Nu-mi plac nici Valentine’s Day, nici Hallowen, nici alte motive de importat evenimente. În această perioadă, și dacă mergi să cumperi o pâine, găsești în magazin un loc cu măști în formă de cranii, costume-schelet, bomboane învelite-n poze înfricoșătoare, dovleci știrbi, rânjind cadaveric, cu ochi scobiți și luminați din interior, care-ți fac pielea […]
Nu-mi plac nici Valentine’s Day, nici Hallowen, nici alte motive de importat evenimente. În această perioadă, și dacă mergi să cumperi o pâine, găsești în magazin un loc cu măști în formă de cranii, costume-schelet, bomboane învelite-n poze înfricoșătoare, dovleci știrbi, rânjind cadaveric, cu ochi scobiți și luminați din interior, care-ți fac pielea de găină.
De ce m-aș bucura de o asemenea sărbătoare ? De ce să inventez un « event » pentru asta ?
Am mers, totuși, la OCC, să înțeleg cum poți atrage copiii în mrejele unor personaje negative, fără să-i înspăimânți și să le creezi nopți albe.
Clădirea scăldată în lumină, mă sperie puțin în seara asta, dar sunt pregătită să văd monștri, schelete și alte costume înspăimântătoare din recuzita unui teatru. Trec strada și mă apropii timid de ceea ce avea să fie experiența unică a unor spectacole în spectacol.
Explozia de lumină bântuită din foaier e un deliciu vizual pentru mulțimea de copii care aleargă peste tot, țipă, se miră și plâng de emoție. Nici vorbă de atmosferă macabră, cu tot machiajul și costumele vrăjitoarelor care au coborât din poveste, ca să le vezi de-aproape și să le poți atinge.
Mă pregăteam să-i spun lui Tudor să nu-i fie frică, pentru că e ca la spectacol, în spatele măștilor rele, sunt oameni buni. N-am mai apucat, însă, să-l iau de mână, pentru că s-a smuls grăbit și a luat-o la fugă pe holurile atât de cunoscute. În căutarea lui, am descoperit lumea mea de inspirație și regăsire. Aș fi vrut să mai zăbovesc puțin printre menestreii medievali ai trupei Truverii, dar mă gândeam că-i dau prea mult timp celui mic, să se îndepărteze. Merg cu încredere spre locul în care copiii își pot sărbători ziua de naștere și sunt sigură că acolo s-a oprit piticul, dar le văd doar pe Albă ca Zăpada și Mama ei Vitregă, asaltate de pitici, fascinați că le pot pune întrebări și ele chiar răspund.
Pornesc din nou pe holurile întortocheate, salut stafia lui Paganini și pe maimuțoii vrăjitoarei Zug Zag, din „Micuța Dorothy” și, la distanță, îmi văd maimuțica de mână cu un pirat din Peter Pan. Îmi amintesc brusc, că e primul spectacol pe care Tudor l-a văzut la Opera Comică, mâncând pe ascuns cereale, lângă un coleg spectator. Acum nu aude, nu vede… îmi face cu mâna și-mi strigă ușor iritat, să-mi văd de treabă că și el „are treabă”.
În regulă, îl las! Pun pariu cu mine că n-o să reușesc să recunosc toate personajele care bântuie-n seara asta, dar exercițiul de memorie nu-mi joacă feste. O văd pe Vrăjitoarea din „Hänsel și Gretel” care povestește ceva Fluturelui Cap de Mort din baletul „Fetița cu chibrituri”, intru puțin și-n Salonul Mozart, de unde răzbat acorduri din opere celebre, asta pentru cei care vor o pauză de respirat sunete, printre atâtea interjecții și țipete de uimire care umplu fiecare colț al clădirii OCC. Mă gândesc că e păcat că-n Sala Mare nu se petrece nimic, dar când deschid una din ușile laterale, mă izbește o ploaie de lasere care se joacă pe fotolii, pe hainele și fețele noastre. Aici, un vrăjitor îndemânatec, face să apară și să dispară orice-și dorește, spre încântarea celor mici. I-ar fi plăcut lui Tudor!
TU-DOR! Doamne, am uitat de el! Fug disperată pe holuri și încerc să-l reperez pe undeva. Liniștit, în foaier, lângă casa de bilete, stă, analizând un coif din carton, pictat cu două cranii. „Mami, ăsta e un cap de om sau o minge cu găuri?” Se ridică obosit, îmi spune că merge să salute vrăjitoarea aia frumoasă de la intrare, apoi că trebuie sa mergem acasă, că e 1-1, adică ora 23.
Azi i-am promis că scobim un dovleac, punem înăuntru o candelă și mergem din nou la OCC spre seară, pentru că s-a îndrăgostit de-o vrăjitoare și vrea să i-l dea cadou.
***********************
E greu să cuprind în cuvinte armata de artiști, care a bântuit Opera până la miezul nopții și o s-o mai facă și azi, și mâine. Știu doar că am fost în locul potrivit pentru o aventură profană și experiențe fascinante, camuflate sub măști fantomatice. Un bal mascat superb, cu personaje negative prietenoase, cu jocuri și momente artistice impresionante.
Iertați-mă că am ezitat la intrare. Știam deja că, venind aici, trebuie să te mulțumești… cu foarte mult, dar am crezut că nu vă reușește chiar orice, la perfectul simplu, ci … la mai mult ca perfect….
Iertați-mă și mulțumim!
Dana Macsim
Afară deja s-a întunecat. Este momentul perfect ca vrăjitoarele să apară, iar în seara asta și-au dat întâlnirea la Opera Comică pentru Copii. „Uau mami, ai văzut cum arată? Ce schimbat este aici! Uite, acolo sunt dovleci! Hai să facem și noi o poză!” A început Noaptea Vrăjitoarelor. În foaier, copiii sunt fascinați de […]
Afară deja s-a întunecat. Este momentul perfect ca vrăjitoarele să apară, iar în seara asta și-au dat întâlnirea la Opera Comică pentru Copii. „Uau mami, ai văzut cum arată? Ce schimbat este aici! Uite, acolo sunt dovleci! Hai să facem și noi o poză!”
A început Noaptea Vrăjitoarelor. În foaier, copiii sunt fascinați de cea mai înaltă vrăjitoare pe care au văzut-o. Cocoțat pe picioroange roșii, temutul și captivantul personaj, îi încântă pe cei mici, le povestește despre cutia plină de magie și încremenește timpul în fotografii. Dar ce se aude? șoptește timid un băiețel. Chiar așa? mă întreb și eu. Poate așa se aude din departare un tărâm de vrăjitoare. Un amestec magic de incantații și licurici (cum i se părea unui puști) care nu ne părăsea nici un moment. În același timp, forfota personajelor întunecate punea stăpânire pe foaier.Fetițe cu rochii negre și peruci albe de vrăjitoare, băieței costumați în scheleți sau vrăjitori, mișunau de colo-colo. Dintr-o dată, toți ne-am oprit, atrași și înfricoșați de râsul vrăjitoarei de-acolo de pe scări. Cu povestea magică și vocea puternică, parcă ne-a hipnotizat și ne-a atras în dans. Începuse concertul Truverilor, o trupă de muzică medievală, prietenă a Operei Comice pentru Copii, care reușește de fiecare dată să ne încânte cu muzica și costumele lor altfel.
Bucuria era la ea acasă, iar nerăbdarea creștea. Mai e? se foia un puști în preajma mea. Mergem la tur? Opera Comică pentru Copii a pregătit pentru această ediție a Nopții Vrăjitoarelor un tur special în care piticii, dar și părinții, au avut ocazia să se întâlnească cu personajele negative din poveștile spuse la OCC. Început cu punctualitate și cu multă încântare, m-am simțit în tur ca într-o călătorie plină de emoții, în care m-am bucurat de regăsiri cu personaje îndrăgite, și de multe suprize de care m-am bucurat ca un copil. Ai văzut luminile? Ce tare! Am zâmbit și eu ca și el. Mă fascinaseră și pe mine.
Opera Comică pentru Copii are un mod al ei aparte de a aduce zâmbetul și încântarea pe fața picilor. Cu multă imaginație, profesionalism și un dram de nebunie, OCC face din fiecare spectacol o artă, iar noi, „oamenii mari”, ne bucurăm cu aceeași intensitate.
Alice Schreiner
În fiecare toamnă, de ceva vreme, numeroși martori au observat în Cartierul Crângași din București, mai precis pe Calea Giulești, la numărul 16, la sediul Operei Comice pentru Copii, apariții stranii, sunete inexplicabile, ca și cum clădirea ar fi bântuită. Fenomenul se petrece timp de doar câteva zile și atrage foarte mulți curioși, […]
În fiecare toamnă, de ceva vreme, numeroși martori au observat în Cartierul Crângași din București, mai precis pe Calea Giulești, la numărul 16, la sediul Operei Comice pentru Copii, apariții stranii, sunete inexplicabile, ca și cum clădirea ar fi bântuită. Fenomenul se petrece timp de doar câteva zile și atrage foarte mulți curioși, mai ales persoane cărora le plac experiențele ieșite din comun. În urma investigației specialiștilor în paranormal, s-a constatat că este vorba despre evenimentul Noaptea Vrăjitoarelor, un fel de sabat, mai degrabă comic decât îngrozitor, la care participă vrăjitoare de toate felurile și personaje amuzante. Anul acesta fenomenul a început pe vineri și se pare că va ține până duminică, deoarece, față de ediția trecută au crescut atracțiile acestei sărbători.
În prima zi, la festivalul cotoroanțelor au participat personaje ciudate, venite din alte lumi, iar copiii invitați în clădirea bântuită a teatrului au avut parte de momente artistice variate, de care s-au putut bucura alături de familiile lor. În foaier au fost întâmpinați de o trupă de menestreli de pe timpuri, celebra formație Truverii, care i-a delectat pe ascultători cu incantații vechi din Evul Mediu, din toate colțurile Europei. Apoi au urcat scări întortocheate unde l-au văzut pe coșarul din opera „Micul coșar” (care va avea premiera stagiunea aceasta), cum alunecă pe scara unui horn cât trei etaje. S-au speriat la început dar, ca orice meșter priceput, coșarul știe să se descurce cu înălțimile. În spațiul pentru petreceri pentru copii, vizitatorii le-au recunoscut pe Albă ca Zăpada și Mama ei vitregă, iar în Salonul Mozart au avut parte de mai multe fragmente artistice. Astfel, vizitatorii sosiți la festival s-au întâlnit cu stafia unui violonist celebru, Paganini, cu Fluturele Cap de Mort din spectacolul „Fetița cu chibrituri”, cu Vrăjitoarea din opera „Hänsel și Gretel”, personajul negativ Monostatos din opera „Flautul fermecat”, pirații din musicalul „Peter Pan”, Vrăjitoarea Zug Zag din „Micuța Dorothy” și maimuțoii ei. Punctul forte al petrecerii a fost prezența magicianului Bogdan, invitat special al Operei Comice pentru Copii care a executat cu mult umor un număr de prestidigitație și a realizat un impresionant spectacol de lumină în Sala Mare, el fiind se pare singurul vrăjitor capabil să stăpânească laserele. După această serie de surprize, spectatorii mici și mari au putut coborî la Sala UnderGrant ca să se joace cu zeci de jocuri și jucării.
Iată că misterul de pe Calea Giulești nr.16 începe încet-încet să se dezlege. Evenimentul Noaptea Vrăjitoarelor organizat de Opera Comică pentru Copii este o ocazie de a petrece alături de familie câteva ore de amuzament, dar și un prilej de a-i introduce pe cei mici în lumea spectacolului, prin personaje fantastice din povești care să le arate magia muzicii și a dansului.
Iulia Tisa Mureșanu
Cu ocazia celor 3 reprezentații de Gală, din luna decembrie, ale operetei „O Noapte la Veneția” de Johann Strauss, Primăria Capitalei, prin Opera Comică pentru Copii, organizează un concurs prin care spectatorii pot câștiga un sejur de două nopți în celebrul oraș italian. Concursul se desfășoară până pe 29 decembrie, pe site-ul instituției, www.operacomica.ro. Spectatorii […]
Cu ocazia celor 3 reprezentații de Gală, din luna decembrie, ale operetei „O Noapte la Veneția” de Johann Strauss, Primăria Capitalei, prin Opera Comică pentru Copii, organizează un concurs prin care spectatorii pot câștiga un sejur de două nopți în celebrul oraș italian. Concursul se desfășoară până pe 29 decembrie, pe site-ul instituției, www.operacomica.ro.
Spectatorii care doresc să intre în competiție trebuie să cumpere un bilet la una dintre cele trei reprezentații ale operetei „O noapte la Veneția” programate în decembrie și să completeze apoi formularul online de pe site-ul Operei Comice până pe 29 decembrie, ora 23:59. Premiul constă într-un sejur de două nopți la Veneția în perioada 1 martie – 1 iunie 2018, oferit de agenția Magic Holiday, în pachetul turistic fiind incluse biletele de avion și cazarea, cu mic dejun, pentru maxim trei persoane. Formularul online este disponibil la adresa bit.ly/LaVenețiaOCC2018, iar regulamentul concursului poate fi consultat pe http://www.operacomica.ro/evenimente/
Opereta „O noapte la Veneția” de Johann Strauss, în regia maestrului Cristian Mihăilescu, este o împletire armonioasă între comedie și vis, condimentată cu râs în hohote, dar și cu poezie. Decorurile de poveste și interpretarea unei echipe de tineri artiști talentați sunt atuurile acestei premiere straussiene.
„Ne bucurăm că putem oferi spectatorilor noștri prilejul întâlnirii cu una dintre cele mai îndrăgite operete ale marelui compozitor Johann Strauss. <<O noapte la Veneția>> ne introduce în atmosfera frumosului oraș italian, cu măști colorate, costume de epocă și personaje pitorești, toate acestea într-un fermecător decor venețian. Îi așteptăm cu drag deopotrivă pe cei mici, dar și pe cei mari, pentru a porni împreună în această minunată călătorie muzicală”, a spus Felicia Filip, managerul Operei Comice pentru Copii.
Opera Comică pentru Copii este o instituție publică de cultură aflată în subordinea Consiliului General al Municipiului București, condusă din anul 2014 de către soprana Felicia Filip. Unică în lume prin segmentul de public căruia i se adresează, Opera Comică pentru Copii are lunar peste 12 000 de spectatori. Pentru stagiunea 2018-2019 sunt programate deja peste 600 de reprezentații.
Biroul de presă,
Opera Comică pentru Copii
26 octombrie 2018
Pentru că toate locurile de vineri și sâmbătă au fost epuizate, am decis să adăugăm tururi suplimentare și duminica aceasta, între 17-22! Vă așteptăm la spectacolul interactiv ”Noaptea Vrăjitoarelor”, doar în acest weekend la OCC! https://www.bilete.ro/noaptea-vrajitoarelor/
Încălțată cu povestea culeasă de Charles Perrault și cu imaginea vie a lui Antonio Banderas, din „Puss in Boots”, am intrat ’’cu bocancii’’ la cea mai nouă premieră a Operei Comice, ’’Motanul încălțat.’’ Un basm, împănat de controverse, cu un personaj personificat care e as în șmecherii, gata oricând să țeasă pânze de păianjen, în […]
Încălțată cu povestea culeasă de Charles Perrault și cu imaginea vie a lui Antonio Banderas, din „Puss in Boots”, am intrat ’’cu bocancii’’ la cea mai nouă premieră a Operei Comice, ’’Motanul încălțat.’’ Un basm, împănat de controverse, cu un personaj personificat care e as în șmecherii, gata oricând să țeasă pânze de păianjen, în care să agațe credulii. Mulți au spus că mesajele poveștii, nu sunt potrivite pentru copii, care află cum să parvină fără muncă, învață să mintă, să înșele și să găsească soluții de ieșire din impas, mai puțin ortodoxe.
Dar eu ador morala acestei povești care n-are nici o legătură cu sintagma machiavelică ’’Scopul scuză mijloacele’’. Pentru că mâța aceasta adorabilă, descurcăreață și inventivă, stă pe tocurile jucăușe ale reușitei în viață. Basmul nu este despre a fi bun, ci despre cum să reușești.
Asta mi-a transmis extraordinara operă în 3 acte, a lui Cornel Trăilescu, scrisă special pentru copii, după un libret semnat Tudor Mușatescu și pusă-n scenă de un Maestru de stare și concept, Cristian Mihăilescu, cel care-n urmă cu ceva ani, a jucat rolul Împăratului, preluat de la mentorul său, Valentin Teodorian. Rememorând acea perioadă, Maestrul declara că i-a fost greu să se desprindă de personaj, după ce l-a interpretat două decenii pe scena Operei Naționale. Împăratul tenor de atunci este regizorul de astăzi, un făuritor de personaje care ies abrupt din tiparele montărilor clasice, pentru că au amprenta personalității sale.
Fără a ridica prea mult cortina (pentru că vreau să vedeți această montare spectaculoasă), trebuie să fiți pregătiți pentru o aventură cu multe efecte de scenă, schimbări surprinzătoare și rapide de momente și costume, dans, muzică și teatru. Turnanta (o rotativă în mijlocul scenei) care alternează decoruri, un ecran imens cu leduri care proiectează pe fundal, simultan, zeci de imagini, ecrane laterale care completează și îmbogățesc imaginea scenică, sunt elemente care îmbracă atmosfera, fără s-o aglomereze, pentru că mișcarea personajelor e cea care dă culoare și sens. Scenografa decorurilor, Andreea Rotaru mărturisea că a mers pe ideea stilizării elementelor, nu pe butaforii clasice, lansând stilul „ traforaj”, cum îl numea, amuzată.
Mă gândeam că va fi o adaptare surprinzătoare a poveștii, dar ceea ce am văzut, depășește cu mult așteptările.
Mâța curajoasă care „ face armată ” cu slujitorii împăratului e adorabilă. Vânătoarea ratată de iepuri a acestora, e salvată de Cotoșman, care le propune ogarilor-slujitori să-i ajute să prindă un iepure, devenit cadou de logodnă pentru Domnița împăratului și viitorul mire (bietul Ionică). Cotoșman-năzdrăvan, „cu cizme noi de safian și pălărie cu gâscan” e hotărât să-și scape de sărăcie stăpânul, depresiv și blazat și recurge la orice șiretlic, ca să-l însoare cu fata împăratului. Motanul îl inventează pe voievodul Ionică de Carambas Bambas Strambas, în numele căruia se derulează întreaga acțiune. Te fascinează inventivitatea și calitățile de strateg ale acestui geniu mieunător care lasă-n urmă imaginea de motan care prinde șoareci și devine, în final, Mare Dregător. El cântă, dansează, zboară și aruncă idei pe care alții le pun în practică, reușind să salveze țara de lupul-Dregător (cred că singurul personaj antipatic din spectacol), cu o armă de temut, mai exact, cu praf de scărpinat. Și nici nu putea fi altfel anihilată mâna dreaptă a Împăratului, din moment ce acesta e un biet scamator fricos, care iscălește acte importante pentru țară, mâncând „bombonele” și mândrindu-se cu o coroană care e, de fapt, o colivie. „ Mai bine împărat sub pat, decât mort în iatac”, își justifică vitejia, ridicolul personaj simpatic, înconjurat de o armată de „ fiare”, la fel de nostime, leu, elefant, cerb, zebră, bufnițe…. un bal mascat, croit în niște haine superbe, realizate de scenografa Andreea Koch, provocată să creeze și să transmită stări prin măști și costume complicate, care dau viață jucăriilor de pluș pe care copiii le au acasă.
Ar fi nedrept să nu amintesc despre invazia de iepurași care umplu scena și dansează step de frică, elevi talentați ai Școlii de balet, Jaqueline Bratu, despre Valentin Racoveanu, atent la detalii și repetiții fără cusur, despre dirijorii neobosiți ai orchestrei-personaj, Alexandru Ilie și Gheorghe Iliuță și, nu în ultimul rând, despre pleiada de peste 50 de actori care dau viață personajelor.
La final, of, Doamne, există și final, rămâi cu ideea că vrei o amuletă norocoasă în buzunar, care poate avea și chip de mâță descurcăreață. Te uiți în jur, în fosă, pe scenă, în foaier, în aer, unde totul e la superlativ, și-ți spui că aici, la Opera Comică pentru Copii, trebuie să te mulțumești… cu foarte mult!
De la premiera absolută din martie 1964 și până acum, au trecut 64 de ani.
Suntem la Opera Comică pentru Copii.
După premieră, Maestrul Cristian Mihăilescu, a cerut celor prezenți să încerce, fiecare, să fie un Motan Încălțat. Adică un exemplar care să-și depășească oricând condiția.
Vă retransmit îndemnul și rugămintea de-a nu rata șansa de a fi învingători. Pentru că morala nu este să ajungi așa prin orice mijloace, ci să nu fii învins.
Așa cum sunt Maestrul Cristian Mihăilescu și Motanul său Încălțat.
Dana Macsim
Opera Comică pentru Copii pregătește cel mai spectaculos eveniment de sărbători! În data de 4 decembrie, de la ora 19:00, Sala Polivalentă din București va găzdui a patra ediție a spectacolului mosaic ,,Poveste de Crăciun” în regia maestrului Cristian Mihăilescu. La edițiile trecute au încântat publicul Felicia Filip și IRIS, Mihai Mălaimare și Teatrul Masca, […]
Opera Comică pentru Copii pregătește cel mai spectaculos eveniment de sărbători!
În data de 4 decembrie, de la ora 19:00, Sala Polivalentă din București va găzdui a patra ediție a spectacolului mosaic ,,Poveste de Crăciun” în regia maestrului Cristian Mihăilescu. La edițiile trecute au încântat publicul Felicia Filip și IRIS, Mihai Mălaimare și Teatrul Masca, Mario Hossen, Kristian Benedikt, Monica Petrică și Răzvan Mazilu, Ducu Bertzi & Friends, Luiza Zan & Snaps Vocal Band, Alina Eremia, Orchestra Simfonică București, Corurile Cantus Mundi București, Școala de Balet ,,Jaqueline”, Lotul de Gimnastică Ritmică al UNEFS Bucureșt, alături de soliștii și Baletul Operei Comice pentru Copii.
Anul acesta, promitem noi invitați de marcă, momente de balet clasic și modern din spectacolele de la OCC, momente muzicale susținute de coruri de copii din toată țara și o mulțime de alte surprize care vor marca începutul sărbătorilor de iarnă.
Vă așteptăm cu mare drag!
Bilete, aici: https://www.bilete.ro/poveste-de-craciun/
Ce legătură este între un bob de orz și o lalea? Nu știți?! Dar între un pătuț ivit dintr-o coajă de nucă și o mamă care-și privește făptura cu lacrimi de fericire? Încă nu ghiciți? Ei bine, legătura este o fetiță cât un degetar, care descoperă lumea de la o înălțime liliputană. Povestea ei o […]
Ce legătură este între un bob de orz și o lalea? Nu știți?! Dar între un pătuț ivit dintr-o coajă de nucă și o mamă care-și privește făptura cu lacrimi de fericire? Încă nu ghiciți?
Ei bine, legătura este o fetiță cât un degetar, care descoperă lumea de la o înălțime liliputană. Povestea ei o știți din cărți! E Degețica! Dar adaptarea senzorială, plină de culoare și sunete din natură, nu o puteți găsi decât la Opera Comică pentru Copii. Aici, unde sala de spectacol s-a transformat în crâng, iar cei mici s-au lăsat îmbrățișați, timp de o oră, de un loc, devenit acasa lor.
Nu vă așteptați, vă rog, să vorbesc despre tehnică, despre adaptarea în sine a poveștii, decât din perspectiva unor simțuri activate, a unor stări nepereche.
„Culoarea, efectele speciale, simțurile tactil și olfactiv, dar, mai ales, utilizarea în premieră a imaginilor stop-motion, fac din spectacol un moment unic”, „avertizează” artizanul acestui laborator inițiatic. Emil Pantelimon este scenograful și făuritorul de stări și concept al acestei aventuri artistice.
Cum să-ți imaginezi că intri-ntr-o sală și aștepți un gong de început de spectacol și aerul te îmbracă în flori? Cum să nu rămâi pironit în fotoliul care arată ca un cuib de petale ce abia așteaptă să-ți umple visul? Unde ați mai văzut un spectacol, înainte de a-ncepe spectacolul?
Și, când luminile s-au stins, s-a aprins magia. Zeci de fluturi vii și fetițe-flori au răscolit fiecare centimetru de scândură a scenei, ca să arate că acolo e artă, nu o serbare școlară. Ce dacă au 3 sau 4 ani? Ce dacă balerinei de lângă ea, care are 10 ani, îi iese mai bine pirueta? Acolo e povestea lor! Basmul lui Andersen e doar un pretext! Acolo e Prințesa Florilor, multiplicată într-o sută de ambiții care rup, într-o oră de dans, minute de lecții de viață pentru noi, adulții din sală. Joaca lor serioasă, sincronizările, posturile uneori stângace, echilibrul fragil care se clatină ușor, nimic nu știrbește din strălucirea de pe scenă. Nu există bocănit, nici hârșâit de poante și sunt cam 100 de copii care-și joacă rolul pe scenă… Rutina dansului din mii de ore de repetiții, explodează în ora de magie pe care și-o oferă și ne-o oferă.
Proiectoare, lasere și mii de sunete și zgomote din natură îți copleșesc vederea și auzul. Scenele se schimbă într-un ritm amețitor pentru niște copii-balerini, care își joacă rolurile ca niște adevărați artiști. Impresionant este tunelul timpului, construit din abur, un leitmotiv pentru a duce povestea până la capăt, într-o succesiune de momente.
Urmăresc fascinată acele tutu-uri care plutesc sincron cu niște corpuri plăpânde de 3, 4 ani. 20 de kg de energie și exuberanță concurează cu turații care se amplifică într-o piruetă. „Flexibilii” sunt încălțări care le dau aripi. Lor, balerinelor profesioniste de mâine care uită, când se deschide cortina, de căzături, luxații și durere. Luminile rampei șterg orice urmă de lacrimi și neputință, iar aceste miniaturi în mișcare știu să primească modest și firesc aplauze nesfârșite.
Am un singur mare regret! Că nu am stat în culise! Acolo unde era un alt spectacol, tensionat, riguros, cu indicații scurte și rapide pe ultima sută de metri. Acolo unde era Jaqueline Bratu, coregrafa-mamă a celor 100 de copii care au urcat pe scenă. Cea care îi învață despre echilibrul în mișcare, le cultivă ambiția și le hrănește perseverența. Un om dedicat total artei pe care o predă, neobosit, consecvent și fără cusur. Cea care îmi spunea că bucuria pe care o are când își vede copiii dansând, șterge orice urmă de efort.
După spectacolele ”Frumoasa Vasilisa” și ”Prințul Crab”, puse-n scenă de Jaqueline Bratu, ”Prințesa florilor”, baletul adaptat după celebra ”Degețica”, de H. C. Andersen a lăsat miros de artă proaspătă și a sădit din foaier până în sufletele noastre, o emoție greu de descris.
Dana Macsim
Ai aplicația OCC pe telefon și vrei să primești automat o invitație cu 2 locuri la spectacolul ”Petrică și lupul”, programat la Salon Mozart în acest sfârșit de săptămână, sâmbătă sau duminică de la 10? Dacă DA, trimite până pe 17 octombrie la ora 17, un sms la nr. 0753.431.421, cu mesajul VREAU LA OCC […]
Ai aplicația OCC pe telefon și vrei să primești automat o invitație cu 2 locuri la spectacolul ”Petrică și lupul”, programat la Salon Mozart în acest sfârșit de săptămână, sâmbătă sau duminică de la 10? Dacă DA, trimite până pe 17 octombrie la ora 17, un sms la nr. 0753.431.421, cu mesajul VREAU LA OCC și alegeți-vă ZIUA pentru care doriți să primiți invitația! Surprizele plăcute continuă în fiecare săptămână la OCC!
În 20 şi 21 octombrie, Primăria Capitalei, prin Opera Comică pentru Copii (OCC), prezintă prima premieră a lunii octombrie: opera „Motanul încălţat”, în regia maestrului Cristian Mihăilescu. Biletele pentru avanpremiera şi cele două premiere ale mult aşteptatei producţii sunt deja epuizate, dar spectacolul are 18 reprezentaţii programate. Mai sunt doar patru zile până când Sala […]
În 20 şi 21 octombrie, Primăria Capitalei, prin Opera Comică pentru Copii (OCC), prezintă prima premieră a lunii octombrie: opera „Motanul încălţat”, în regia maestrului Cristian Mihăilescu. Biletele pentru avanpremiera şi cele două premiere ale mult aşteptatei producţii sunt deja epuizate, dar spectacolul are 18 reprezentaţii programate.
Mai sunt doar patru zile până când Sala Mare a Operei Comice pentru Copii va găzdui unul dintre cele mai frumoase spectacole ale toamnei. Vineri, 19 octombrie, începând cu ora 18:30, cei mici sunt aşteptaţi la avanpremiera operei „Motanul încălţat”, spectacol realizat pe muzica lui Cornel Trăilescu şi libretul lui Tudor Muşatescu şi al Ninei Stoiceva. Opera prezintă povestea simpaticului motan cu puteri magice, care se remarcă prin simţul dreptăţii, iubirea faţă de stăpânul său şi dorinţa de a-i pedepsi pe cei răi. Sâmbătă şi duminică, 20 şi 21 octombrie, spectacolele sunt programate la orele 17:00, respectiv 11:00. Cei care nu au apucat să îşi cumpere bilet la una din reprezentaţiile din săptămâna aceasta vor mai putea urmări „Motanul încălţat” în zilele de 27, 28 octombrie şi 3 şi 4 noiembrie.
„Motanul din această poveste este un personaj extraordinar. Eu cred că fiecare dintre noi am dori să avem câte ceva din calităţile Motanului încălţat pentru că el îşi depăşeşte condiţia. Într-un anumit moment al acţiunii, o pisică devine vorbitoare, apoi ea reuşeşte să păcălească nişte tâlhari, o curte împărătească, depăşeşte oamenii prin isteţimea sa. Mai mult, Motanul este fidel stăpânului său, pe care-l conduce spre izbânda dorită şi devine chiar mare dregător al împărăţiei. Iată cum acest personaj fantastic îşi depăşeşte condiţia şi dă, prin povestea lui, speranţă oricărui spectator care vine în sala noastră. Vrem să transmitem prin spectacol bucuria de viaţă, bucuria de a trăi, bucuria aceasta nestăvilită pe care trebuie să o păstrăm, să o sădim cât mai mult în inima copiilor. Bucuria de a trăi şi de a ne depăşi condiţia precum o face Motanul încălţat”, a declarat maestrul Cristian Mihăilescu.
„Noaptea Vrăjitoarelor” la OCC şi premiera spectacolului „Erus şi Valea Răbdării”, cu 10 spectacole sold out
La finalul lunii, în 26 şi 27 octombrie, Opera Comică pentru Copii vă invită să sărbătoriţi Halloween-ul cu un program de vis la „Noaptea Vrăjitoarelor„!
Vrăjitoarele din spectacolele OCC vă aşteaptă cu un tur complex prin culisele teatrului şi cu poveşti pe măsură. Turul se adreseză copiilor cu vârsta de peste trei ani, durează o oră, iar plecările se fac din jumătate în jumătate de oră, cu începere de la ora 19:00. Preţul unui bilet este de 15 lei. Biletele pentru toate spectacolele Operei Comice pentru Copii sunt disponibile pe platforma bilete.ro.
Tot în 27 octombrie, copiii sunt aşteptaţi la o nouă premieră a Operei Comice pentru Copii: spectacolul de teatru „Erus şi Valea Răbdării” de Alec Blenche, proiect câştigător în cadrul concursului de sprijinire a tinerilor creatori, Stagiunea UnderGrant. Povestea, în regia Irinei Slate, îl prezintă pe voinicul Erus care, alături de copiii prezenţi în sală, porneşte într-o călătorie în Valea Răbdării, unde are de înfruntat mai multe peripeţii. Toate reprezentanţiile programate în această toamnă sunt sold out, dar din primăvară se reia din nou „Erus şi Valea Răbdării”, spectacol după primul dintre cele două volume publicate până acum de autorul constănţean Alec Blenche.
Opera Comică pentru Copii este o instituţie publică de cultură aflată în subordinea Primăriei Capitalei şi a Consiliului General al Municipiului Bucureşti, condusă din anul 2014 de către soprana Felicia Filip. Unică în lume prin segmentul de public căruia i se adresează, Opera Comică pentru Copii are lunar aproape 15.000 de spectatori, iar în stagiunea 2018-2019 are programate peste 600 de reprezentaţii, dintre care 11 premiere.
Biroul de presă
Opera Comică pentru Copii