Primăvara aduce o nouă premieră în Sala Mare: ,,Flautul fermecat”, ultima operă a lui Wolfgang Amadeus Mozart. O creație fascinantă despre adevăr și neadevăr, bine și rău, aparență și realitate, dorință și împlinire, această premieră are toate ingredientele necesare unui spectacol care poate fi gustat cu același apetit de toate vârstele. În actuala stagiune, […]
Primăvara aduce o nouă premieră în Sala Mare: ,,Flautul fermecat”, ultima operă a lui Wolfgang Amadeus Mozart. O creație fascinantă despre adevăr și neadevăr, bine și rău, aparență și realitate, dorință și împlinire, această premieră are toate ingredientele necesare unui spectacol care poate fi gustat cu același apetit de toate vârstele.
În actuala stagiune, Opera Comică pentru Copii propune o nouă montare a celebrului titlu mozartian, la o diferență de 9 ani de la prima versiune pe scena instituției. Pentru această a doua punere în scenă, regizorul are în plan să folosească mai mult din muzica lui Mozart față de producția anterioară, spectacolul fiind „o nouă viziune, adaptată sensibilității și având în vedere preocupările tinerelor generații”. Așadar, din 1 martie, la Opera Comică pentru Copii povestea magică din „Flautul fermecat” capătă noi culori și efecte într-o producție spectaculoasă, pe gustul copiilor de azi.
„În spectacole am făcut trimiteri pentru publicul de toate vârstele pentru că, să nu uităm, în ciuda titlului Opera Comică pentru Copii, instituția noastră are public foarte variat. Este și un public avizat, format din adulți, pe care i-am fidelizat. Aceștia vin tot timpul la spectacole și fac comparații cu alte montări, ne mai și trimit mesaje cu ce așteaptă de la noi. Când montez un spectacol la Opera Comică pentru Copii nu mă gândesc că îl adresez numai copiilor. Pe de altă parte, prin spectacol vreau să transmit mesajul pe care îl consider cel mai important din poveste și mă bizui pe inteligența și pe dezvoltarea spectaculoasă a copiilor de azi, a capacității lor de înțelegere, care vine și din faptul că au o informație foarte bogată.”, a declarat Cristian Mihăilescu, regizorul spectacolului. Biletele sunt disponibile pe platforma bilete.ro.
Săptămâna Cărților Deschise la OCC
După succesul de anul trecut, Opera Comică pentru Copii organizează a doua ediție a „Săptămânii Cărților Deschise”, în perioada 22 – 31 martie 2024. „Săptămâna Cărților Deschise la OCC” aduce în fața publicului evenimente culturale menite să încurajeze lectura în rândul celor mici și conștientizarea rolului lecturii. Festivalul include un maraton de lectură din partea Echipei OCC, schimb de cărți, donare de cărți, lansări de carte, jocuri, ateliere și lecturi în spații neconvenționale.
Pe lângă evenimentele punctuale, publicul este încurajat să participe la activități care se desfășoară gratuit pe durata festivalului. Copiii care vin împreună cu părinții la „Săptămâna Cărților Deschise la OCC” au ocazia să citească poezia sau povestea preferate, la microfon, pe scena în aer liber a festivalului, astfel împărtășind cu ceilalți vizitatori câteva idei din cartea preferată, în cadrul Maratonului de Lectură. Nelipsit va fi și schimbul de cărți – cine aduce o carte, poate pleca acasă cu alta – precum și donarea de cărți pentru bibliotecile din mediul rural.
Evenimentul se va extinde și în afara porților OCC, prin ateliere de creație având ca tematică lectura pentru copii și desfășurate în școli și grădinițe, precum și cu momente de lectură susținute de artiștii OCC în spații neconvenționale, puse la dispoziție de partenerii instituției. Artiștii OCC vor merge în școlile partenere și vor citi povești copiilor, deodată cu ateliere de făcut semne de carte, coperte sau alte elemente complementare cititului.
Atelierele Bubu – un program educativ și inovativ pentru copiii de 0-3 ani
De luni până vineri, în intervalul 10:00-12:00, părinții de bebeluși sunt invitați pe Calea Giulești nr.16 să participe la Atelierele Bubu, un program de educație non-formală dedicat și potrivit copiilor cu vârste cuprinse între 0-3 ani. Atelierele au fost create pentru a fi adaptate nevoilor lumii actuale și pentru a încuraja dezvoltarea multilaterală a celor mai mici spectatori.
Oferta actuală cuprinde șase tipuri de ateliere la care părinții sunt invitați să participe alături de copiii lor: de muzică, de educație emoțională timpurie, messy creative, somn bun, de nutriție și psihonutriție pediatrică și un club de lectură. Fiecare atelier în parte îi ghidează atât pe cei mici, cât și pe părinți să-și însușească diverse tehnici de dezvoltare personală prin joacă, dar și informații extrem de utile pentru această primă etapă a vieții. Detalii privind programul, costurile și orarul cursurilor sunt disponibile pe site-ul proiectului: magazinulocc.ro/categorie/atelierele-bubu.
Școala de Vară OCC începe pe 1 iulie 2024
La cererea părinților, OCC organizează a patra ediție a proiectului „Școala de Vară”, un program care cuprinde 4 serii a câte o săptămână de distracție și jocuri educative la sediul instituției, pe durata vacanței de vară a elevilor, începând cu 1 iulie 2024. Ateliere interactive cu balerinii, soliștii vocali și instrumentiștii Operei Comice pentru Copii, jocuri distractive în curte și în interior, parcul de aventură și multă voie bună, timp de 5 zile, 8 ore pe zi, de luni până vineri, în intervalul orar 8.30 – 16.30, cu pauze de masă incluse. Proiectul se adresează grupelor de vârstă 4-6 ani, 7-9 ani și 10-12 ani.
Regulamentul – bit.ly/REGULAMENT_ȘcoaladeVarăOCC – și formularul de înscriere – bit.ly/InscriereSDV_OCC_2024 – sunt disponibile pe site-ul instituției. Înscrierea la activitățile Școlii de Vară OCC este validă numai în urma achitării taxei de participare în valoare de 150 de lei/zi/copil, respectiv 750 de lei/ serie. Taxa trebuie achitată în maximum 72 de ore de la data completării formularului de înscriere, prin achiziționarea unui bilet de pe site-ul magazinulocc.ro. În caz contrar, înscrierea nu este considerată validă. Participanții care achită taxa până pe 31 martie beneficiază de o reducere de 100 lei.
Opera Comică pentru Copii este o instituție publică de cultură aflată în subordinea Primăriei Capitalei și a Consiliului General al Municipiului București, condusă din anul 2014 de către soprana Felicia Filip. Unică în lume prin segmentul de public căruia i se adresează, Opera Comică pentru Copii îi apropie pe cei mici de artă şi cultură, atât prin spectacole de calitate – operă, balet, musical, concerte-lecție, operetă, teatru muzical – cât şi prin diverse proiecte conexe inovatoare precum festivaluri de vară și de iarnă, Atelierele „Micul Artist”, ,,Magazinul OCC”, Tururile „În Spatele Cortinei”, ,,Petreceri de ziua de naștere”, ,,Escape Room”, „Aventura Parc”, „Abonamente” sau „Voluntariat”.
Pentru informații de presă, vă rugăm să contactați Biroul de Presă al OCC, prin e-mail la occ.revista@gmail.com sau apel telefonic la 0745 45 56 45.
I. Introducere 1. Denumire organizator: OPERA COMICĂ PENTRU COPII („OCC”) 2. Date de contact: Calea Giulești, nr. 16, sector 6, Bucureşti, CIF: 15263455; e-mail: contact@operacomica.ro 3. Mijloace de comunicare: Tel 0732.594.639; email: contact.magazinocc@gmail.com 4. Principala activitate a organizatorului – instituție publică de spectacole și concerte, cu personalitate juridică, aflată în subordinea Primăriei Municipiului București. II. […]
Opera Comică pentru Copii anunță cu entuziasm organizarea unui casting pentru spectacolul de musical „Matilda”, inspirat din cartea autorului britanic Roald Dahl. Castingul, programat pentru data de 17 februarie 2024, se va desfășura la sediul Operei Comice pentru Copii din Calea Giulești nr. 16, sector 6, București, iar artiștii interesați sunt rugați să completeze un […]
Opera Comică pentru Copii anunță cu entuziasm organizarea unui casting pentru spectacolul de musical „Matilda”, inspirat din cartea autorului britanic Roald Dahl. Castingul, programat pentru data de 17 februarie 2024, se va desfășura la sediul Operei Comice pentru Copii din Calea Giulești nr. 16, sector 6, București, iar artiștii interesați sunt rugați să completeze un formular de înscriere până la data de 10 februarie 2024, ora 22.00. Concurenții selectați pentru proba practică vor primi materiale de studiu până la data de 11 februarie 2024, iar organizatorii își rezervă dreptul de a alege participanții pentru distribuția spectacolului, fără posibilitatea de contestație.
Repetițiile pentru acest musical captivant, programate în perioada 15.03-16.05.2024, vor culmina cu reprezentații ce vor avea loc între 17 mai și 2 iunie 2024, în zilele de vineri, sâmbătă și duminică. Detalii importante sunt solicitate în cererea de audiție, inclusiv eventualele angajamente care pot afecta participarea la repetiții sau la spectacole. Printre rolurile căutate se numără Agatha Trunchbull, directoarea tiranică, Miss Honey, profesoara blândă și iubită de copii, precum și Mrs. Wormwood, mama neglijentă a Matildei, cu abilități de dans excepționale și o voce puternică. Toate detaliile tehnice se regăsesc pe site-ul instituției, operacomica.ro. Pentru înscrieri, un formular dedicat este disponibil online (forms.gle/DaX7rETT8nuewLn78), iar informații suplimentare pot fi obținute la adresa de e-mail casting.occ@gmail.com.
Primăvară cu povești nemuritoare, în pași de dans
În a doua jumătate a stagiunii, Opera Comică pentru Copii aduce pe Scena Mare trei spectacole impresionante de balet, fiecare inspirat de o poveste nemuritoare. În luna februarie, „Prinț și cerșetor” oferă o reinterpretare captivantă a romanului lui Mark Twain. Având compoziții contemporane, muzica lui Laurențiu Profeta se îmbină cu gesturi și mișcări inspirate din viața cotidiană, subliniind conotațiile sociale ale poveștii. Coregraful Cătălin Caracaș aduce în prim plan valoarea personajelor și umorul subtil, transformând povestea într-un balet în 8 tablouri, ce explorează contrastul dintre regalitate și sărăcie.
În luna aprilie, „Albă ca Zăpada și cei șapte pitici”, pus în scenă pe muzica lui Cornel Trăilescu, adoptă un stil mai apropiat de dansul contemporan. Cu o coregrafie semnată de Corina Dumitrescu, spectacolul prezintă eleganța baletului într-o formă stilizată, păstrându-i farmecul și poezia. Adaptarea contemporană a basmului Fraților Grimm subliniază învățămintele actuale pentru cei mici, evidențiind că frumusețea sufletului este superioară celei fizice și că binele întotdeauna învinge.
Finalul stagiunii curente este marcat de spectacolul „Frumoasa din pădurea adormită”, o reeditare a coregrafiei clasice a lui Marius Petipa. Cu muzica lui Piotr Ilici Ceaikovski și regia adaptată de Cătălin Caracaș, baletul în 6 tablouri se distinge prin interpretare și sinceritate. Artiștii se angajează să redea povestea cu candoare și liniște, într-o formă clasică, fără influențe contemporane. Această montare redă atmosfera magică a basmelor, folosind arta dansului pentru a transmite lecții de viață și valori umane esențiale.
„Flautul fermecat”: avanpremieră chiar de Mărțișor
Pe data de 1 martie 2024 are loc în avanpremieră spectacolul „Flautul fermecat”, ultima operă compusă de Wolfgang Amadeus Mozart. Această creație fascinantă explorează teme precum adevărul și neadevărul, binele și răul, aparența și realitatea, dorința și împlinirea, captivând publicul de toate vârstele. Spectacolul aduce în scenă umor, accesibilitate, magie, iubire, suferință și un final fericit care risipește toate îndoielile. În cadrul actualei stagiuni, Opera Comică pentru Copii prezintă o nouă montare a acestei opere remarcabile, marcând o diferență de 9 ani de la prima versiune pe scena instituției. De această dată, regizorul Cristian Mihăilescu a ales să aducă o „nouă viziune, adaptată sensibilității și preocupărilor tinerelor generații”. Biletele sunt disponibile în rețeaua bilete.ro.
Opera Comică pentru Copii este o instituție publică de cultură aflată în subordinea Primăriei Capitalei și a Consiliului General al Municipiului București, condusă din anul 2014 de către soprana Felicia Filip. Unică în lume prin segmentul de public căruia i se adresează, Opera Comică pentru Copii îi apropie pe cei mici de artă şi cultură, atât prin spectacole de calitate – operă, balet, musical, concerte-lecție, operetă, teatru muzical – cât şi prin diverse proiecte conexe inovatoare precum festivaluri de vară și de iarnă, Atelierele „Micul Artist”, ,,Magazinul OCC”, Tururile „În Spatele Cortinei”, ,,Petreceri de ziua de naștere”, ,,Escape Room”, „Aventura Parc”, „Abonamente” sau „Voluntariat”.
Pentru informații de presă, vă rugăm să contactați Biroul de Presă al OCC, prin e-mail la occ.revista@gmail.com sau apel telefonic la 0745 45 56 45.
Primăvara aceasta, Opera Comică pentru Copii readuce la Scena Mare trei povești nemuritoare, creații ale unor autori celebri. Este vorba despre „Prinț și cerșetor”, inspirat de romanul cu același titlu al lui Mark Twain, „Albă ca Zăpada și cei șapte pitici”, după Frații Grimm și „Frumoasa din pădurea adormită” după Frații Grimm și Charles Perrault. […]
Primăvara aceasta, Opera Comică pentru Copii readuce la Scena Mare trei povești nemuritoare, creații ale unor autori celebri. Este vorba despre „Prinț și cerșetor”, inspirat de romanul cu același titlu al lui Mark Twain, „Albă ca Zăpada și cei șapte pitici”, după Frații Grimm și „Frumoasa din pădurea adormită” după Frații Grimm și Charles Perrault. Sunt trei spectacole diferite, dansate în stiluri diferite, ceea ce reprezintă încă o demonstrație de forță a balerinilor teatrului, care sunt provocați astfel să-și arate toată paleta interpretativă.
„Frumoasa din pădurea adormită” face cinste stilului clasic, fiind o reeditare a coregrafiei lui Marius Petipa, părintele dansului academic. Montarea de la OCC, semnată de coregraful Cătălin Caracaș pune accentul pe interpretare, pe „sinceritatea” și credința artiștilor interpreți în a reda personajul. Artiștii creatori, coregraful, scenografa, maeștrii de balet au făcut efortul de a oferi un spectacol clasic, curat, fără a-l păta cu influențe contemporane, fără forme care să pună întrebări ce nu-și au locul. Ei folosesc acea candoare și liniște a unui povestitor care împărtășește copiilor, în jurul focului, istorii de demult, de pe tărâmuri fermecate, cu ajutorul muzicii lui Piotr Ilici Ceaikovski.
Frumoasa din pădurea adormită
balet în 6 tablouri, muzica: Piotr Ilici Ceaikovski
libretul de Marius Petipa și Ivan Vsevolojski după basmul lui Charles Perrault
regia și coregrafia (adaptare după Marius Petipa): Cătălin Caracaș
scenografia: Adriana Urmuzescu
maeștri de balet soliști: Cristina Opincaru, Gabriel Opincaru
asistenți maeștri de balet ansamblu: Sabina Chirilă, Daniel Manea, Mihai Pricope
editare muzică: Antonel Oprescu
text: Măriuca Nedelcu
producție: Irina Furdui, Emil Pantelimon, Alina Petrovschi
Același accent pus pe interpretare, pe valoarea personajului îl întâlnim și în „Prinț și cerșetor”, un balet al muzicianului român Laurențiu Profeta care, folosind procedee de compoziție contemporane, se potrivește mai bine cu un stil neoclasic, în care să fie introduse gesturi și mișcări apropiate de cele din viața de zi cu zi. Nu în ultimul rând este un subiect cu puternice conotații sociale și chiar și această dimensiune se cere exprimată prin dans. Iată ce spune Cătălin Caracaș, coregraful acestui balet: „Un cerșetor devine prinț, un viitor rege devine cerșetor. Într-un univers al contrastelor de multe ori violente se dovedește ceea ce știm cu toții: că nu poți conduce cu adevărat destinele unui popor fără să-i cunoști adânc suferințele și năzuințele. Am introdus în spectacol numeroase momente comice, în general în scenele de curte, iar cea mai dificilă partitură coregrafică din acest balet în stil neoclasic este dublul rol Cerșetor/ Prinț. Sper că lumea imaginată de mine, scenografa Adriana Urmuzescu și balerinii Operei Comice pentru Copii redă prin interpretare și umor personajele marelui romancier american Mark Twain.”
Prinț și cerșetor
balet în 8 tablouri de Laurențiu Profeta
libret de Oleg Danovski și Ionel Hristea după romanul lui Mark Twain
regia și coregrafia: Cătălin Caracaș
scenografia: Adriana Urmuzescu
asistenți de coregrafie: Cristina Opincaru, Gabriel Opincaru, Andrei Nicolae
editare sunet: Antonel Oprescu
„Albă ca Zăpada și cei șapte pitici”, pe muzica lui Cornel Trăilescu, este mai aproape de genul de dans contemporan, dar are și un anume tip de poezie și eleganță pe care numai o mare balerină precum coregrafa Corina Dumitrescu, realizatoarea spectacolului, o poate insufla interpreților. Redescoperim în spectacol grația și eleganța mișcărilor baletului, într-o formă stilizată, simplificată, dar nu superficială; elementele clasice de pantomimă, realizate cu acuratețe de către interpreți pentru a fi pe înțelesul tuturor și descoperim umorul subtil, spus prin mișcare din partitura miniștrilor sau din cea a piticilor. „Albă ca Zăpada și cei șapte pitici” este o poveste cunoscută, dar acum o recitim prin dans, ceea ce-i sporește farmecul și frumusețea. Tocmai despre frumusețe este vorba. Mesajul baletului este unul prețios pentru educația copiilor noștri: nu trebuie să ne lăsăm niciodată păcăliți de aparențe, frumusețea sufletului este mai presus de cea fizică, iar invidia și răutatea nu fac decât să ne consume și să ne urâțească. În legătură cu mesajul acestui balet, coregrafa Corina Dumitrescu a declarat: „Lumea nu mai este aceeași ca în timpurile de poveste ale Albei ca Zăpada, dar cei răi știu la fel de bine acum să se ascundă sub vălul frumuseții și al aparenței binelui. Prefăcătoria răului nu ar trebui să fie cunoscută de cei mici, dar cum am putea să îi pregătim pe copii pentru viață? Pildele din povești se repetă, dar ele reprezintă mijlocul ideal prin care noi, părinți, bunici, educatori le predăm lecțiile vieții, oferindu-le speranța că binele este cel care câștigă întotdeauna.”
Alba ca zăpada și cei șapte pitici
muzica: Cornel Trăilescu
libretul: adaptare după basmul Fraților Grimm
regia și coregrafia: Corina Dumitrescu
asistenți de coregrafie: Cristina Opincaru, Cătălin Caracaș
scenografia: Andreia Martinescu (costume), Vladimir Turturica (decor)
editare sunet: Antonel Oprescu
pregătirea muzicală: Bogdan Zamfir, Sorin Grațianu
lighting design: Alin Popa
Marile spectacole de balet ale Operei Comice pentru Copii din această primăvară au rolul nu numai de a apropia publicul tânăr și foarte tânăr de arta dansului în diversele sale forme, dar și de a-i face pe aceștia să pătrundă mai bine valoarea unor concepte precum frumusețea, binele și adevărul. Artiștii OCC, atât realizatorii cât și interpreții acestor spectacole folosesc, după cum se poate observa, toate mijloacele la îndemână pentru a-i face pe cei mici să înțeleagă povestea, dar mai ales să o trăiască ei înșiși și astfel poate să-și creeze un bagaj cultural umanist care să-i ajute să devină la maturitate responsabili, educați și să aibă gusturi alese.
un articol scris de Iulia Toea-Mureșan
Opera Comică pentru Copii anunță organizarea unui casting în vederea realizării premierei musicalului „Matilda The Musical”, bazat pe cartea autorului britanic Roald Dahl și prezentat sub licență Music Theatre International (MTI). Castingul va avea loc în data de 17 februarie 2024, la sediul Operei Comice pentru Copii (Calea Giulești, nr 16). Cei interesați vor completa […]
Concurenții care sunt selectați pentru proba practică vor primi materialele de studiu, în vederea prezentării acestora la casting, până la data de 11 februarie 2024. Organizatorii își rezervă dreptul de a selecta participanții pentru distribuția spectacolului, fără drept de contestație.
Repetițiile pentru premieră se vor desfășura în perioada 15.03-16.05.2024. Reprezentațiile sunt programate în perioada 17.05-02.06.2024 în zilele de vineri, sâmbătă și duminică.
IMPORTANT: Dacă aveți orice alte angajamente (teatrale, personale sau de serviciu) care ar putea avea un impact asupra capacității dumneavoastră de a participa la repetiții sau la producție, trebuie să furnizați detalii relevante complete în cererea dumneavoastră de audiție la punctul Observații.
Roluri
AGATHA TRUNCHBULL
Directoarea tiranică de la școala Matildei, care disprețuiește copiii. Actor/actriță puternic/ă și prezenţă fizică impunătoare. Dicție și flexibilitate vocală foarte bune.
VÂRSTĂ Adult, femeie sau bărbat (30-45)
VOCE Mezzo-soprano/Bariton înalt, Tenor
AMBITUS VOCAL – A2 – G4
APTITUDINI DANS – Mediu spre experimentat (ritm, coordonare, mobilitate, echilibru)
ÎNĂLȚIME Femei – peste 170 cm, Bărbați – peste 180 cm.
MISS HONEY
Profesoara cea bună a Matildei. S-a săturat să trăiască în frică sub directoarea Trunchbull. O persoană caldă și grijulie, blândă, care nu țipă niciodată și este adorată de fiecare copil aflat în grija ei.
VÂRSTĂ Adult (23-40)
VOCE Soprano/Mezzo-soprano
AMBITUS VOCAL F3 – D5
APTITUDINI DANS – Mediu (ritm, coordonare, mobilitate, echilibru)
MRS WORMWOOD
Mama neglijentă a Matildei și o dansatoare amatoare. Se caută o actriță încrezătoare, cu abilități de dans excepționale, voce puternică și rezistență vocală.
VÂRSTĂ – Adult (25-40)
VOCE Mezzo-soprano
AMBITUS VOCAL A3 – F5
APTITUDINI DANS – Avansat
DOCTOR/ RUDOLPHO
DOCTORUL – Medicul doamnei Wormwood când intră în travaliu cu Matilda.
RUDOLPHO – Partenerul de dans al doamnei Wormwood
VÂRSTĂ – Adult (20-40)
VOCE – Tenor
AMBITUS VOCAL C3 – A4
APTITUDINI DANS – Avansat
THE ESCAPOLOGIST/ CHILDREN’S ENTERTAINER
THE ESCAPOLOGIST – Un personaj dintr-o poveste pe care o spune Matilda doamnei Phelps și care prinde viață în imaginația lor.
CHILDREN’S ENTERTAINER – Un animator de petrecere la începutul spectacolului.
VÂRSTĂ – Adult (20-45)
VOCE – Bariton
AMBITUS VOCAL C3 – E4
APTITUDINI DANS – Mediu (ritm, coordonare, mobilitate, echilibru)
Pentru înscriere folosiți următorul formular: https://forms.gle/DaX7rETT8nuewLn78
Informații suplimentare la adresa de e-mail casting.occ@gmail.com
Recomandăm accesarea și completarea formularului de casting de pe un desktop sau laptop, întrucât anumite platforme mobile îl afișează incorect. Vă mulțumim!
Celebrul musical „Sunetul muzicii”, de Richard Rodgers și Oscar Hammerstein, ajunge în acest weekend la cea de-a 87-a reprezentație, devenind cel mai jucat spectacol de musical din România. De la premiera sa, pe 1 iunie 2018, și până în prezent, „Sunetul muzicii”, în regia și coregrafia lui Răzvan Mazilu, a bucurat un număr record de […]
Celebrul musical „Sunetul muzicii”, de Richard Rodgers și Oscar Hammerstein, ajunge în acest weekend la cea de-a 87-a reprezentație, devenind cel mai jucat spectacol de musical din România. De la premiera sa, pe 1 iunie 2018, și până în prezent, „Sunetul muzicii”, în regia și coregrafia lui Răzvan Mazilu, a bucurat un număr record de peste 33 000 de spectatori cu una dintre cele mai frumoase povești de dragoste din toate timpurile.
„<<Sunetul muzicii>> de la Opera Comică pentru Copii e un spectacol la care copiii – copiii secolului 21, pierduți în tablete și copleșiți de tehnică, copii care au prea puțin contact cu natura – reacționează extraordinar. Cântă împreună cu cei de pe scenă, sunt atenți, nu se mișcă în scaun, râd și aplaudă în ritmul melodiilor. E un spectacol la care râzi, plângi și te bucuri de fiecare scenă, pentru că, poate azi, mai mult ca oricând, avem nevoie de poveste… și în teatru.”, scria criticul de teatru Monica Andronescu după weekend-ul premierei.
Spectacolul implică o distribuție de zeci de artiști – cântăreți, actori, dansatori și instrumentiști – decoruri impresionante și efecte de lumini pe măsură. Musicalul lui Richard Rodgers, cu libretul semnat de Oscar Hammerstein II, doi apreciați creatori de pe Broadway, a avut premiera absolută în anul 1959 și este inspirat de memoriile Mariei von Trapp, conducătoarea grupului Cântăreții Familiei Trapp.
„De multe ori am fost întrebat în interviuri cum arată pentru mine fericirea. Am răspuns că fericirea ar fi să locuiesc într-un musical. Poate unul cu Fred Astaire și Ginger Rogers. Sau în <<Mary Poppins>>. Sau în <<Sunetul muzicii>>. În orice caz, un musical în care problemele și obstacolele dispar într-o clipă printr-un cântec sau în pași de dans. Un musical cu happy-end, cum sunt majoritatea. Musicalul ca promisiune a fericirii. Musicalul ca paradis iluzoriu. Poate utopic, poate posibil. Musicalul ca spectacol complex, total, copleșitor, emoționant, magic.”, mărturisește regizorul și coregraful spectacolului, Răzvan Mazilu.
În Sala Mare de la Opera Comică pentru Copii, „Sunetul muzicii” se mai poate viziona doar pe 26, 27 și 28 ianuarie 2024. Ultimele bilete sunt disponibile în rețeaua bilete.ro.
,,Prinț și cerșetor”, un balet rar pe o scenă din București
În luna februarie, Sala Mare găzduiește un titlu de balet mai puțin cunoscut publicului român, dar adaptat după un roman care nu mai are nevoie de nicio prezentare: ,,Prinț și cerșetor”, de Mark Twain. În regia și coregrafia lui Cătălin Caracaș, pe muzica lui Laurențiu Profeta, acest titlu se adresează întregii familii. Copilul și adultul din sală privesc o istorie în mișcare, au parte de o nouă perspectivă asupra conflictului principal de natură socială dintre prinț și cerșetor, dintre două lumi distincte care se reunesc prin joc. Urmărind antiteza dintre lumea de jos și înalta societate reprezentate în balet, exprimate plastic prin dans într-un schimb continuu atitudine – reacție, spectacolul ține publicul în alertă, atent la firul epic. Este un balet care vorbește și în acest aspect se găsește inovația coregrafică.
„După o lungă experiență ca balerin și maestru de balet, coregraful Cătălin Caracaș a reușit să creeze un stil neoclasic propriu, bazat pe respectul față de adevărul acțiunii și continua preocupare de a face interpreții să realizeze personaje autentice, dotate cu biografie. În felul acesta, baletul său se apropie de genul teatrului dramatic realist. În al doilea rând, nu este sacrificat aspectul comic al unor situații precum lipsa de maniere la micul cerșetor transformat în urmaș la tronul Angliei sau pleiada de personaje ridicole de la curtea regală. Acestea se încadrează însă în realismul spectacolului, evitându-se alunecarea spre burlesc, care ar fi părut o tendință firească.”, notează Iulia Toea-Mureșan într-o cronică a spectacolului. Biletele sunt disponibile în rețeaua bilete.ro.
Opera ,,Flautul fermecat”, de pe 1 martie 2024, în premieră la OCC
O creație fascinantă despre adevăr și neadevăr, bine și rău, aparență și realitate, dorință și împlinire, ,,Flautul fermecat”, ultima operă a lui Wolfgang Amadeus Mozart, are toate ingredientele necesare unui spectacol care poate fi gustat cu același apetit de toate vârstele. Găsim în el umor, accesibilitate, magie, iubire, suferință și finalul fericit care alungă toți norii. În actuala stagiune, Opera Comică pentru Copii propune o nouă montare a celebrului titlu mozartian, la o diferență de 9 ani de la prima versiune pe scena instituției. De această dată, regizorul Cristian Mihăilescu a ales „o nouă viziune, adaptată sensibilității și având în vedere preocupările tinerelor generații”.
,,Poveste magică” în Salonul Mozart
Spectacolul ,,Poveste magică” abordează cele mai îndrăgite basme din cultura autohtonă și nu numai. Actorul Bogdan Muntean apare, în cadrul prietenos al Salonului Mozart de la Opera Comică pentru Copii, în postura de magician și creează experiențe unice. Alături de Vasilică, spiridușul său năzdrăvan, care îl însoțește mereu, Bogdan dezvăluie lumea uimitoare a magiei. Pornind de la regulile de bază ale acestei arte, magicianul formează o legătură cu cei mici și îi ghidează, astfel, pe meleagurile copilăriei. Aici, pe acest tărâm al jocului, micuții învață despre importanța tradiției, dar și despre cum ea poate fi îmbinată cu tehnologia, rezultând o nouă forță creatoare! Bilete la spectacolele Operei Comice pentru Copii se pot achiziționa de pe platforma bilete.ro.
Înscrierile la ,,Atelierele Micului Artist” continuă până la finalul lunii
Programul Operei Comice pentru Copii ,,Atelierele Micului Artist” acceptă din nou înscrieri, până pe 29 ianuarie 2024. Atelierele vin în sprijinul copiilor pentru a-și dezvolta creativitatea și abilitățile artistice printr-o ofertă variată de cursuri, de la dans și balet, pictură și actorie, până la engleză prin muzica, debate, jocuri și dezvoltare personală, gândire logică . Toți cei interesați se pot înscrie pe site-ul proiectului: ateliereocc.ro/inscriere-ateliere. Preselecțiile pentru al doilea semestru se desfășoară in perioada 29 ianuarie – 8 februarie, în fiecare zi, în incinta instituției de pe Calea Giulești nr. 16.
Opera Comică pentru Copii este o instituție publică de cultură aflată în subordinea Primăriei Capitalei și a Consiliului General al Municipiului București, condusă din anul 2014 de către soprana Felicia Filip. Unică în lume prin segmentul de public căruia i se adresează, Opera Comică pentru Copii îi apropie pe cei mici de artă şi cultură, atât prin spectacole de calitate – operă, balet, musical, concerte-lecție, operetă, teatru muzical – cât şi prin diverse proiecte conexe inovatoare precum festivaluri de vară și de iarnă, Atelierele „Micul Artist”, ,,Magazinul OCC”, Tururile „În Spatele Cortinei”, ,,Petreceri de ziua de naștere”, ,,Escape Room”, „Aventura Parc”, „Abonamente” sau „Voluntariat”.
Pentru informații de presă, vă rugăm să contactați Biroul de Presă al OCC, prin e-mail la occ.revista@gmail.com sau apel telefonic la 0745 45 56 45.
Stagiunea aceasta e magică la Opera Comică pentru Copii (OCC), cu premiere una și una: musicalurile „Annie” și „Matilda”, baletul „Lacul lebedelor”, un nou spectacol pentru bebeluși, „Bubu și fulgii de nea”, o nouă montare a operei „Flautul fermecat”… Actorul Bogdan Muntean, magicianul teatrului a pregătit și el o surpriză, spectacolul „Poveste magică”, o incursiune […]
Stagiunea aceasta e magică la Opera Comică pentru Copii (OCC), cu premiere una și una: musicalurile „Annie” și „Matilda”, baletul „Lacul lebedelor”, un nou spectacol pentru bebeluși, „Bubu și fulgii de nea”, o nouă montare a operei „Flautul fermecat”… Actorul Bogdan Muntean, magicianul teatrului a pregătit și el o surpriză, spectacolul „Poveste magică”, o incursiune în lumea misterioasă a trucurilor și a iluziilor. Cu acest prilej el a hotărât să-i ia ca asistenți pe spectatorii Operei Comice pentru Copii, cărora le dezvăluie câteva dintre secretele artei sale. Astfel, cei mici au ocazia să afle că în spatele mirajului creat de magician se află multă știință și asta datorită unor descoperiri realizate de personalități precum Nikola Tesla, Aurel Vlaicu sau Thomas Edison. Spre exemplu, contribuția științifică ale unor genii precum Nikola Tesla și Thomas Edison în domenii ca electricitatea, sistemele de comunicații audio/video, mecanică și magnetism, performanța aviatorului român Aurel Vlaicu, pionier al aviației mondiale – toate acestea au aplicația lor în numerele de magie. Nu de puține ori mișcarea fără o explicație vizibilă a unor obiecte este generată cu ajutorul unei telecomenzi sau a unor magneți. De asemenea, cu ajutorul luminii artificiale se pot crea zone de umbră în care se ascund anumite gesturi sau obiecte folosite de magician. Cei mici și cei mari află acestea la Opera Comică pentru Copii și sunt stimulați să încerce să-și explice trucurile.
Mai mult, ei participă activ la spectacol pentru că „Poveste magică” le prezintă un basm în care o parte dintre ei devin personajele și creează prin trucuri de magie povestea! Așadar, dacă din întâmplare se alege povestea „Cenușăreasa”, o fetiță din public devine personajul acesta iar Prințul, un băiețel din sală va trebui să-i găsească prin magie pantoful. Acest pantof este și el fermecat, așa că apare și dispare când și unde nu te aștepți, în timp ce sunt testate și virtuțile prințului, cum ar fi capacitatea sa de a spune adevărul. Magicianul Bogdan Muntean coordonează tot acest joc continuu cu spectatorii, pe care îi provoacă să răspundă la întrebări sau să-și exprime părerea, în timp ce le arată trucuri care să le stimuleze imaginația. În plus, le prezintă un mini-show de lumini în care controlează lasere desprinse parcă din filmele SF. În spectacol se folosesc proiecții, mașină de fum, o dronă, pe scurt câteva din mijloacele tehnologice disponibile astăzi pentru a crea iluzii magice.
Spațiul primitor și familial al Salonului „Mozart” face din „Poveste magică” o experiență unică pentru spectatorul copil, dar și pentru cel adult. Ambii au ocazia să observe de aproape un magician „la lucru” și să descopere că, dacă are cunoștințele potrivite, oricine poate să-și creeze propriile trucuri, să devină magician și să-și impresioneze familia.
De fiecare dată, Bogdan Muntean își prezintă trucurile într-o manieră amuzantă, în permanență în contact cu publicul, mai ales când este vorba de copii: „întotdeauna am spus că pe copii îi păcălești mai greu decât pe adulți. Copiii nu au o gândire dobândită prin prisma educației, culturii sau a informației pentru că încă sunt copii, dar copiii sunt cei care, de cele mai multe ori, reușesc să vadă lucrurile așa cum sunt, reușesc să descopere esența trucurilor fără a se gândi la metodele și tehnicile pe care magicianul le folosește și de aceea este foarte greu să îi păcălești. Adultul se gândește la mecanismele pe care le folosim ca magicieni și de aceea este mult mai ușor să îl conduci pe piste false, asta dacă vrei să nu îți deconspire trucurile. Copiii privesc la rece și de cele mai multe ori există riscul să își dea seama cum realizezi trucurile. Norocul magicianului este că pe copii nu îi interesează să îl deconspire.”
Toate spectacolele Operei Comice pentru Copii au, pe lângă valoarea lor teatrală și una educativă, indiferent de gen sau prezentare. Se poate spune că „Poveste magică” reprezintă un imbold pentru cei mici să studieze științele exacte, să acumuleze noțiuni de fizică și să fie mereu la curent cu evoluțiile tehnologice ca poate, peste ani, să devină și ei inventatori, oameni de știință sau – de ce nu? – magicieni! Până în prezent, actorul Bogdan Muntean a mai creat spectacole la Opera Comică pentru Copii sau a participat în producțiile acesteia. A jucat în „Directorul de teatru” de W.A. Mozart (regia Cristian Mihăilescu), în evenimentul de gală „Poveste de Crăciun”, a realizat spectacolele „Magic Way”, „OCC Magic Show”, „Noaptea Magiei”, „Universul Magiei”.
un articol de Iulia Toea-Mureșan
Cum ar fi ca odată cu o haină nouă să ți se schimbe complet și viaţa? Un cerşetor ar putea deveni rege. Dar şi invers. Ce contrast mai brutal ne putem imagina? A făcut-o cu talentul caracteristic Mark Twain, atunci când a creat această „poveste pentru copiii de toate vârstele”, aşa cum el însuşi a […]
Cum ar fi ca odată cu o haină nouă să ți se schimbe complet și viaţa? Un cerşetor ar putea deveni rege. Dar şi invers. Ce contrast mai brutal ne putem imagina? A făcut-o cu talentul caracteristic Mark Twain, atunci când a creat această „poveste pentru copiii de toate vârstele”, aşa cum el însuşi a definit-o. Tom Canty, ajuns din cea mai neagră mahala londoneză pe tronul regal şi prinţul Eduard al VI-lea îmbrâncit şi batjocorit, coborât brusc printre cei obişnuiţi sunt pionii principali ai acestei poveşti – parabolă.
Transpunerea coregrafică
Subiectul ofertant le-a atras atenţia în anii ˈ50 coregrafului Oleg Danovski şi dramaturgului Ionel Hristea, care au alcătuit împreună un libret ajuns ulterior pe masa de lucru a compozitorului Laurenţiu Profeta, nume extrem de apreciat în perimetrul muzicii uşoare dar şi al teatrului muzical. Iniţial intimidat de complexitatea temei, Profeta s-a simţit imediat apoi cucerit total de noul proiect. „Există o emoţie atât de autentică în paginile acestei cărţi, încât din ele parcă muzica izvorăşte singură, la tot pasul.” – spunea compozitorul român la începutul demersului său creator. Şi, pentru a da glas muzicii, a studiat surse ale Evului Mediu şi Renaşterii, a parcurs culegeri de folclor anglo-saxon, alegând, prelucrând şi definitivând scheletul melodic al baletului. Nu veţi asculta însă o reeditare sonoră a secolului al XVI-lea, ci o viziune modernă asupra acestuia, în care sunt sintetizate genuri şi stiluri dintre cele mai diverse şi atractive, toate având ca numitor comun forţa melodiei, care a rămas deosebit de importantă pentru Laurenţiu Profeta. Dincolo de aceasta, un alt scop a fost acela de a sugera muzical mişcarea în spaţiu, care să completeze eficient coregrafia. A făcut-o folosind peisaje sonore ample, spaţiale şi completând prin formă, direcţie şi viteza de derulare elementul ritmic al partiturii.
O nouă viziune coregrafică
În 1967, baletul „Prinţ şi cerşetor” de Laurenţiu Profeta vedea pentru prima dată luminile rampei pe scena Operei Naţionale Bucureşti, în regia reputatului Oleg Danovski. La o distanţă de jumătate de veac, în 2018, Opera Comică pentru Copii a readus în atenţia publicului de toate vârstele povestea lui Mark Twain înveşmântată muzical de Laurenţiu Profeta, în concepţia regizorală a lui Cătălin Caracaş şi scenografia Adrianei Urmuzescu. A rezultat o poveste despre copilărie şi despre jocurile ei de neuitat, în care toate elementele vizuale se armonizează perfect. Pentru a apropia spectacolul de sensibilitatea celor mici, sunt folosite simboluri vizuale specifice universului primilor ani: jocuri de cuburi, puzzle-uri, sugestii grafice, coloristice „asemănătoare cu modelele ce trebuie decupate din cărţile şi jocurile celor mici”, conform Adrianei Urmuzescu. În această montare, spaţialitatea se îmbină cu geometria, cele două lumi opuse, cea a prinţului şi cea a cerşetorului, fiind sugerate coregrafic şi vizual extrem de plastic şi eficient. Contraste veţi observa permanent, pornind de la mişcările expresive ale locuitorilor din mahala versus cele solemne, manieriste ale celor de la curte, de la acordurile mai abrazive ce însoţesc cerşetorii la cele cu iz de dans nobiliar de la palatul regal, până la gama coloristică diferită a celor două lumi, una mai mohorâtă, cealaltă – vie şi strălucitoare. Există însă şi elemente comune care anulează distanţa aparent insurmontabilă dintre cele două realităţi. Cel mai relevant exemplu este mingea, acest simbol etern al copilăriei din viaţa fiecăruia, fie cerşetor, fie prinţ. Mingea bătută pe maidan, dar şi în salonul regal, este investită, astfel, cu ceva în plus; cu miza speranţei că, dincolo de diferenţe, ne putem întâlni oricând cu adevărat, pentru o cauză comună, pe un teren de joc, preşedinţi şi muncitori, bancheri ori şomeri. Dacă există umanitate şi bunăvoinţă. Iar în baletul „Prinţ şi cerşetor” există.
Vă aşteptăm din 9 februarie să urmăriţi aventurile lui Tom Canty şi pe cele ale prinţului Eduard al VI-lea prin tumultoasa Londră a anului 1547 – numai la Opera Comică pentru Copii!
un articol de Ioana Marghita
Celebrul musical de Richard Rodgers și Oscar Hammerstein – ,,Sunetul muzicii”, în regia și coregrafia lui Răzvan Mazilu – se joacă din nou, în perioada 13-28 ianuarie 2024, în Sala Mare a Operei Comice pentru Copii. „Sunetul muzicii” este una dintre cele mai frumoase povești de dragoste din toate timpurile. Cu o distribuție extraordinară, într-un […]
Celebrul musical de Richard Rodgers și Oscar Hammerstein – ,,Sunetul muzicii”, în regia și coregrafia lui Răzvan Mazilu – se joacă din nou, în perioada 13-28 ianuarie 2024, în Sala Mare a Operei Comice pentru Copii. „Sunetul muzicii” este una dintre cele mai frumoase povești de dragoste din toate timpurile. Cu o distribuție extraordinară, într-un decor absolut minunat și cu zeci de costume superbe, atent realizate până la cel mai mic detaliu, regizorul Răzvan Mazilu pune în scenă într-un mod cu totul deosebit acest musical care a devenit pentru publicul OCC un spectacol de suflet. Biletele la cele 13 reprezentații sunt disponibile în rețeaua bilete.ro.
Tot în prima lună a anului 2024 publicul poate urmări două spectacole care au avut premiera recent, în luna decembrie: ,,Poveste magică ”, în Salonul Mozart și ,,Bubu si fulgii de nea’’, în Sala UnderGrant.
,,Bubu și fulgii de nea” este a treia producție care îl aduce în atenția publicului pe Bubu, partenerul de joacă al celor mai tineri și curioși dintre spectatorii OCC, totodată și cel mai iubit personaj al publicului de 0-3 ani. De data aceasta, Bubu pătrunde în universul fascinant al anotimpului rece și descoperă, alături de cei mici, elementele care fac din această perioadă o bucurie pentru întreaga familie. Spectacolul are caracter interactiv, iar acțiunea se construiește pe muzica din baletul „Spărgătorul de nuci” de P.I. Ceaikovski.
Spectacolul ,,Poveste magica” abordează cele mai îndrăgite basme din cultura autohtonă și nu numai. Actorul Bogdan Muntean apare, în cadrul prietenos al Salonului Mozart de la Opera Comică pentru Copii, în postura de magician și creează experiențe unice. Alături de Vasilică, spiridușul său năzdrăvan, care îl însoțește mereu, Bogdan dezvăluie lumea uimitoare a magiei. Pornind de la regulile de bază ale acestei arte, magicianul formează o legătură cu cei mici și îi ghidează, astfel, pe meleagurile copilăriei. Aici, pe acest tărâm al jocului, micuții învață despre importanța tradiției, dar și despre cum ea poate fi îmbinată cu tehnologia, rezultând o nouă forță creatoare! Bilete la spectacolele Operei Comice pentru Copii se pot achiziționa de pe platforma bilete.ro.
Atelierele Bubu – un program educativ și inovativ pentru copiii de 0-3 ani
De luni până vineri, în intervalul 10:00-12:00, părinții de bebeluși sunt invitați pe Calea Giulești nr.16 să participe la Atelierele Bubu, un program de educație non-formală dedicat și potrivit copiilor cu vârste cuprinse între 0-3 ani. Atelierele au fost create pentru a fi adaptate nevoilor lumii actuale și pentru a încuraja dezvoltarea multilaterală a celor mai mici spectatori.
Oferta actuală cuprinde șase tipuri de ateliere la care părinții sunt invitați să participe alături de copiii lor: de muzică, de educație emoțională timpurie, messy creative, somn bun, de nutriție și psihonutriție pediatrică și un club de lectură. Fiecare atelier în parte îi ghidează atât pe cei mici, cât și pe părinți să-și însușească diverse tehnici de dezvoltare personală prin joacă, dar și informații extrem de utile pentru această primă etapă a vieții. Detalii privind programul, costurile și orarul cursurilor sunt disponibile pe site-ul proiectului: magazinulocc.ro/categorie/atelierele-bubu.
Au început înscrierile la ,,Atelierele Micului Artist”
Programul Operei Comice pentru Copii ,,Atelierele Micului Artist” acceptă din nou înscrieri, până pe 29 ianuarie 2024. Atelierele vin în sprijinul copiilor pentru a-și dezvolta creativitatea și abilitățile artistice printr-o ofertă variată de cursuri, de la dans și balet, pictură și actorie, până la engleză prin muzica, debate, jocuri și dezvoltare personală, gândire logică . Toți cei interesați se pot înscrie pe site-ul proiectului : ateliereocc.ro/inscriere-ateliere. Preselecțiile pentru al doilea semestru se desfășoară in perioada 29 ianuarie-8 februarie, în fiecare zi, în incinta instituției de pe Calea Giulești nr. 16.
Opera ,,Flautul fermecat” și musicalul ,,Matilda” – premierele anului 2024
O creație fascinantă despre adevăr și neadevăr, bine și rău, aparență și realitate, dorință și împlinire, ,,Flautul fermecat”, ultima operă a lui Wolfgang Amadeus Mozart, are toate ingredientele necesare unui spectacol care poate fi gustat cu același apetit de toate vârstele. Găsim în el umor, accesibilitate, magie, iubire, suferință și finalul fericit care alungă toți norii. În actuala stagiune, Opera Comică pentru Copii propune o nouă montare a celebrului titlu mozartian, la o diferență de 9 ani de la prima versiune pe scena instituției. De această dată, regizorul Cristian Mihăilescu a ales „o nouă viziune, adaptată sensibilității și având în vedere preocupările tinerelor generații”.
În luna mai, „Matilda”, una dintre cele mai premiate și îndrăgite producții de pe Broadway, vine în România, pe scena Operei Comice pentru Copii! Musicalul „Matilda”, povestea fetiței cu puteri supranaturale care luptă împotriva unei lumi dezumanizate, ajunge pe scena OCC în primăvara anului 2024, în regia lui Emil Pantelimon. Stagiunea 2023-2024 aduce o mulțime de motive de bucurie, atât în rândul celor mici, cât și al adulților. Biletele sunt puse deja la vânzare pentru toate spectacolele până în luna iunie pe bilete.ro.
Opera Comică pentru Copii este o instituție publică de cultură aflată în subordinea PrimărieiCapitalei și a Consiliului General al Municipiului București, condusă din anul 2014 de către soprana Felicia Filip. Unică în lume prin segmentul de public căruia i se adresează, Opera Comică pentru Copii îi apropie pe cei mici de artă şi cultură, atât prin spectacole de calitate – operă, balet, musical, concerte-lecție, operetă, teatru muzical – cât şi prin diverse proiecte conexeinovatoare precum festivaluri de vară și de iarnă, Atelierele „Micul Artist”, ,,Magazinul OCC”, Tururile „În Spatele Cortinei”, ,,Petreceri de ziua de naștere”, ,,Escape Room”, „Aventura Parc”, „Abonamente” sau „Voluntariat”.
Pentru informații de presă, vă rugăm să contactați Biroul de Presă al OCC, prin e-mail la occ.revista@gmail.com sau apel telefonic la 0745 45 56 45.
Opera Comică pentru Copii (OCC) încheie anul 2023 cu cifre record: 260.000 de spectatori (copii, părinți și bunici) au vizionat cu entuziasm cele 891 reprezentații ale celor mai îndrăgite spectacole și au participat la activitățile din Grădina OCC, în timp ce peste 1 milion de spectatori care au vizionat producțiile online, pe aplicația Opera Copiilor. […]
Opera Comică pentru Copii (OCC) încheie anul 2023 cu cifre record: 260.000 de spectatori (copii, părinți și bunici) au vizionat cu entuziasm cele 891 reprezentații ale celor mai îndrăgite spectacole și au participat la activitățile din Grădina OCC, în timp ce peste 1 milion de spectatori care au vizionat producțiile online, pe aplicația Opera Copiilor. Veniturile instituției din Calea Giulești nr. 16 sunt spectaculoase și fără egal: 7,5 milioane lei, reprezentând puțin peste 24% din bugetul total al instituției.
În cadrul acestei stagiuni, pe scenele Operei Comice s-au jucat 10 spectacole în premieră, dintre care 4 la Sala Mare, 3 la Sala UnderGrant, 2 la Salonul Mozart și unul în Arena din Curte, plus 24 titluri în reluare, pentru care s-au vândut 83.000 de bilete la toate spectacolele și 1.325.839 de tichete la cele 5 Festivaluri organizate: ,,Poveste de Crăciun”, „Noaptea Vrăjitoarelor”, ,,Festivalul Opera Copiilor”, „Bebe Fest”, „Săptămâna Cărților Deschise”, precum și la toate activitățile tematice desfășurate în aer liber, în Grădina OCC.
Unele dintre cele mai îndrăgite activități de la Opera Comică pentru Copii au fost Atelierele ,,Micul Artist”, care au însumat în această stagiune încasări de 988.435 lei, oferind copiilor programe de balet, debate, actorie, street dance, dansuri populare, cor, comunicare, fotografie, pictură, desen și multe altele. Atelierele ,,Micul Artist” continuă și anul viitor (detalii pe www.ateliereocc.ro). Alte activități care au reprezentat surse de venit pentru instituție includ Magazinul OCC, Atelierele Bubu, Escape Room, Petreceri zi de naștere, Serbări școlare, Ateliere tematice în școli, Tururi în spatele cortinei, Vouchere Cadou, Bilete in așteptare, Aplicația OCC, Spectacole la Cinema, Album stickere, Deplasări.
Viitoarele premiere ale stagiunii 2023-2024 – abonamentele sunt deja disponibile
Sunt în pregătire două premiere de Sala Mare: opera ,,Flautul Fermecat”, în regia lui Cristian Mihăilescu și spectacolul de musical cu licență internațională ,,Matilda”, în regia lui Emil Pantelimon, iar întreaga stagiune până în iunie 2024 este disponibilă la vânzare în rețeaua bilete.ro. Spectatorii care doresc să își asigure locuri încă de pe acum la spectacolele stagiunii viitoare, își pot achiziționa și abonamente, la prețuri cuprinse între 350 și 650 de lei, având astfel loc confirmat la 10 reprezentații de weekend la Sala Mare a instituției, cu excepția premierelor și avanpremierelor. Abonamentele dedicate spectacolelor din sălile mici ale OCC – Sala UnderGrant și Salonul Mozart – sunt disponibile la prețul de 300 de lei și asigură locuri la 10 reprezentații de weekend desfășurate în aceste săli, cu excepția avanpremierelor și premierelor. În funcție de varianta aleasă, abonamentele cuprind puzzle-uri, seturi cadou și obiecte promoționale OCC. Mai multe detalii pe www.operacomica.ro.
Opera Comică pentru Copii este o instituție publică de cultură aflată în subordinea Primăriei Capitalei și a Consiliului General al Municipiului București, condusă din anul 2014 de către soprana Felicia Filip. Unică în lume prin segmentul de public căruia i se adresează, Opera Comică pentru Copii îi apropie pe cei mici de artă şi cultură, atât prin spectacole de calitate – operă, balet, musical, concerte-lecție, operetă, teatru muzical – cât şi prin diverse proiecte conexe inovatoare precum festivaluri de vară și de iarnă, Atelierele „Micul Artist”, ,,Magazinul OCC”, Tururile „În Spatele Cortinei”, ,,Petreceri de ziua de naștere”, ,,Escape Room”, „Aventura Parc”, „Abonamente” sau „Voluntariat”.
La final de an 2023, întreaga echipă a Operei Comice pentru Copii, condusă de soprana Felicia Filip, adresează mulțumiri partenerilor care au contribuit la atingerea acestor cifre record pentru o instituție publică de cultură. Partenerii instituționali: Societatea de Transport București, Radio România București FM, Televiziunea Română, Corul Național de Cameră ,,Madrigal – Marin Constantin”, Programul Național Cantus Mundi, Circul Metropolitan București, Romsilva și Spor. Partener radio unic: Magic FM. Partenerii media: Forbes, Zile și Nopți, Agerpres, Pagina de Media, Pro TV, Antena 1, Prima TV, A7TV, Metropola TV, Kanal D, România TV, Canal 33, Digi24, Național TV, Happy Channel, Euronews, Europa FM, Itsy Bitsy FM, RFI, Radio Trinitas, Radio România Cultural, Rock FM, Cărturești, Adevărul, Click, Gândul, CanCan, Psychologies, România Pozitivă, Revista 22, Ordinea Zilei, Ziarul Bursa, Observator Cultural, România Liberă, EVZ, Capital, Historia, Forbes Kids, Pap Tot, Parenting Ads, Modern Dads, Parenting 2.0, Online Gallery, GoKid!, Spectacola, DC News, Spotmedia, PressOne, Anchete Speciale, Book Hub, ioanamarinescusima.ro, solonaria.ro, ivonarustem.com, Q Bebe, Baby Boom, Mommy HAI, Bebelonia, IQool, IQads, PS News, B365, EKA, IOANID, Mirunette și Shakespeare School.
Pentru informații de presă, vă rugăm să contactați Biroul de Presă al OCC, prin e-mail la occ.revista@gmail.com sau apel telefonic la 0745 45 56 45.