rezultat mai degrabă al descoperirii sentimentelor pozitive. Emoțiile se dezvoltă iar copilul le întelege prin socializare.
Pe lângă familie, care este cel mai important factor în dezvoltarea copilului, grupurile de prieteni și interacțiunile cu alți copii, îl ajută pe cel mic să se descopere pe sine, pentru ca mai apoi să înțeleagă cum să se comporte în funcție de situații. Dezvoltarea personalității unui copil depinde foarte mult de interacțiunile sociale la care ia parte. O modalitate accesibilă și preferată de copii pentru a se dezvolta din punct de vedere personal este chiar joaca. Cel mic este angrenat într-o socializare plăcută, este nevoit să aparțină unui grup în care se regăsește mai mult sau mai puțin. Astfel, micuțul învață să creeze legături cu coechipierii chiar dacă aceștia nu reprezintă neapărat potențiali prieteni.
Jocurile prezente la Opera Comica pentru Copii, în fiecare sâmbătă, le oferă copiilor și nu numai, oportunitatea de a socializa, de a se dezvolta personal și mai ales de a-și dezvolta aptitudini care le vor fi folositoare atât în activitatea școlară cât și în viața de zi cu zi. Distracția începe la ora 11, vă așteptăm la joacă!
Sabina Chirilă
2 noiembrie 2017
Copiii sunt cel mai dificil public. Dacă le place ceea ce se întâmplă în fața lor o vor arăta fără nici o rezervă. Dacă atenția le este captată trăiesc spectacolul la intensitate maximă, strigă, aplaudă și se bucură cu toată ființa lor. Pentru ei nu există jumătăți de măsură, ei nu mimează atenția de dragul […]
Copiii sunt cel mai dificil public. Dacă le place ceea ce se întâmplă în fața lor o vor arăta fără nici o rezervă. Dacă atenția le este captată trăiesc spectacolul la intensitate maximă, strigă, aplaudă și se bucură cu toată ființa lor. Pentru ei nu există jumătăți de măsură, ei nu mimează atenția de dragul artistului din fața lor. Ori le place ce este pe scenă și atunci reacționează cu toată sinceritatea, ori se plictisesc și încep să dea semne de nerăbdare. Și nu se sfiesc să spună că vor să plece.
Când pornești de la această concluzie lucrurile devin mult mai clare. Construcția unui moment artistic dedicat copiilor se dovedește adesea un demers anevoios cu multă muncă în spate, însă când la final vezi bucuria și încântarea pe chipurile piticilor, îți dai seama că tot efortul a meritat și o iei de la capăt fără pic de regret.
Vineri și sâmbătă seara la Opera pentru Copii a fost Noapte Vrăjitoarelor. De cum intrai în foaierul Operei atmosfera de poveste te învăluia. Însă, de această dată, prim-planul aparținea personajelor negative din poveștile cunoscute și îndrăgite de copii. Chiar de la intrare, piticii erau întâmpinați de Lupul din musicalul „Scufița roșie“, iar vrăjitoarele erau peste. Nici copiii nu s-au lăsat mai prejos. O puștoaică care așteapta să facă poză cu balerina a venit costumată în schelete. Asta a mai rămas din vrăjitoare, scheletul! ne lămurește mama ei. La câțiva pași mai încolo, un băiat nu mai mare de 10 ani mi-a atras atenția. Avea un costum care era o combinație foarte amuzantă de Zorro, dovleac și luptător. Era cu un grup de prieteni care sărbătorea ziua unei colege de școală. Copiii se mișcau de colo-colo în așteptarea rândului la tur. Pentru Noaptea Vrăjitoarelor, Opera Comică pentru Copii a gândit un tur special în care piticii au fost spectatorii unor momente puse în scenă de personajele negative din spectacole cunoscute de la OCC. S-au plimbat prin mai multe locuri din Operă unde i-au văzut pe Vrăjitoarea din „Hansel și Gretel,“ precum și pe cea din musicalul Micuța Dorothy, împreună cu Maimuțoii săi, pe Fluturele Cap-de-Mort din baletul „Fetița cu Chibrituri“ și pe meșterul Coppelius din baletul „Lumea Păpușilor“. La finalul turului un puști de 5 ani mi-am mărturisit chicotind. M-au speriat puțin vrăjitoarele din Salonul Mozart, dar restul a fost super amuzant.
Noaptea Vrăjitoarelor este deja un eveniment cu tradiției la Opera Comică pentru Copii. Vrăjitoarele, fantomele și în general toate personajele negative din poveștile preferate sunt la fel de incitante pentru copii cum sunt și cele pozitive, iar o noapte dedicată lor s-a dovedit o idee foarte bună. Cu decoruri special realizate, cu costume și povești care au prins viață chiar în fața copiilor, echipa de la Opera Comică pentru Copii a arătat că, prin pasiune și profesionalism, poți primi cea mai mare recompensă: încântarea celui mai dificil public.
Alice Schreiner
Este foarte important să îi lăsăm pe cei mici să facă lucruri singuri, să încerce să se descurce, astfel ei pot realiza că au suficiente resurse pentru orice activitate iniţial considerată imposibilă. Pe lângă încurajări din partea părinţilor şi încrederea că va reuşi ce îşi propune, copilul are nevoie să fie pus în situaţii diferite […]
Este foarte important să îi lăsăm pe cei mici să facă lucruri singuri, să încerce să se descurce, astfel ei pot realiza că au suficiente resurse pentru orice activitate iniţial considerată imposibilă. Pe lângă încurajări din partea părinţilor şi încrederea că va reuşi ce îşi propune, copilul are nevoie să fie pus în situaţii diferite în care să descopere singur modul de adaptare, de socializare.
Prin joacă, orice copil poate să îşi descopere calităţile, abilităţile şi punctele forţe, el învaţă singur că poate face anumite lucruri fără probleme dar şi că altele sunt ceva mai grele pentru el. Cu puţin ajutor şi susţinere morală, cel mic va căpăta încredere în sine şi va înţelege că perseverând, succesul devine din ce în ce mai aproape.
Este necesar să le apreciem ideile copiilor chiar dacă ni se par lipsite de sens. Dorinţa de a genera idei şi creativitatea copilului trebuie stimulate şi păstrate. Joaca este din nou un mod simplu şi mai ales distractiv prin care cel mic îşi poate lăsa imaginaţia liberă şi poate crea idei pentru diferitele situaţii din joc. Îşi poate ajuta coechipierii sau se poate lăsa ajutat de alţi copii, niciuna dintre variante nu este altfel decât utilă pentru dezvoltarea personală a copilului.
În prezent jocurile au devenit o metodă de educare dar şi un mod de petrecere a timpului alături de familie sau prieteni. Multe dintre variantele jocurilor actuale stârnesc chiar şi interesul adulţilor. Dacă alegem cu bună ştiinţă jocul, el nu poate aduce decât beneficii, atât pentru prichindei, cât şi pentru părinţi.
Sabina Chirilă
31 octombrie 2017
În sfârșit „Truverii” au ajuns și la Opera Comică pentru Copii, în Salonul Mozart, unde sâmbătă, 28 și duminică, 29 octombrie au susținut câte un concert de muzică veche. Trupa „Truverii” a condus publicul tânăr și foarte tânăr de la Opera Comică pentru Copii, prin concertul „Peregrinatio”, de-a lungul și de-a latul Europei, cu ajutorul […]
În sfârșit „Truverii” au ajuns și la Opera Comică pentru Copii, în Salonul Mozart, unde sâmbătă, 28 și duminică, 29 octombrie au susținut câte un concert de muzică veche. Trupa „Truverii” a condus publicul tânăr și foarte tânăr de la Opera Comică pentru Copii, prin concertul „Peregrinatio”, de-a lungul și de-a latul Europei, cu ajutorul unui repertoriu alcătuit din cântece medievale și renascentiste, dezvăluindu-i astfel sonorități și un stil de viață demult apuse. Muzica lor ne-a purtat prin Spania, Italia, Franța, Irlanda și Scoția, chiar până în Suedia și cu această ocazie am descoperit povești și sunete care s-au pierdut de-a lungul secolelor. Precum adevărații truveri (poeți și muzicieni ai Evului Mediu din Nordul Franței), care călătoreau prin târguri și dădeau spectacole în stradă sau la curțile nobiliare, „Truverii” de la Opera Comică pentru Copii ne-au prezentat unele din cele mai frumoase povești muzicale ale vremurilor de demult. Copiii din public, care au dansat aproape tot timpul, au aflat legenda lui Herr Mannelig din Suedia, de care se îndrăgostește o femeie – trol (uriaș care vânează oameni), de zeița celtă Deva sau despre cei trei mateloți din Bretagne care își caută în zadar iubirea. În plus, ei au putut asculta cântece cu mesaj religios din secolele XIII și XVII alături de cântece tradiționale și le-au fost prezentate instrumente inedite: simphonia, un instrument cu corzi realizate din intestine, bouzouki irlandez, cimpoi estonian, gironda etc. Informațiile le-au fost oferite de către conducătorul trupei, Mihai Serghei Todor, care susține la Opera Comică pentru Copii și un atelier de artă medievală în cadrul programului Atelierele „Micul Artist”.
Trupa „Truverii” are capacitatea, datorită acurateții interpretării repertoriului, a costumelor și a prezenței scenice a artiștilor, de a ne transporta într-o lume fascinantă și prea puțin cunoscută, cea a artiștilor Evului Mediu. Vocea superbă a solistei, Carmen Mărunțelu, prestanța membrilor trupei au redat pentru o oră un crâmpei din viața medievală și bijuterii muzicale dintr-o creație din păcate de multe ori uitată sau greșit folosită (în cinematografie).
Spectacolul „Peregrinatio” de la Opera Comică pentru Copii este doar primul dintr-o trilogie de concerte cu program muzical diferit. Astfel, în luna noiembrie, „Truverii” vor prezenta pe 18 și 19 concertul „Omule! Pomule!” – cântece tradiționale legate de mersul omului prin viață, de la naștere la trecerea într-o lume mai bună, iar în decembrie, pe 16 și 17, concertul „Cantus Hibernus” dedicat sărbătorilor de iarnă, așa cum se desfășurau ele în îndepărtatul Ev Mediu.
Iulia Toea
Opera Comică pentru Copii oferă o excursie la Veneția cu ocazia premierei operetei „O noapte la Veneția” Cu ocazia premierei operetei „O Noapte la Veneția” de Johann Strauss, Primăria Capitalei, prin Opera Comică pentru Copii, organizează un concurs prin care spectatorii pot câștiga un sejur de două nopți în celebrul oraș italian. Premiera spectacolului regizat de […]
Opera Comică pentru Copii oferă o excursie la Veneția cu ocazia premierei operetei „O noapte la Veneția”
Cu ocazia premierei operetei „O Noapte la Veneția” de Johann Strauss, Primăria Capitalei, prin Opera Comică pentru Copii, organizează un concurs prin care spectatorii pot câștiga un sejur de două nopți în celebrul oraș italian. Premiera spectacolului regizat de maestrul Cristian Mihăilescu va avea loc pe 11 și 12 noiembrie, la Sala Mare a Operei Comice pentru Copii, iar concursul se desfășoară până pe 28 noiembrie, pe site-ul instituției, www.operacomica.ro.
Spectatorii care doresc să intre în competiție trebuie să cumpere un bilet la una dintre cele șapte reprezentații ale operetei „O noapte la Veneția” programate în weekend, respectiv în zilele de 10, 11, 12, 18, 19, 25 și 26 noiembrie, și să completeze apoi formularul online de pe site-ul Operei Comice până pe 28 noiembrie, ora 23:59. Premiul I constă într-un sejur de două nopți la Veneția în perioada 1 martie – 1 iunie 2018, oferit de agenția Magic Holiday, în pachetul turistic fiind incluse biletele de avion și cazarea, cu mic dejun, pentru maxim trei persoane. În cadrul concursului, Opera Comică pentru Copii oferă încă două premii constând în 4 invitații VIP pentru 2 persoane la orice spectacol din stagiunea 2017-2018 (premiul al II-lea), respectiv 2 invitații din aceeași categorie (premiul al III-lea). Formularul online este disponibil la adresa bit.ly/DouăNopțiLaVeneția2017, iar regulamentul concursului poate fi consultat pe www.operacomica.ro/evenimente/.
Opereta „O noapte la Veneția” de Johann Strauss, în regia maestrului Cristian Mihăilescu, este o împletire armonioasă între comedie și vis, condimentată cu râs în hohote, dar și cu poezie. Decorurile de poveste și interpretarea unei echipe de tineri artiști talentați sunt atuurile acestei premiere straussiene.
„Ne bucurăm că putem oferi spectatorilor noștri prilejul întâlnirii cu una dintre cele mai îndrăgite operete ale marelui compozitor Johann Strauss. <<O noapte la Veneția>> ne introduce în atmosfera frumosului oraș italian, cu măști colorate, costume de epocă și personaje pitorești, toate acestea într-un fermecător decor venețian. Îi așteptăm cu drag deopotrivă pe cei mici, dar și pe cei mari, pentru a porni împreună în această minunată călătorie muzicală”, a spus Felicia Filip, managerul Operei Comice pentru Copii.
Pe 4 și 5 noiembrie, cei mici sunt așteptați la Opera Comică pentru Copii să vadă unele dintre cele mai apreciate spectacole din stagiunea trecută: baletul „Frumoasa Vasilisa”, realizat în colaborare cu Școala de Balet Jaqueline, la Sala Mare, spectacolul de teatru „Punguța cu doi bani” în regia Gabrielei Dumitru, la Sala UnderGrant, și „Salonul de balet”, atelier interactiv realizat de coregrafa Corina Dumitrescu, la Salonul Mozart. În luna decembrie, copiii se vor putea întâlni cu cel mai îndrăgit balet al iernii, „Spărgătorul de Nuci”. Spectacolul, în coregrafia lui Cătălin Caracaș, a fost unul dintre marile succese ale stagiunii trecute, luna viitoare fiind programate 14 reprezentații.
Opera Comică pentru Copii este o instituție publică de cultură aflată în subordinea Consiliului General al Municipiului București, condusă din anul 2014 de către soprana Felicia Filip. Unică în lume prin segmentul de public căruia i se adresează, Opera Comică pentru Copii are lunar peste 10 000 de spectatori. Pentru stagiunea 2017-2018 sunt programate deja peste 500 de reprezentații, dintre care 19 premiere.
Biroul de presă,
Opera Comică pentru Copii
30 octombrie 2017
Îți dai seama, mami! Am jucat toate jocurile vedetă din săptămâna asta. Tocmai ce îi explicasem ce înseamnă jocuri vedetă și care sunt săptămâna asta. Mai venim? Te rogggg? fetița cu ochi verzi și părul lung se milogea de mama ei. Mai venim. Oricum în fiecare săptămână suntem aici pentru atelierul de oratorie. Ne-am zâmbit […]
Îți dai seama, mami! Am jucat toate jocurile vedetă din săptămâna asta. Tocmai ce îi explicasem ce înseamnă jocuri vedetă și care sunt săptămâna asta. Mai venim? Te rogggg? fetița cu ochi verzi și părul lung se milogea de mama ei. Mai venim. Oricum în fiecare săptămână suntem aici pentru atelierul de oratorie. Ne-am zâmbit complice toate trei și i-am promis că weekendul viitor vor fi alte trei jocuri vedetă și cu siguranță va da din nou peste jocul cu scufița roșie care îi plăcea atât de mult.
Era sâmbătă după-amiază. Când am intrat în Sala jocurilor, spațiu special amenajat pentru pitici unde se joacă, fac puzzle-uri sau pictează, atmosfera era relaxată. Copiii se jucau, iar părinții povesteau. Uneori cedau rugăminților alintate și se așezau și ei la mese ca să se joace. Fac același lucru și nimeresc la un joc pe care nu îl știu. În fața mea, mama unei puștoaice care merge deja la școală, încearcă să dezlege regulile jocului. Reușește și este mândră. Suntem în fiecare sâmbătă aici. Mergem la atelierul de oratorie și apoi rămânem aici la jocuri. E varianta perfectă să mai lase din mână telefonul. Am fost și aseară. Întâi Noaptea Vrăjitoarelor și apoi jocurile. Se entuziasmează și îmi povestește. Program complet, ce mai! Costum de pisicuță, turul pe care bineînțeles că nu l-am ratat, fotografii, prieteni, distracție și multă joacă. Lângă noi, puștii încep să se adune. Mama se retrage ușor, iar eu rămân cu patru pitici, două fete și doi băieți. Îmi dau seama repede că doi dintre ei se cunosc și începem să ne jucăm. Vedeta la masa noastră, chiar dacă în total erau trei, a fost un joc în care puștii trebuiau să recunoască animalele, să fie agili și să apese pe un clopoțel. Lângă mine, fetița cu ochi verzi privea captivată cartonașele. S-a râs mult, fiecare copil s-a străduit să arate cât este de priceput, iar la sfârșit mi-am dat seama cât de importante sunt asfel de întâlniri.
Jocurile, pe lângă dimensiunea lor educativă care este evidentă, mai are un mare câștig, aduc oamenii laolaltă. Fie că este vorba de copii și părinți, prieteni sau necunoscuți, fetițe și băieți, jocurile au darul de a crea un spațiu în care barierele dispar, copii se deschid, socializează și leagă noi prietenii.
Weekendul trecut a marcat deschiderea unui nou spațiu special amenajat de Opera Comică pentru Copii pentru joacă în diferitele ei forme. Deschisă lângă Salonul Mozart, sala oferă un loc destinat părinților unde pot sta la o vorbă și un spațiu cu mese, jocuri și voluntari oricând pregătiți să ofere ajutor.
Data viitoare îți arăt cum se joacă, mami! Încă o auzeam chiar dacă se îndepărtase. Noi suntem aici, m-am gândit. În fiecare sâmbătă între 11 și 16, Sala jocurilor este deschisă să primească noi bucurii.
Alice Schreiner
S-a deschis weekendul Noaptea Vrăjitoarelor la Opera Comică pentru Copii și trebuie să vă mărturisesc că distracția e de-a dreptul… înspăimântătoare! De Halloween, artiștii de la OCC știu cum să îți bage frica-n oase. Încă de pe scările de la intrare te iau primire de uriașii din baletul „Jack și Vrejul de Fasole”. Îți explică […]
S-a deschis weekendul Noaptea Vrăjitoarelor la Opera Comică pentru Copii și trebuie să vă mărturisesc că distracția e de-a dreptul… înspăimântătoare! De Halloween, artiștii de la OCC știu cum să îți bage frica-n oase. Încă de pe scările de la intrare te iau primire de uriașii din baletul „Jack și Vrejul de Fasole”. Îți explică faptul că trebuie să ai ceva curaj dacă vrei să intri și că o faci pe propria răspundere. Îți iei inima-n dinți și pătrunzi dincolo de ușă… unde o mare grozăvie se deschide în fața ochilor! Vrăjitoare cu pălării țuguiate, scheleți ambulanți, pirați gălăgioși și puși pe harță, păpuși ciudate și zombi descărnați se plimbă printre vizitatori și se strâmbă la cei mici.
În holul de la intrare, o doamnă tare ciufulită și cu un uriaș cuțit în cap ne invită zâmbitoare să înaintăm. Laetiția, doamna de la casa de bilete, e simpatică și politicoasă ca întotdeauna, doar că îi lipsește jumătate de falcă și e cu ”dinții” la vedere. Sasha, zis și Dragonel, un băiețel de aproape patru ani ascuns într-un costumaș verde de dragon, o privește fascinat și nu înțelege cum doamna poate să mai zâmbească. În fine.. intrăm în holul mare, unde e o vânzoleală de nedescris. Printre părinți și bunici mișună copilași în costumații trăznite: scheleți, roboței, vrăjitoare mici, drăcușori cu cornițe, prințese medievale, personaje din Războiul Stelelor, ba chiar zăresc și un Om Păianjen. Toți sunt nerăbdători să intre în turul special din spatele cortinei, care promite să dea palpitații și senzații tari.
Muzică și antren la intrare
Între timp, un lup cât toate zilele și un pirat cu abilități de pianist întrețin atmosfera. Pe lupul Nino îl știu deja mulți copii, e un individ gălăgios și mereu pus pe glume, iar pe pirat cu siguranță l-au mai văzut în spectacolele de la Salonul Mozart. Piratul-pianist Tudor Scripcariu e așezat în fața unei mici orgi, la care cântă ce-i trece prin cap. ”Ia să vedem copii, din ce desen animat e muzica asta?, întreabă Lupul. ”Din Pantera Roooooz”, răspund picii adunați în jurul lor. ”Greșit! E din Lupul Roz! Pantera Roz e o nepoată de-ale mele”, se rățoiește Nino. Se trece rapid peste această ciudățenie, pentru că piratul se lansează în cântecul Gamei, iar toată lumea începe să cânte: ”Do, e-o doamnă mai voinică/Re e-un rege mustăcioooos…”. Lângă noi dansează și se agită de mama focului o vrăjitoare cu nas fioros și un neg mare cât o nucă.
Turul camerelor misterioase și a cuferelor de pirați
Dar nu mai e timp, s-a făcut opt și un sfert și începe turul nostru! Ne așezăm cuminți la coadă și, drăcie!, ne trezim înconjurați de tot felul de personaje ciudate care, vrem, nu vrem, ne însoțesc mai departe. Suntem circa 20 de părinți și copii. Ieșim din hol spre Sala UnderGrant, iar după ușă ne speriem de Omul Negru, un tip cu mască întunecată și pelerină neagră, care, tăcut și misterios, ne face semn să înaintăm. În fața Salonului Mozart facem cunoștință cu ghidul nostru, Emil, care ne explică faptul că în seara aceasta ne vom întâlni cu personajele negative din spectacolele Operei și că vom încerca împreună să speriem duhurile rele prin muzică și spectacol. ”Sunteți curajoși?”, întreabă Emil. ”Daaaaa”, răspund copiii, ”nuuuuu”, se aude un glăscior mic și înfricoșat.
Dar e prea târziu ca să mai dăm înapoi! Intrăm în Salonul Mozart, scăldat într-o lumină albăstruie, unde o vrăjitoare râde în hohote și începe să ne cânte, secondată de Truveri, artiștii cu instrumente medievale. Rând pe rând, vrăjitoarea îi răpește pe copii de lângă părinții lor și îi duce pe scenă, unde toți dansează în cerc. După primul moment artistic, coborâm mai departe pe Scara Fierarului, învăluit de un abur mlăștinos. Ajungem la intrarea în Casa de Turtă Dulce, unde își face apariția însăși Vrăjitoarea din Hansel și Gretel, înarmată cu un linguroi, care ne încântă cu vocea-i de soprană. Emil ne dezvăluie cu această ocazie și o surpriză: printre noi se află însuși maestrul Cristian Mihăilescu, regizorul acestui minunat spectacol care a bătut recorduri de vizionare la Opera Comică pentru Copii. Îl aplaudăm copios, cu-atât mai mult cu cât descoperim că la brațul dânsului se află marea soprană Felicia Filip, directoarea Operei Comice!
Scăpăm de Vrăjitoare și ajungem pe Scena Mare a OCC, de al cărei tavan atârnă niște uriași coconi. Din întuneric apare Fluturele Cap de Mort din spectacolul Fetița cu Chibrituri, care dansează sub ochii fascinați ai copiilor. Fluturele negru dispare la loc în întuneric pentru a face față unei trupe gălăgioase. E Vrăjitoarea Zug Zag, din Micuța Dorothy, care cântă și dansează alături de trupa ei de maimuțe răutăcioase. Momentul artistic e gustat la maximum de părinți și copii și se termină în aplauze. Turul continuă printr-o cameră misterioasă, ticsită cu cufere de pirați și costume medievale, dar și prin ”holul focului” sau camera meșterului Coppelius din Lumea Păpușilor. În final ajungem în holul mare, trecând printre oglinzile care deformează, iar ghidul nostru ne invită în Camera Jocurilor din Sala UnderGrant, unde pe copii îi așteaptă mese încărcate cu jocuri de strategie sau logică.
Mă uit la Sasha-Dragonel și îl văd încântat de ce se întâmplă în jurul lui. Toată picimea e în vervă și văd părinți care se chinuie să-și convingă copiii că mai trebuie să ajungă și acasă. Și Noaptea Vrăjitoarelor abia a început! Azi după ora 19.00, sute de părinți și copii sunt așteptați din nou la tururile speciale organizate de Halloween la Opera Comică pentru Copii. E un eveniment de neuitat, pe care sperăm să nu-l ratați!
Livia Cimpoeru
28.10.2017
Copilăria ar trebui să fie cea mai frumoasă perioadă a vieții, pentru că cel mic nu își creează probleme din tot ceea ce vede, el descoperă lumea și se bucură de ea. Cea mai eficientă și simplă modalitate de a descoperi ceea ce ne înconjoară dar și informații noi este prin joacă. În zilele noastre, […]
Copilăria ar trebui să fie cea mai frumoasă perioadă a vieții, pentru că cel mic nu își creează probleme din tot ceea ce vede, el descoperă lumea și se bucură de ea. Cea mai eficientă și simplă modalitate de a descoperi ceea ce ne înconjoară dar și informații noi este prin joacă. În zilele noastre, mulți copii nu știu cum să se joace, iar familia poate avea un rol esenţial în a-i îndruma. Părinții îi oferă celui mic mediul și îi pun la dispoziție informațiile necesare pentru ca el să își creeze propriile jocuri, prin care să descopere mediul înconjurător. O simplă analiză a modului în care noi, adulții, am trecut prin şcoală, ne face să realizăm că una dintre cele mai eficiente metode de învățare și memorare este prin asocieri, conexiuni sau rime. Copilul deprinde extrem de repede aceste metode prin joacă, ceea ce îi va face activitatea şcolară mult mai ușoară și pe placul său.
Creativitatea este o altă calitate care se păstrează și se antrenează prin joacă. La vârste mici, copiii sunt în mod natural foarte creativi, au imaginație bogată și se pricep să inventeze povești. Din păcate, această calitate, nefiind antrenată corespunzător, ajunge să se piardă pe parcursul vieții. Astfel, dacă un copil de 5 ani este 90% creativ, un adult de 30 de ani mai păstrează doar 2% din aceasta. Cu ajutorul jocurilor copilul poate rămâne antrenat, iar pierderea capacității creative poate fi diminuată.
Jocul cu prietenii sau cu familia, în activități colective, facilitează rapid dezvoltarea socială a copiilor și învăţarea bunelor maniere sau deprinderea unor abilități importante: cooperarea, spiritul de echipă, negocierea, generozitatea, competiția și mai ales ce înseamnă fair-play. Pe lângă toate acestea, joaca reprezintă un mod de a crea o legătură cu celălalt și de a experimenta ce înseamnă o relație de prietenie.
Sabina Chirilă
26 octombrie 2017
Noaptea Vrăjitoarelor (teaser) – tur interactiv cu eroii negativi din spectacolele OCC Pe lângă spectacolele programate, ca de fiecare dată, în sălile noastre – Hänsel și Gretel în Sala Mare, Truverii în Salonul Mozart și Mirandolina în Sala UnderGrant – ne pregătim pentru cel puțin 34 de tururi interactive în care îi veți cunoaște pe eroii negativi din poveștile noastre. Noaptea Vrăjitoarelor va avea loc doar […]
|