Dacă DA, vă așteptăm cu mare drag în acest weekend! Dacă vreți să vedeți spectacolul, trimiteți un sms la 0753431421 până vineri 25 ianuarie, ora 18, cu ziua aleasă – sâmbătă ora 10 sau duminică ora 10 și veți primi automat o invitație triplă la reprezentația aleasă! Vă așteptăm cu mare drag!
Dacă DA, vă așteptăm cu mare drag în acest weekend! Dacă vreți să vedeți spectacolul, trimiteți un sms la 0753431421 până vineri 25 ianuarie, ora 18, cu ziua aleasă – sâmbătă ora 10 sau duminică ora 10 și veți primi automat o invitație triplă la reprezentația aleasă!
Noua premieră pusă în scenă la Sala UnderGrant a Operei Comice pentru Copii este un spectacol care îmbină mai multe limbaje teatrale: pantomima, teatrul de umbre, dansul și care stârnește hohote de râs și învăluie publicul în emoții puternice. Echipa de actori care și-a cultivat tehnica și talentul în cadrul Companiei de Teatru „Passe-Partout […]
Noua premieră pusă în scenă la Sala UnderGrant a Operei Comice pentru Copii este un spectacol care îmbină mai multe limbaje teatrale: pantomima, teatrul de umbre, dansul și care stârnește hohote de râs și învăluie publicul în emoții puternice.
Echipa de actori care și-a cultivat tehnica și talentul în cadrul Companiei de Teatru „Passe-Partout Dan Puric” prezintă „Copiii în Țara Minunilor”, un spectacol duios, plin de învățăminte, dar și de umor, despre copilărie și magia poveștilor spuse de bunici, la gura sobei.
În regia lui Silviu Oltean, tinerii spectatori au ocazia să vadă o înșiruire de momente care citează sau parodiază pasaje din basme clasice, precum „Albă ca Zăpada”, „Cenușăreasa”, „Prințesa și broscoiul” și „Motanul încălțat” ori desene animate care ne-au încântat copilăria: „Tom și Jerry” ori „Speedy Gonzales”.
Dincolo de scheciurile amuzante, parcă desprinse din era filmului mut, spectacolul este o parabolă a lumii moderne, în care generația tânără, obișnuită cu tehnologia până în punctul în care se confundă cu ea, ajunge să fie privată de copilărie, iar morala este aceea că cititul ne salvează conștiința, iar fără rădăcini, nu ne putem dezvolta.
O fetiță căreia bunicul îi citește povești se visează protagonista basmelor pe care le savurează alături de acesta. Astfel, suntem cu toții transpuși în visul ei, iar publicul trece, pe rând, printr-o paletă întreagă de stări, de la melancolie, suspans, la amuzament, făcându-l să se identifice cu situațiile de pe scenă.
Acest spectacol trage un semnal de alarmă asupra invaziei tehnologice, a dependenței de telefon și televizor, care tinde să ne alieneze chiar de familie. Fenomenul în care lumea modernă se afundă în ritm alert generează un stil de viață condus de idelauri false și un cod de valori răsturnat. Surprindem cu luare aminte o scenă comică, dar îngrijorătoare, în care copiii, aflați la ora de curs, enumeră o serie de „meserii”, activități pe care ei doresc să le practice la maturitate. Printre aceste ipostaze surprindem o idolatrie a superficialității și mercantilismului, care trenează și conduce societatea de astăzi – de la alergătura fără sens după pokemoni, până la copierea unor șabloane sociale caricaturale, lipsite de fond: toți vor să fie „vedete”, să fie lideri (mici dictatori ai unor micro-societăți), să aibă mulți bani, să ajungă fotbaliști celebri etc., mai puțin mica noastră eroină – jucată de Vera Stoian, aceeași care semnează și scenariul spectacolului -, care este o visătoare eternă și nu-și dorește decât să aibă o conexiune umană cu tot ce este în jur.
Nu te poți plictisi, deoarece pe scenă se desfășoară un perpetuum mobile de snoave pline de aluzii fine și trebuie să fii atent ca nu cumva să pierzi vreun detaliu, clipind sau privind în altă parte, distras de un alt element scenografic sau pantomimic.
Muzica antrenantă, costumele în culori aprinse și momentele hilare te umplu de entuziasm și abia te abții să nu sari pe scenă, alături de personajele legendare, care sunt aievea, iar actorii își speculează propriile caracteristici fizice, pe care le folosesc pentru a contura mai bine fiecare personaj în parte.
Suprapus pe proiecții reprezentând imagini idilice, limbajul teatral folosit de actori este unul care transcende vorbirea și poate fi înțeles pe orice meridian, fără translator. Pornește de la trimiteri către teatrul de umbre, în care siluetele miniaturale bidimensionale sunt înlcouite de actorii înșiși, apoi parcurge în fast-forward epoca cinematografului mut, în care Buster Keaton și Charlie Chaplin făceau istorie. Comicul de situație, umorul buf, coregrafiile sincronizate și năzdrăvăniile personajelor te țin cu sufletul la gură și te trec printr-un carusel de trăiri, totul culminând cu o bătaie cu perne în toată regula.
Spectacolul nu doar că te binedispune și-ți amintește „Cât de bine e să fii copil!”, pentru că este cea mai frumoasă vârstă, dar are un mesaj moralizator, prin care ne demonstrează, încă o dată, că lectura este cel mai bun exercițiu al minții și al sufletului; prin citit, și nu prin jocuri pe calculator, imaginația, creativitatea și sensibilitatea se păstrează vii. Bunicul care îi insuflă fetiței iubirea pentru cărți devine, astfel, un personaj arhetipal: înțeleptul-salvator, care vine în ajutor și învinge amenințarea: vidul sufletesc și înstrăinarea de sine și de ceilalți, induse de artificialitatea tehnologiei folosită în exces.
Bunicii, prin înțelepciunea lor, nu au uitat că citul este sfânt, așadar, cine nu are un bătrân, să… vină la Opera Comică pentru Copii și să ia parte la poveștile noastre!
Alexandra Zărnescu
Opera Comica pentru Copii din București organizează audiție în cadrul Departamentului Balet (ansamblu și soliști) pentru stagiunea 2019 / 2020. Condițiile de înscriere sunt: · fete, 18 – 28 ani, înălțime 1.63 – 1.70 cm · băieți, 18 – 28 ani, înălțime 1.75 – 1.85 cm Balerinii selectați vor participa la audiție în baza unei […]
Opera Comica pentru Copii din București organizează audiție în cadrul Departamentului Balet (ansamblu și soliști) pentru stagiunea 2019 / 2020.
Condițiile de înscriere sunt:
· fete, 18 – 28 ani, înălțime 1.63 – 1.70 cm
· băieți, 18 – 28 ani, înălțime 1.75 – 1.85 cm
Balerinii selectați vor participa la audiție în baza unei invitații.
Pentru a se putea înscrie, balerinii sunt rugați să trimită cv-ul, fotografii (portret și în poziții de balet) și un link video cu cele mai recente reprezentații (fetele în poante) la adresa: baletoperacomica@gmail.com.
Cv-ul complet trebuie să conțină: vărsta, înălțime, greutate, experiența artistică, studii.
Audiția va consta într-o ora completă de studii și o variație clasică.
Data:
Luni 18.03.2019, ora 14.00 ansamblu
Luni 18.03.2019, ora 16.00 soliști
Locație:
Calea Giuleşti, Nr.16, București
Data limită de înscriere este: 04.03.2019
Toți aplicanții vor primi un răspuns într-o săptămână de la data aplicației.
Opera Comică pentru Copii şi-a început activitatea în anul 1998,iar din 2014 este condusă de soprana Felicia Filip.
Stagiunea Operei Comice pentru Copii cuprinde peste 500 de spectacole de balet, musical, operă și operetă susținute în cele trei săli din cadrul instituției. Acestea sunt susținute în fața celui mai pretențios public – copiii – aducând o importantă contribuție educației lor culturale.
The Ballet Company of Comic Opera for Children, Bucharest
Preselection for professional Male and Female ballet-dancers for the 2019/2020 season
The Comic Opera for Children is seeking male and female dancers to join the ballet company as soloists and corps de ballet for the 2019/2020 season.
Requirements:
Strong classical technique.
Ladies: 18-28 years old, height 1.63-1.70 m
Gentlemen: 18-28 years old, height 1.75-1.85 m
This audition is by invitation only.
To apply:
Please email your resume, photos, as well as video links (ladies on pointe) at baletoperacomica@gmail.com with Audition in subject line.
Your CV must contain: your age, height, weight, nationality, as well as recent photos such as head shot and full body shot in classical ballet poses.
The audition will comprise a full ballet class and a classical variation
When:
Monday, March 18th , 2019 at 2 p.m. corps de ballet
Monday, March 18th, 2019 at 4 p.m. soloists
Where:
Calea Giuleşti, Nr.16, Bucharest, Romania
Deadline for applications: 04.03.2019
All appliers will receive an email response within one week of submission.
We are looking forward to your application.
About Comic Opera for Children
The Comic Opera for Children started its activity in 1998 and since 2014 it is run by soprano Felicia Filip.
The Comic Opera for Children season features over 500 ballet, musical, opera and operetta performances in the three halls of the institution. They are sustained in front of the most demanding audience – the children – making an important contribution to their cultural education.
Datorită numărului mare de cereri, Primăria Capitalei, prin Opera Comică pentru Copii, a suplimentat numărul de abonamente la spectacolele OCC, oferind publicului posibilitatea să cumpere abonamente și pentru spectacolele din sălile Mozart și UnderGrant. Fiecare abonament achiziționat asigură accesul la 10 spectacole desfășurate în fiecare sâmbătă și duminică și cuprind, de asemenea, cadouri pentru cei […]
Datorită numărului mare de cereri, Primăria Capitalei, prin Opera Comică pentru Copii, a suplimentat numărul de abonamente la spectacolele OCC, oferind publicului posibilitatea să cumpere abonamente și pentru spectacolele din sălile Mozart și UnderGrant. Fiecare abonament achiziționat asigură accesul la 10 spectacole desfășurate în fiecare sâmbătă și duminică și cuprind, de asemenea, cadouri pentru cei mici. Abonamentele OCC sunt valabile până în luna iunie 2019 inclusiv și pot fi achiziționate online în rețeaua bilete.ro.
Abonamentele OCC Clasic – Bronze, Silver, Gold și VIP – au prețuri curpinse între 200 și 500 de lei și asigură accesul la 10 reprezentații la alegere în Sala Mare, cu excepția premierelor și a avanpremierelor. Abonamentele pentru spectacolele ce se desfășoară în sălile mici, Mozart și UnderGrant, oferă posibilitatea să vadă 10 reprezentații de weekend, cu excepția premierelor și avanpremierelor. Prețul unui abonament este de 200 de lei. De asemenea, în cazul ambelor tipuri de abonamente, la prima vizită copiii primesc un set cadou cu produse promoționale (puzzle, cană, insigne, magneți) din partea Operei Comice pentru Copii.
Se lansează ,,Stagiunea UnderGrant” – ediția a III-a
Opera Comică pentru Copii dă startul celei de-a treia ediții a ,,Stagiunii UnderGrant”, concursul de proiecte la care sunt așteptați tinerii creatori – regizori sau coregrafi. Aceștia sunt invitați să trimită propunerile lor de spectacole de operă, operetă, balet sau musical, adaptate pentru copii și pentru Sala UnderGrant, până pe 28 februarie 2019 la sediul OCC din Calea Giulești nr. 16 sau prin e-mail, la adresa occ.revista@gmail.com (cu link pentru descărcarea fișierului, nu cu atașament). Dosarul de înscriere trebuie să cuprindă: CV-ul aplicantului, conceptul regizoral sau coregrafic al spectacolului, conceptul scenografic (schițe decor/costume), coloana sonoră sau partitura, publicul vizat și mesajul spectacolului.
14 reprezentații în weekendul viitor la OCC
Stagiunea 2018 – 2019 continuă la Opera Comică pentru Copii cu o mulțime de spectacole pregătite pentru cei mici. În zilele de 26 și 27 ianuarie, bucureștenii pot cumpăra bilete la una din cele 3 reprezentații ale spectacolului de balet ,,Lumea păpușilor”, ce se va desfășura în Sala Mare a instituției. Cei care doresc, mai degrabă, să urmărească o poveste de dragoste barocă, adaptată pentru copii, pot merge la opera ,,Colombina se întoarce”, care va putea fi urmărită sâmbătă și duminică, de la orele 10:00, respectiv 11:30. Cine nu a apucat să vadă cea mai recentă premieră a OCC, spectacolul de pantomimă ,,Copiii în țara minunilor”, câștigător al concursului de proiecte ,,Stagiunea UnderGrant 2018 – 2019”, sunt invitați la una din ultimele 6 reprezentații programate în această stagiune.
Pentru aceia care doresc să afle despre detalii despre viața și opera marelui compozitor W. A. Mozart, Opera Comică pentru Copii vă invită să urmăriți povestea simfonică ,,Viața lui Mozart” la Sala Epika din Grand Cinema & More Băneasa. Spectacolul este programat pentru ziua de sâmbătă, 26 ianuarie, de la ora 11:00 și face parte din Stagiunea Culturală pentru Copii 2018 – 2019.
Opera Comică pentru Copii este o instituție publică de cultură aflată în subordinea Primăriei Capitalei și a Consiliului General al Municipiului București, condusă din anul 2014 de către soprana Felicia Filip. Unică în lume prin segmentul de public căruia i se adresează, Opera Comică pentru Copii are lunar peste 15.000 de spectatori. În anul 2018, Opera Comică pentru Copii a pus în scenă 741 de spectacole pentru care s-au vândut 135.000 de bilete.
Biroul de presă
Opera Comică pentru Copii
21 ianuarie 2019
Am intrat într-o sală arhiplină, deși premiera a fost în 2017 la OCC, și m-am furișat spre singurul loc rămas liber, cred, pe care l-am zărit în întuneric. O scenă înverzită, populată de multă culoare și voie bună, avea să fie gazda unuia dintre cele mai expresive spectacole de balet clasic din lume. « «Lumea […]
Am intrat într-o sală arhiplină, deși premiera a fost în 2017 la OCC, și m-am furișat spre singurul loc rămas liber, cred, pe care l-am zărit în întuneric. O scenă înverzită, populată de multă culoare și voie bună, avea să fie gazda unuia dintre cele mai expresive spectacole de balet clasic din lume. « «Lumea păpușilor » , după » Coppélia », baletul capodoperă al lui Léo Delibes, cu un libret scris de Charles-Louis-Étienne Nuitter și pus în scenă prima oară pe scena Operei din Paris, acum aproape un secol și jumătate.
Zarva câmpenească de pe scenă îmbracă fiecare colț al sălii cu o bucurie caldă și repezită. Ceardaș, vals, acorduri romantice, dar și pasaje puternice care marchează secvențe, sunt înlănțuite cu fouettes, arabesque-uri și pas de deux fine, aproape lirice, care dau fluiditate pașilor și schemelor de dans.
În această lume vie și colorată, un bătrân ciudat și singuratic, își mistuie anii sperând, că-ntr-o zi, păpușile lui vor prinde viață. Coppélius e un savant cu experimente veșnic eșuate, păpuși stricate și vise năruite.
Obsesia meșterului este pretext pentru nașterea poveștii. O tânără îndrăgostită își surprinde iubitul, pierdut în ochii unei fete care citește în balconul bătrânului. Jignită, Swanilda vrea să intre în casa ferecată, care ascunde rivala. Pune mâna pe cheia pierdută de meșter și intră în atelier, un spațiu, fascinant, rece și misterios. Revelația că o păpușă i-a declanșat gelozia, este întreruptă de apariția bătrânului, disperat că-și găsește casa deschisă. Apare și Franz, logodnicul îndrăgostit și planurile se schimbă, pentru că Swanilda are idei. Se-mbracă repede cu rochia păpușii, mimând însuflețirea, în vreme ce Franz al ei, înlănțuit pe o roată a timpului, este supus unei magii a meșterului, care vrea un transplant de suflet către păpușa lui, Coppélia. Swanilda se substituie păpușii mecanice și joacă farsa până la capăt. Finalul e cu nuntă și fără supărare pentru trasul pe sfoară.
Dincolo de povestea desenată cu piruete, ritmul, sincronizările impecabile și joaca pastelată, rămâi cu frenezia unei stări de bine care te copleșește. E o carte deschisă care te poartă printre decoruri și proiecții surprinzătoare. Un spectacol de balet și pantomimă, pentru că regizorul Cătălin Caracaș a hotărât că personajele trebuie să transmită mesaje de pe chip și până-n vârful poantelor. O mașinărie întreagă de grimase și posturi amuzante în târgul de provincie austriac, dar și în atelierul tenebros al lui Coppélius. Nu poți să nu aplauzi dansul păpușilor care se trezesc din inerția mecanismelor, apoi își împietresc trupurile de porțelan în costumele superbe croite de Adriana Urmuzescu. Nu poți să nu aștepți schimbarea decorurilor cu ochii pironiți pe roțile dințate de ceasornic, ce-ți numără așteptarea. Și, în fine, nu poți pleca, fără să iei parte la deznodământul fericit al poveștii care se încheie cu o nuntă.
Spectacolul e o răsucire de cheie, de trupuri și de trucuri care te face să revii, de fiecare dată cu emoție, pentru că surpriza crește la fiecare spectacol.
Dana Macsim
După succesele înregistrate cu primele patru spectacole câștigătoare la precedentele sesiuni de proiecte: ”Bastien și Bastienne”, ”Onix și Barton”, ”Erus și Valea Răbdării”, ”Copiii în țara minunilor”, Opera Comică pentru Copii vine din nou în sprijinul tinerilor creatori și organizează a treia ediție a concursului de proiecte „Stagiunea UnderGrant”. Așteptăm de la tineri creatori (regizori […]
După succesele înregistrate cu primele patru spectacole câștigătoare la precedentele sesiuni de proiecte: ”Bastien și Bastienne”, ”Onix și Barton”, ”Erus și Valea Răbdării”, ”Copiii în țara minunilor”, Opera Comică pentru Copii vine din nou în sprijinul tinerilor creatori și organizează a treia ediție a concursului de proiecte „Stagiunea UnderGrant”.
Așteptăm de la tineri creatori (regizori și coregrafi), propuneri de spectacole de operă / operetă / balet / musical, adaptate pentru copii și pentru Sala UnderGrant a Operei Comice pentru Copii. Deadline înscrieri: 28 februarie, la sediu sau prin email: occ.revista@gmail.com
Dosarul trebuie să cuprindă:
CV aplicant;
Concept regizoral / coregrafic spectacol;
Concept scenografic (schițe decor / costume);
Coloană sonoră / partitură / playlist;
Public țintă;
Mesaj spectacol;
Tinerii creatori ale căror dosare vor fi acceptate vor fi chemați pe parcursul lunii martie la discuții mai amănunțite despre posibila realizare a proiectului propus, în stagiunea 2019-2020.
Succes!
Dacă DA, vă așteptăm cu mare drag în acest weekend! Dacă vreți să vedeți spectacolul, trimiteți un sms la 0753431421 până joi 17 ianuarie, ora 18, cu ziua aleasă – sâmbătă ora 17 sau duminică ora 11 și veți primi automat o invitație triplă la reprezentația aleasă! Vă așteptăm cu mare drag!
Dacă DA, vă așteptăm cu mare drag în acest weekend! Dacă vreți să vedeți spectacolul, trimiteți un sms la 0753431421 până joi 17 ianuarie, ora 18, cu ziua aleasă – sâmbătă ora 17 sau duminică ora 11 și veți primi automat o invitație triplă la reprezentația aleasă! Vă așteptăm cu mare drag!
Opera Comică pentru Copii a deschis anul 2019 cu premiera spectacolului de pantomimă ,,Copiii în țara minunilor” În 12 și 13 ianuarie, Opera Comică pentru Copii și-a redeschis porțile și și-a întâmpinat publicul venit să vadă primul spectacol în premieră al anului 2019. Primăria Capitalei, prin Opera Comică pentru Copii, a pus în scenă, la […]
Opera Comică pentru Copii a deschis anul 2019 cu premiera spectacolului de pantomimă ,,Copiii în țara minunilor”
În 12 și 13 ianuarie, Opera Comică pentru Copii și-a redeschis porțile și și-a întâmpinat publicul venit să vadă primul spectacol în premieră al anului 2019. Primăria Capitalei, prin Opera Comică pentru Copii, a pus în scenă, la Sala UnderGrant, spectacolul de pantomimă ,,Copiii în țara minunilor”, în regia lui Silviu Oltean, proiect câștigător al concursului Stagiunea UnderGrant 2018 – 2019.
Sâmbătă și duminică, cei mici, însoțiți de părinți, au urmărit, cu entuziasm și curiozitate, primele reprezentații ale spectacolului ,,Copiii în țara minunilor”, care îmbină frumusețea poveștilor și a personajelor clasice cu metodele inovative ale teatrului non-verbal. Spectacolul este bazat aproape în totalitate pe mimică, pe expresivitatea corporală a protagoniștilor, pe mișcări coregrafice, lumini și o serie de alte efecte speciale. Cei care nu au apucat să vadă premiera pot cumpăra bilete la una din celelalte patru reprezentații programate pentru luna aceasta, în 19, 20, 26 și 27 ianuarie.
Tot în weekendul care s-a încheiat, copiii au avut ocazia să revadă două dintre spectacolele îndrăgite din repertoriul Operei Comice pentru Copii: concertul-lecție ,,Viața lui Mozart” și baletul ,,Prințul Crab”, realizat în parteneriat cu Școala de balet ,,Jaqueline”.
Preselecții pentru Atelierele ,,Micul Artist”
În perioada 14 – 19 ianuarie, la Opera Comică pentru Copii au loc preselecțiile pentru Atelierele ,,Micul Artist”, care se vor desfășura în perioada 21 ianuarie – 31 mai 2019. Părinții care doresc să își înscrie copiii mai pot găsi locuri disponibile la următoarele ateliere: Atelierul de Cor jr. (copii între 5-7 ani), Atelierul de Cor (copii peste 7 ani), Atelierul de Musical, Atelierul de Blockflote, Atelierul de Balet, Laboratorul de Păpuși, Atelierul de Benzi desenate, Atelierul de Pantomimă, Atelierul de Actorie, Atelierul de Scriere Creativă, Atelierul de Desen, Cercul de lectură și scriere creativă, Atelierul de Dansuri Populare, Atelierul de Step, Atelierul de Oratorie și Atelierul de Debate. Înscrierile se pot face doar la preselecții, la data și ora anunțate pentru fiecare atelier în parte. Detalii despre ateliere și programul înscrierilor puteți găsi pe site-ul instituției: http://www.operacomica.ro/atelierele-micul-artist/.
„Joc și Rock” – două reprezentații de gală la Buzău
De Ziua Culturii Române, Opera Comică pentru Copii ajunge la Buzău cu spectacolul „Joc și Rock”, o adaptare după opereta „Crai nou” de Ciprian Porumbescu, pe versuri de Vasile Alecsandri, în regia maestrului Cristian Mihăilescu. În 15 ianuarie, la Teatrul ,,George Ciprian” din Buzău vor avea loc două reprezentații de gală ale spectacolului, la orele 16:30 și 19:00.
,,Colombina se întoarce” și ,,Lumea Păpușilor” revin la OCC
Pe 19, 20, 26 și 27 ianuarie, opera ,,Colombina se întoarce” revine pe scena Operei Comice pentru Copii, în Sala Mozart. În zilele de 19, 20, 25, 26 și 27 ianuarie copiii, însoțiți de părinți, sunt așteptați să descopere ,,Lumea Păpușilor”, într-un spectacol de balet unde vor cunoaște povestea de iubire a unor tineri logodiți, încercați de întâmplări ciudate.
Vacanța continuă la Opera Comică pentru Copii cu activitățile Escape Room.
Până pe 27 ianuarie, în fiecare weekend, de vineri până duminică, cele două camere Escape Room, decorate ca-n poveștile ,,Harap Alb” și ,,Punguța cu doi bani”, sunt pregătite cu cele mai interesante indicii pentru cei mici. Astfel, toți copiii cu vârsta de cel puțin 7 ani vor trebui să își demonstreze abilitățile de deslușire a indiciilor oferite pentru a ieși din cameră într-o oră. Biletele sunt disponibile pe bilete.ro.
Ultimele zile ale Târgului „Poveste de Crăciun”
15 ianuarie este ultima zi în care Târgul ,,Poveste de Crăciun” va mai putea fi vizitat. Timp de mai bine de o lună de zile, cel mai așteptat târg al sărbătorilor de iarnă, întins pe o suprafață de aproape 8.000 de metri pătrați, a fost locul preferat de joacă al celor mici. În perioada 29 noiembrie – 13 ianuarie, 35.000 de persoane au vizitat Târgul ,,Poveste de Crăciun”. Anul 2018 s-a încheiat cu succes pentru Opera Comică pentru Copii, care a pus în scenă 250 de spectacole vizionate de 45.000 de spectatori.
Opera Comică pentru Copii este o instituție publică de cultură aflată în subordinea Primăriei Capitalei și a Consiliului General al Municipiului București, condusă din anul 2014 de către soprana Felicia Filip. Unică în lume prin segmentul de public căruia i se adresează, Opera Comică pentru Copii are lunar aproape 15.000 de spectatori. În anul 2018, Opera Comică pentru Copii a pus în scenă 741 de spectacole pentru care s-au vândut 135.000 de bilete.
Biroul de presă
Opera Comică pentru Copii
14 ianuarie 2019
De ziua lui, mi-a cerut să-i cumpăr un fotoliu roșu, cu tot cu pernă, ca la OCC…. și toate personajele înghețate pe căni, tricouri, pijamale, puzzle-uri și alte jocuri și promoționale din holul de la intrare, pe care le vede în fiecare weekend. Nu o mașinuță, nu un gadget, nici măcar dulciuri. Și, de la […]
De ziua lui, mi-a cerut să-i cumpăr un fotoliu roșu, cu tot cu pernă, ca la OCC…. și toate personajele înghețate pe căni, tricouri, pijamale, puzzle-uri și alte jocuri și promoționale din holul de la intrare, pe care le vede în fiecare weekend. Nu o mașinuță, nu un gadget, nici măcar dulciuri. Și, de la o vreme, nici nu-mi mai spune, doar îmi face din ochi și-mi arată complice orice scaun de culoare roșie pe care-l vede. O mimică zglobie, îmbrăcată-ntr-un mesaj serios și timid, care dezleagă zâmbete, nicidecum agasare de părinte.
Nimic mai potrivit pentru noua lui etapă de grimase pe care o exersează, decât escapada artistică de la ora 11, la spectacolul de pantomimă, „Copiii în Țara Minunilor”, câștigătorul unui concurs de proiecte pentru tinere talente, inițiat de Opera Comică pentru Copii.
Cu o seară înainte, i-am testat atenția celui mic cu două-trei secvențe, marca Charlie Chaplin și Dan Puric. Nu prea m-a convins că e pregătit de un spectacol de pantomimă, la vârsta de 5 ani, dar am riscat!
În Sala Undergrant, luminile s-au stins, ca să lase un reflector să focalizeze o carte de povești, răsfoită de nepoată și bunic. Fundalul s-a însuflețit repede cu imagini și umbre care l-au adus pe Motanul Încălțat. Rând pe rând, eroi din desenele animate ale copilăriei noastre sau din basme au adus o gălăgie de stări printre cei mici și cei mari. Sărutul broaștei care l-a transformat pe prinț într-o creatură aidoma ei, a stârnit un val de interjecții printre spectatori. La fel, încercările prințului de a găsi piciorul potrivit pentru condurul Cenușăresei. O mămică a ajuns pe scenă și a devenit aleasa lui, pentru că i s-a potrivit pantoful. Pisicile aristocrate, haioase, îndrăgostite și jucăușe, au pus și ele stăpânire pe o scenă, în care elementele de decor au fost înlocuite cu stările noastre, aflate în mijlocul unor videoproiecții, umbre, lumini și emoție, adunate și risipite de personaje multe și mute. Unul singur se aude însă: Muzica! Cea care îmbracă gesturile, accentuând mesajul. E o emoție care înlocuiește cuvântul și dă atâta intensitate trăirilor, încât nu mai e nici un spațiu gol între tine și scenă. Nici nu simți că nu există vorbe. Mai ales că personajele reacționează cu tine și-ți câștigă repede încrederea. Piticul care a împărțit diamante în sală, apoi s-a reîntors lângă Albă ca Zăpada, și-a făcut mulți prieteni. Printre ei și Tudor, care strânge în mână 3 pietricele albastre și urmărește fascinat personajul care i-a dăruit așa ceva.
Aplaudăm fiecare intrare și ieșire din cadru și așteptăm cu nerăbdare o altă secvență de basm. Dar, brusc, vraja se rupe și visul dispare. Fetița, adormită în brațele bunicului, cea care se visa șoricelul Jerry, fugărit de Tom și de alți motani vagabonzi, se trezește și se pregătește de școală. O realitate care ne pune pe gânduri și ne agresează, după atâta joacă și armonie. Elevii butonează telefoane, își văd viitorul pe canalul Youtube sau ca vedete de carton și habar n-au să se joace, decât virtual, pe gatget-uri. O minge apare în lumea lor artificială și E REALĂ! Ca și miuța din spatele blocului. Plecarea fetiței de la școală, cu entuziasmul unor note bune în carnet, este repede temperat de niște părinți înlănțuiți de mirajul televizorului, dezinteresați de poveștile copilului. E un avertisment dureros de actual care atinge momentele de absența a părinților, uneori fără voie, din lumea copiilor lor.
Bunicul e singurul care recreează lumea minunilor, în care prichindeii se simt acasă. Cartea de povești se redeschide, iar curcubeul aruncat în fundal, ajută personajele de basm să evadeze, ca să umple lumea împovărată de griji a realității cotidiene.
Finalul aduce o bătaie cu perne, sincronizată cu aplauze frenetice, pene și fulgi care zboară pe scenă și printre noi. „ Cât de bine e să fii copil” o știu doar cei care învață să se rupă de tehnologii, de un prezent matur și de griji.
Cei mici, știu să facă doar asta! Lăsați-i să ne fie profesori, măcar pentru o vreme sau din când în când!
Cel mai bine au înțeles mesajul spectacolului de pantomimă, copiii. Reprezentația este, de fapt, despre noi, Maturii în Țara Minunilor lor, care nu știm să ne bucurăm până la capăt de lucruri simple, nu știm să inventăm și să ne creăm un spațiu invulnerabil.
Nu vă speriați de pantomimă! Ea te lasă doar să dialoghezi mut cu stările tale! O să aplaudați, la sfârșit, cu o mimică nedisimulată, ora voastră de tihnă colorată și vie.
Știți când realizați că alegerea unei ore petrecute cu cel mic în sala de spectacol, e o ORĂ DE AUR? Când te surprinde cu un gest sau o vorbă, exact ca Tudor, înainte de culcare: “Hei, mama, știi unde sunt pietricelele alea albastre de la pitic? Sub perna mea portocalie! Ca să am noroc!”, râde ștrengărește. „Mâine o să găsesc sigur în cameră, fotoliul roșu, de la OCC!”
O mimică? Un gest?
Doar o lacrimă sincronizată perfect cu fericirea lui, care e și a mea …
Dana Macsim
Vă urăm toate cele bune în anul care abia a început și vă invităm cu mare drag la ”Viața lui Mozart” în acest weekend! Dacă vreți să vedeți spectacolul, trimiteți un sms la 0753431421 până vineri 11 ianuarie, ora 18, cu ziua aleasă – sâmbătă sau duminică și veți primi automat o invitație cu 2 […]
Vă urăm toate cele bune în anul care abia a început și vă invităm cu mare drag la ”Viața lui Mozart” în acest weekend! Dacă vreți să vedeți spectacolul, trimiteți un sms la 0753431421 până vineri 11 ianuarie, ora 18, cu ziua aleasă – sâmbătă sau duminică și veți primi automat o invitație cu 2 locuri la reprezentația de la ora 10, din ziua respectivă! Vă așteptăm cu mare drag!