Premiera baletului „Alice în Țara Minunilor”, primită cu aplauze la Opera Comică pentru Copii În weekend-ul care s-a încheiat, Primăria Capitalei, prin Opera Comică pentru Copii, a prezentat cea de-a șasea premieră a stagiunii 2018-2019, baletul „Alice în Țara Minunilor”, în regia Corinei Dumitrescu. Spectacolul a fost primit cu mare bucurie de zeci […]
Premiera baletului „Alice în Țara Minunilor”, primită cu aplauze
la Opera Comică pentru Copii
În weekend-ul care s-a încheiat, Primăria Capitalei, prin Opera Comică pentru Copii, a prezentat cea de-a șasea premieră a stagiunii 2018-2019, baletul „Alice în Țara Minunilor”, în regia Corinei Dumitrescu. Spectacolul a fost primit cu mare bucurie de zeci de copii și părinți, iar cele trei reprezentanții de la Sala Mare au fost aplaudate la scenă deschisă. La avanpremiera spectacolului din 1 martie s-a desfășurat și ediția cu numărul 10 a programului ,,Micii Jurnaliști”, unde 19 copii au avut ocazia să îi cunoască pe regizor și pe balerinii din rolurile principale.
Micii ziariști, alături de ceilalți tineri spectatori, s-au aventurat în Țara Minunilor, unde au cunoscut o mulțime de personaje magice precum Iepurele de Martie, Pisica-Cheshire, Regina de Cupă sau Falsa Broască țestoasă. După avanpremiera, cei 19 jurnaliști au luat parte la un scurt tur în spatele cortinei, au admirat îndeaproape decorurile și au pus întrebări regizorului și balerinilor din rolurile principale la conferința de presă organizată special pentru ei. Atât părinții, cât și copiii au plecat încântați și fericiți că au avut oportunitatea să descopere, mai îndeaproape, Opera Comică pentru Copii. Evenimentul a fost organizat de OCC alături de agenția Quartz Media Production, cu sprijinul SlooP.
Cei care nu au reușit să își cumpere bilete la premiera baletului „Alice în Țara Minunilor” mai au ocazia să vadă spectacolul în zilele de 9, 10, 16 și 17 martie, biletele fiind disponibile în rețeaua bilete.ro.
Weekend record cu 16 spectacole programate la Opera Comică pentru Copii
Pe 9 și 10 martie, Opera Comică pentru Copii a pregătit 16 spectacole pentru publicul bucureștean. Astfel, sâmbătă și duminică, de la orele 10:00 și 11:30, copiii sunt invitați, în Salonul Mozart, la spectacolul de opera ,,Arlechino și Colombina”, o adaptare după opera ,,La serva padrona” (,,Servitoarea stăpână”) de Giovanni Battista Pergolesi. Spectacolul promite o aventură comică unde cele două personaje simpatice au o nouă misiune: s-o ajute pe servitoarea Serpina să pună mâna pe averea stăpânului său. Cei care nu reușesc să vadă spectacolul la Opera Comică pentru Copii, își pot cumpăra bilete la reprezentația din 30 martie, ora 11:00, la Sala Epika din Grand Cinema & More Băneasa. Spectacolul face parte din Stagiunea Culturală pentru Copii 2018-2019.
Tot din 9 martie, mult așteptatul spectacol de teatru ,,Erus și Valea Răbdării”, în regia Irinei Slate, după cartea lui Alec Blenche, revine pe scena Sălii UnderGrant. La cererea mare a publicului, spectacolul are programate, în total, 22 reprezentații în zilele de 9, 10, 16, 17, 23 și 24 martie.
Proiectul Young Theatre – Gala Ucenicilor de Improvizație
Opera Comică pentru Copii vă invită să luați parte la evenimentul Gala Ucenicilor de Improvizație din cadrul Zilei Naționale a Improvizației din 7 martie 2019. Producția artistică îmbină momente de creativitate aparținând viitorilor profesioniști alături de deja consacrați actori de improvizație din România. Evenimentul are o dublă semnificație, reprezentând și un mod inedit de a marca Ziua Internațională a Mamei. Participarea este gratuită în baza completării prezentului formular.
Evenimentul se adresează publicului larg și își propune să aducă în fața familiei OCC teatrul de improvizație ca un mijloc interactiv de spectacol. Implicarea activă în ceea ce numim improvizație poate aduce mari beneficii în viața și munca unei persoane: stimularea creativității, promovarea libertății, cooperării, egalității, respectului. Prin construirea sentimentului de curaj, încurajează riscul și angajamentul, responsabilitatea, în aceași manieră învățându-ne să fim conștienți și de eșec. Ne oferă indicii despre cum ar arăta lumea cu toleranță, ambiții crescute, împărtășirea unei percepții pozitive despre ceilalți ori cu alte principii pe care improvizația le încurajează și le promovează.
De aceea, proiectul Young Theatre a fost inițiat cu intenția de a răspândi cunoștințele despre improvizație (impro), care pot fi aplicate în diverse zone și arii de activitate (de la afaceri, la pedagogie, comunicare, putând deveni chiar un instrument terapeutic). Improvizația poate fi extrem de folositoare tinerilor, căci le poate oferi modalități distractive de învățare și posibilitatea de a-și însuși aptitudini individuale și sociale, care să îi antreneze imens și intens.
Evenimentul face parte din proiectul Young Theatre finanțat cu sprijinul Comisiei Europeane prin programul Europa Creativă în colaborare cu parteneri din România, Serbia, Slovenia și Polonia. Pentru orice informații suplimentare, persoana de contact este Gabriela Dristaru (dristaru.gabriela@gmail.com, tel: 0721.433 174).
Opera Comică pentru Copii este o instituție publică de cultură aflată în subordinea Primăriei Capitalei și a Consiliului General al Municipiului București, condusă din anul 2014 de către soprana Felicia Filip. Unică în lume prin segmentul de public căruia i se adresează, Opera Comică pentru Copii are lunar peste 15.000 de spectatori. În anul 2018, Opera Comică pentru Copii a pus în scenă 741 de spectacole pentru care s-au vândut 135.000 de bilete.
Biroul de presă
Opera Comică pentru Copii
4 martie 2019
Nu aș fi crezut că binecunoscuta poveste „Alice în Țara Minunilor”, cu multitudinea de personaje fabuloase și situații absurde, ar putea fi redată la fel de bine în alte moduri, decât cel literar, dar iată că preconcepția mea s-a destrămat după ce am vizionat spectacolul omonim care a avut premiera în acest weekend la Sala […]
Nu aș fi crezut că binecunoscuta poveste „Alice în Țara Minunilor”, cu multitudinea de personaje fabuloase și situații absurde, ar putea fi redată la fel de bine în alte moduri, decât cel literar, dar iată că preconcepția mea s-a destrămat după ce am vizionat spectacolul omonim care a avut premiera în acest weekend la Sala Mare a Operei Comice pentru Copii, în regia Corinei Dumitrescu, binecunoscuta balerină de succes, devenită regizoare de succes.
Aventura ireală a lui Alice – rol interpretat de Ana Badea, Emily Hulme și Eliisa Nenonen – prinde contur într-o atmosferă onirică redată de binecunoscuta regizoare, de ale cărei producții impresionante, puse în scenă la OCC, v-ați mai putut bucura în trecut („Albă ca Zăpada”, „Jack și vrejul de fasole”, „Cenușăreasa” ori „Fetița cu chibrituri”), iar efectele scenice și limbajul coregrafic o deapănă într-un mod cât se poate de inteligibil, prin fluența dansului contemporan, făcându-ne să ne detașăm timp de o oră de cotodian.
Spectacolul „Alice în Țara Minunilor” se remarcă prin aceste două elemente care se împletesc și se generează reciproc într-un echilibru perfect: baletul contemporan și regia, care aduce, pe alocuri, cu un spectacol de iluzionism, pentru că nu mai conteneși să te întrebi în sinea ta: „Este real ce văd?!”. Costumele, semnate de Bogdana Pascal, care a realizat și adaptarea textului, încununează prin frumusețe și strălucire această superproducție.
O vedem pe Alice alergând după un bizar iepure alb, apărut din neant. Nimerește accidental în vizuina lui, care se prelungește printr-un tunel în care timpul nu mai are o continuitate firească, ci se comprimă sau se dilată în funcție de forțe necunoscute.
Întâmplarea în care Alice se micșorează atât de mult, încât este pe cale să se înece în propriile lacrimi, transformate într-o întindere de ape în care sălășluiesc tot felul de vietăți, este redat de balerini printr-un moment coregrafic plin de umor și atât de energic, încât pare un sprint la olimpiada de atletism, însă păstrează perfect grația și expresivitatea baletului.
Peripețiile fetiței năstrușnice, așa cum le știm, se derulează cu fidelitate după povestea lui Lewis Caroll, pe fundalul decorului semnat de Vladimir Turturica: o cameră suprarealistă, cu multe uși care își modifică dimensiunile, din spatele cărora se ițesc, pe rând, o multitudine de personaje ireale și evenimente ieșite din comun. Alături de coregrafie, jocul cu dimensiunile elementelor de decor, efectele vizuale de mărire și micșorare a spațiului te lasă cu gura căscată: Alice gustă din bunătățile care îi ies în cale, iar o masă devine brusc enormă și nu mai poate ajunge la ea. Mai târziu, un alt moment care redă dimensiunea fabuloasă a poveștii cu mare meșteșug artistic este episodul binecunoscut în care fetița degustă, din nou, o delicatesă interzisă care o face să-și mărească dimensiunile corporale, astfel încât nu mai încape în casă, iar mâinile și picioarele îi ies prin ferestre și uși.
Situațiile se succed într-un ritm susținut, purtându-ne, ca prin vis, în aventura fetei nesăbuite, incapabilă să se abțină să nu se înfrupte din toate bunătățile la care poftește, iar de aici se țes tot soiul de încurcături, ca într-o pânză de păianjen.
Probabil unul dintre cele mai fascinante momente este apariția Omizii. Purtând o aură de fum gros, aceasta umple scena cu mișcările ei sinuoase și strălucește fantomatic în clar-obscurul adâncimii scenei, îmbiind-o și înconjurând-o pe eroina noastră într-un dans perfect sincronizat. Omida este un personaj colectiv, recreat de o suită de dansatori uniți de un costum ce redă forma miriapodului. Vietatea fantastică își unduiește miile de piciorușe pe acorduri halucinante, ce amplifică senzația de ireal, de visare, la fel cum sunt cele mai multe piese care compun coloana sonoră a spectacolului.
Alice își continuă epopeea în pași de dans prin Țara Minunilor, alături de bucătăreasa care face exces de piper și de copilul ei cu aspect de porc desenat de Picasso, de ducesa cea excentrică în compania căreia redă un dans de curte extraordinar realizat, convertit, evident, în balet contemporan, servește tradiționalul ceai cu Pălărierul Nebun și Iepurele de Martie – ritual plin de subtilități coregrafice, în care trebuie să ai grijă să nu clipești, ca să nu pierzi vreun gest simbolic! – și urmărește duetul dansant dintre Lacheul-Pește și Lacheul-Broască, un alt moment coregrafic de neuitat.
Tocmai când crezi că ai atins nivelul maxim de entuziasm și fascinație, își face apariția un personaj care a intrat deja în mitologie: spirituala, sarcastica, vicleana și înțeleapta Pisică de Cheshire, care își prezintă monologul celebru: „(…) Toți suntem nebuni aici (…)”. Prezența sa spectrală, care apare și dispare pe neașteptate, reușește să o scoată din sărite pe despotica Regină de Inimă Roșie când îi întrerupe absurdul joc de cricket, unde mingea este înlocuită de un biet arici, iar în loc de crose sunt folosite păsări flamingo – nu ți-ai fi imaginat vreodată că vei vedea aievea așa ceva, nu?!
Așa cum știm, Regina cea năzuroasă dă ordin să i se taie capul pisicii, însă rămâne cu ochii în soare când aceasta se disipă ca un abur, până ce nu mai rămâne nici rânjetul din ea.
Punctul culminant este reprezentat de dansul cărților de joc, în care ansamblul de balet al Operei Comice pentru Copii redă exact mișcarea de amestecare a cărților ce par mânuite îndemânatic de un magician invizibil.
Spectacolul „Alice în țara Minunilor” păstrează esența poveștii și, așa cum aceasta poate fi recitită la orice vârstă (fapt chiar recomandat, pentru a sesiza anumite nuanțe și subtilități pe care doar experiența de viață ni le poate revela), vă așteptă cu mare drag pe toți, indiferent de anii din buletin, la Sala Mare a Operei Comice pentru Copii, pentru a vă lăsa răpiți de micuța Alice, în călătoria ei fantastică.
Alexandra Zărnescu
Mulțumim tuturor celor care au depus cele 17 proiecte pentru ediția a treia a concursului Stagiunea UnderGrant de la Opera Comică pentru Copii! Reamintim titlurile câștigătoare la precedentele ediții din anii trecuți: ”Bastien și Bastienne”, ”Onix și Barton”, ”Erus și Valea Răbdării” și ”Copiii în țara minunilor” și le dorim succes tuturor participanților din acest […]
Mulțumim tuturor celor care au depus cele 17 proiecte pentru ediția a treia a concursului Stagiunea UnderGrant de la Opera Comică pentru Copii!
Reamintim titlurile câștigătoare la precedentele ediții din anii trecuți: ”Bastien și Bastienne”, ”Onix și Barton”, ”Erus și Valea Răbdării” și ”Copiii în țara minunilor” și le dorim succes tuturor participanților din acest an!
În luna martie comisia desemnată pentru acest concurs va analiza toate propunerile și până cel mai târziu pe 31 martie, vor fi anunțați cei calificați în faza următoare a concursului, adică susținerea propriu-zisă a proiectului!
Succes, tuturor!
Baletul ,,Alice în Țara Minunilor”, premiera lunii martie la Opera Comică pentru Copii Primăria Capitalei, prin Opera Comică pentru Copii (OCC), îi invită pe spectatorii de toate vârstele la premiera lunii martie: baletul ,,Alice în Țara Minunilor”. Spectacolul, în regia și coregrafia Corinei Dumitrescu, vaa avea avanpremiera pe 1 martie, de la ora 18:30, la […]
Baletul ,,Alice în Țara Minunilor”, premiera lunii martie la Opera Comică pentru Copii
Primăria Capitalei, prin Opera Comică pentru Copii (OCC), îi invită pe spectatorii de toate vârstele la premiera lunii martie: baletul ,,Alice în Țara Minunilor”. Spectacolul, în regia și coregrafia Corinei Dumitrescu, vaa avea avanpremiera pe 1 martie, de la ora 18:30, la Sala Mare, iar premiera în zilele de 2 și 3 martie, de la orele 17:00, respectiv 11:00. Spectacolul are reprezentanții programate în zilele de 9, 10, 16 și 17 martie, iar biletele sunt disponibile in rețeaua bilete.ro.
”Alice este unul dintre cele mai îndrăgite personaje ale copilăriei noastre și, totodată, povestea care a cunoscut nenumărate ecranizări în ultima jumătate de secol. Eroina este pentru noi toți un exemplu de curaj și imaginație fără limite. Peripețiile sale fantastice continuă să încânte generațiile de astăzi, așa cum i-au fascinat odată și pe părinții lor. Iar când Țara Minunilor este Opera Comică pentru Copii, Alice suntem fiecare dintre noi. Să înceapă visul!” ne transmite doamna Felicia Filip, director general al Operei Comice pentru Copii.
Celebra balerina Corina Dumitrescu, recunoscută și apreciată în lumea artistică, este creatoarea mai multor superproducții prezentate la Opera Comică pentru Copii și foarte îndrăgite de cei mici, printre care ,,Cenușăreasa”, ,,Albă ca Zăpada”, ,,Fetița cu Chibrituri” și ,,Jack și Vrejul de Fasole”. Spectacolul ,,Alice în Țara Minunilor” este o invitație de a păși, din nou, în lumea magică a baletului și de a ne reîntâlni cu binecunoscuta poveste a lui Alice transpusă într-un cadru feeric.
Mistery Box la Magazinul OCC
Pentru că știm că întotdeauna lucrurile misterioare sunt cele mai interesante, în exclusivitate și în număr limitat, Magazinul OCC lansează în premieră ”Mystery Box OCC”! Ce conține pachetul? O mulțime de surprize garantate: un joc, o carte, un produs personalizat și un produs de sezon. Garantat! Mystery Box OCC vine în 2 variante de preț de 49 lei sau de 129 lei, iar valoarea produselor din interior este mult mai mare! Deasemenea sunt variante diferite și în funcție de vârsta copilului: 3-6 ani sau 6-10 ani. Oferta este limitată la 10 pachete Mystery Box OCC în fiecare weekend! …și nu sunt două cutii la fel!
Arlechino și Colombina se întorc la OCC
Din 2 martie, simpaticii servitori ,,Arlechino și Colombina” se întorc în Salonul Mozart al Operei Comice pentru Copii, în spectacolul de operă cu același nume, o adaptare după opera ,,La serva padrona” (,,Servitoarea stăpână”) de Giovanni Battista Pergolesi. Cele două personaje au o nouă misiune de îndeplinit: s-o ajute pe servitoarea Serpina să pună mâna pe averea stăpânului său. Acesta, un bătrân bogat dornic să scape de cicăleala Serpinei, îi cere lui Arlechino să-i găsească repede o soție. Arlechino și Colombina pun la cale o farsă bătrânului Uberto, care se trezește însurat cu forța. Cei care vor să îi întâlnească pe Arlechino și pe Colombina sunt invitați să cumpere bilete la reprezentațiile din 2, 3, 9 și 10 martie, de la orele 10:00 și 11:30.
Spectacolul ,,Erus și Valea Răbdării”, 22 reprezentații în luna martie
Din 9 martie, mult așteptatul spectacol de teatru ,,Erus și Valea Răbdării”, în regia Irinei Slate, după cartea lui Alec Blenche, revine pe scena Sălii UnderGrant. Copii sunt invitați să pornească alături de voinicul Erus într-o aventură plină de peripeții în Valea Răbdării. Cei mici au ocazia să se bucure de o poveste despre prietenie și despre înțelegere, care aduce în prim plan răbdarea, una dintre cele mai prrețioase virtuți ale omului. La cererea mare a publicului, spectacolul are programate, în total, 22 reprezentații în zilele de 9, 10, 16, 17, 23 și 24 martie.
Opera Comică pentru Copii este o instituție publică de cultură aflată în subordinea Primăriei Capitalei și a Consiliului General al Municipiului București, condusă din anul 2014 de către soprana Felicia Filip. Unică în lume prin segmentul de public căruia i se adresează, Opera Comică pentru Copii are lunar peste 15.000 de spectatori. În anul 2018, Opera Comică pentru Copii a pus în scenă 741 de spectacole pentru care s-au vândut 135.000 de bilete.
Biroul de presă
Opera Comică pentru Copii
25 februarie 2019
Trei „lunatici”, plus încă unul s-au întâlnit pe scena sălii UnderGrant a Operei Comice pentru Copii și au plecat într-o călătorie inițiatică, vegheați de lumina caldă a lunii și de un felinar singuratic. „Lunatici” este un spectacol de pantomimă în care patru clovni simpatici și candizi își prezintă povestea de viață și vă invită să […]
„Lunatici” este un spectacol de pantomimă în care patru clovni simpatici și candizi își prezintă povestea de viață și vă invită să luați parte la ea.
Acest spectacol vorbește despre inocență și sensibilitate într-un limbaj al gesturilor și poantelor bufe. Personalitățile distincte ale celor patru clovni se împletesc într-o epopee care te poartă pe coclaurile vieții, culminând cu un itinerariu înspumat, printre fotoliile din sală, distrându-i pe copii în timp ce-i „împușcă” pe aceștia cu baloane de săpun, pentru ca apoi să pornească într-o goană nebunească după fluturi.
Toți cei patru lunatici sunt sensibili, uituci, neîndemânatici, dar fiecare are o substanță proprie, subliniată prin machiaj, vestimentație și ticuri specifice.
Labirintul parcurs îi pune în tot felul de situații neprevăzute, din care transpar umorul și candoarea cu care personajele tratează viața și din care ies făcând uz de puținele obiecte pe care le dețin: valizele supradimensionate, o minge năstrușnică, pălăriile, bretelele de la pantaloni și… nasurile roșii.
La ei toate par de-a-ndoaselea, inclusiv atitudinea mereu efervescentă și copilăroasă în fața oricărei situații. Sigur că mai au și momentele de tensiune, de competiție, de ironie reciprocă, de răutăți inofensive, dar toate au rolul de a-i uni mai mult. Jocul lor se transformă cu fiecare gest născut din imaginația și simțul umorului creatorilor spectacolului și imposibil de intuit de cei din sală, care sunt mereu luați prin surprindere.
Treziți, ca nelumea, la o oră la care toată suflarea intră în repaos, trei dintre ei pornesc la drum și parcurg o cale lungă, presărată cu stângăcii și încurcături amuzante – dovadă a competenței cu care interpreții își stăpânesc meșteșugul – , întâlnindu-se pe parcurs cu al patrulea clovn, personaj conturat aparent discret, care reprezintă un stâlp de stabilitate în poveste. Deși se sperie de acesta la început, el se dovedește a fi un gigant bonom, care contrastează din toate punctele de vedere cu cei trei: prezență enormă, tăcută, calmă, îmbrăcată monocrom, cu un palton puțin prea lung și prea lat chiar și pentru el – detaliu care îi accentuează camuflajul cu mediul nocturn, dar, în acelați timp, îl evidențiază prin pantofii roșii supradimensionați -, el este singurul „de acolo”; el păstrează ordinea lucrurilor, spre deosbire de cei trei aflați într-o continuă mișcare browniană, care vin de undeva și se îndreaptă spre altceva, fără să știe exact unde și ce anume urmează să întâlnească – poate Neașteptatul însuși?!
Vă așteptăm la Opera Comică pentru Copii pentru a-i însoți în călătorie pe eroii noștri năstrușnici, lunaticii.
Alexandra Zărnescu
Binecunoscutul explorator, Gulliver, revine pe scena Sălii Mari a Operei Comice pentru Copii, adus de talazurile învolburate ale imaginației minunatei echipe de creație, la cârma căreia se află regizoarea Antoaneta Cojocaru, aceeași care a pus în scenă alte spectacole magistrale dedicate copiilor, precum „Peter Pan” ori „Micuța Dorothy”. Libretul semnat de Silvia Kerim […]
Binecunoscutul explorator, Gulliver, revine pe scena Sălii Mari a Operei Comice pentru Copii, adus de talazurile învolburate ale imaginației minunatei echipe de creație, la cârma căreia se află regizoarea Antoaneta Cojocaru, aceeași care a pus în scenă alte spectacole magistrale dedicate copiilor, precum „Peter Pan” ori „Micuța Dorothy”.
Libretul semnat de Silvia Kerim este o adpatare după opera literară „Călătoriile lui Gulliver” a autorului englez Jonathan Swift, însă cu oarece modificări menite să „potrivească” versurile și trama pe muzica inconfundabilă a lui Marius Țeicu.
Eroul nostru a prins viață, evadând dintre filele cărții de povești care încadrează adâncimea scenei precum o ramă în interiorul căreia are loc acțiunea – însăși cartea pe care Gulliver o citea înainte să-l fure somnul și să se trezească pe o bizară insulă plutitoare, „cât o pălărie”, populată de niște omuleți gălăgioși și amuzanți, care-și spun liliputani.
Acțiunea începe în forță, printr-o explozie de entuziasm generată de piticii zglobii și hliziți, „cu glas dulce de urzici”, care fac schimb de ironii spirituale și replici hilare și dansează ca apucații, făcând tumbe pe plaja amenajată cu măiestrie de scenograful Vladimir Turturică, spre deliciul spectatorilor din sală.
Aparent inofensivi, stângaci și mucaliți, inițial se prezintă reciproc în fața oaspetelui lor naufragiat, caracterizându-se în fel și chip, expunând cu umor întreaga paletă de tipologii ale caracterului și personalității umane.
Curând, însă, realitatea se dovedește cu totul alta, după ce aceștia dau în vileag un plan ascuns. La ordinele lui Pluth, regele lor cu porniri dictatoriale și megalomane (sic), îl leagă fedeleș pe Gulliver cu… panglică roz, reușind, astfel, să-l imobilizeze pe gigant. Ulterior, negociază eliberarea sa în schimbul aducerii flotei liliputane, reținută de eternii inamici aflați pe insula vecină, Blefuscu. Cele două tabere adverse duc un război fără sfârșit, iar motivul de acum al conflictului a pornit de la faptul că Pluth, mare pasionat de ceasuri, a furat orologiul locuitorilor insulei Blefuscu, drept pentru care, respectivii i-au reținut miile și miile de corăbii. Așadar, Pluth și Gulliver bat palma: dacă Gulliver reușește să-i aducă flota înapoi, liliputanii îl vor ajuta pe acesta să-și recupereze corabia și să i-o repare, pentru a putea pleca de pe insulă.
Povestea este plină de surprize și întorsături de situație neașteptate; aflăm că, alături de marele Gulliver, pe insula Liliput se mai află câțiva ostateci, care îi cer exploratorului să-i ia cu el pe mare, atunci când acesta va reuși să plece din nou, pentru a ajunge acasă. Printre aceștia, se află piticul Barbă-cot și Sfiosul, care au fost răpiți din povestea „Albă ca Zăpada și cei șapte pitici” pentru a fi folosiți de machiavelicul Pluth în operațiunile sale militare. Fără succes, însă.
Surprinzătoare este idila dintre giganticul prizonier și delicata regină a piticilor, Iasomy – cea ca o păpușă – care se arată blazată și disperată de viața pe care o duce pe insulă, alături de regele liliputan, care toată ziua prinde muște și joacă bâza – probabil unul dintre cele mai amuzante momente ale spectacolului, în care supușii Înălțimii Sale (sic!) Pluth profită de ocazie și îi trag o mamă de bătaie, redată în relanti, printr-o coregrafie excepțională cu valențe filmice – în glumă, bineînțeles!
Decorul are un rol principal în acest spectacol: butaforiile joacă, accentuează situațiile și trăirile personajelor, sunt aproape la fel de animate ca acestea, sunt sarea și piperul (soarele și luna se „învârt” după iubirea tainică a lui Gulliver și Iasomy, iar tumultul valurilor le acompaniază stările).
Umorul este sporit de artificiile regizorale și coregrafice și de costumele atent concepute, care au rolul de a hiperbiloza anumite caracteristici fizice ale protagoniștilor, precum și diferența de dimensiuni dintre personaje: Gulliver poartă picioroange, iar ceilalți se deplasează mai mult în genunchi – fapt care dovedește abilitățile extraordinare și multilaterale ale interpreților.
Într-un final, Gulliver recuperează flota, care pare un set de jucării în mâinile giganticului erou, iar meșterii pricepuți de pe insulă se țin de cuvânt și îi repară acestuia corabia grav avariată în urma unei furtuni… cosând-o cu acul!
„Libertatea” pe care Gulliver o redobândește – cuvânt-cheie care apare într-un moment important din spectacol – reprezintă un puternic simbol ce îndeamnă publicul să îmbrățișeze cărțile: prin lectură, ne dezvoltăm cunoașterea și imaginația, cele două vâsle ale eliberării din ignoranță și limitări.
Chiar dacă știți povestea, modul amuzant și ingenios în care aceasta este redată vă va face să o îndrăgiți și mai mult și cu siguranță că veți ieși din sală cu amintirea unui spectacol de neuitat. Așadar, coborâți ancora la Opera Comică pentru Copii și rezervați-vă bilet!
Alexandra Zărnescu
Update: INVITATIILE AU FOST EPUIZATE! VA MULTUMIM! PE CURÂND! Dacă vrei să vezi vineri seara de la 18.30 musicalul Gulliver la Opera Comică pentru Copii, trimite un sms în cursul zilei de azi 20 februarie la 0753431421 și primești pe loc confirmarea pentru O INVITAȚIE DUBLĂ la spectacol, în limita locurilor disponibile, desigur! Locurile […]
Update: INVITATIILE AU FOST EPUIZATE! VA MULTUMIM! PE CURÂND!
Dacă vrei să vezi vineri seara de la 18.30 musicalul Gulliver la Opera Comică pentru Copii, trimite un sms în cursul zilei de azi 20 februarie la 0753431421 și primești pe loc confirmarea pentru O INVITAȚIE DUBLĂ la spectacol, în limita locurilor disponibile, desigur! Locurile vor fi ridicate pe baza sms-ului de confirmare primit, de la casa de bilete din foaier, cu câteva minute înainte de spectacol. Atenție! Locuri limitate!
Opera Comică pentru Copii lansează, în premieră, voucherele pentru spectacole și le dublează valoarea între 14 februarie și 1 martie Opera Comică pentru Copii (OCC) lansează, în premieră pentru o instituție culturală, vouchere cadou pentru spectacolele prezentate până la finalul anului. Pentru fiecare voucher cumpărat în perioada 14 februarie – 1 martie, Primăria Capitalei, […]
Opera Comică pentru Copii lansează, în premieră, voucherele pentru spectacole și le dublează valoarea între 14 februarie și 1 martie
Opera Comică pentru Copii (OCC) lansează, în premieră pentru o instituție culturală, vouchere cadou pentru spectacolele prezentate până la finalul anului. Pentru fiecare voucher cumpărat în perioada 14 februarie – 1 martie, Primăria Capitalei, prin Opera Comică pentru Copii, oferă încă o dată valoarea acestuia. Astfel, orice persoană care dorește să facă un cadou celor dragi poate achiziționa vouchere OCC de pe platforma bilete.ro, iar Opera Comică pentru Copii le va dubla valoarea, oferind astfel posibilitatea beneficiarilor să vadă și mai multe spectacole. Voucherele OCC au prețuri cuprinse între 50 și 500 de lei și sunt valabile până la finalul anului în curs.
Gulliver și Bach
Pe 22, 23 și 24 februarie, giganticul ,,Gulliver” revine pe scena Operei Comice pentru Copii, la Sala Mare. Musicalul, inspirat din povestea ,,Călătoriile lui Guliver” de Jonathan Swift, le propune celor mici o aventură muzicală inedită unde vor face cunoștință cu o serie de personaje supranaturale: piticii Barbă Cot, Sfiosul din ,,Albă ca Zăpada”, zurliul rege din Liliputh – Pluth-Pluth-Pluth – și cu serafica sa soție, Iasomy, dar și cu mulți alți pitici simpatici și sprinteni.
Pe 23 și 24 februarie, în Salonul Mozart al Operei Comice pentru Copii, cei mici sunt invitați să urmărească ultimele reprezentații ale spectacolului de operă ,,Cantata Cafelei”, de J.S. Bach, dirijat de Cezar Verlan și regizat de Irina Furdui. Premiera din weekend-ul care s-a încheiat a umplut Salonul Mozart, copiii și părinții primind cu mare bucurie acest spectacol în care umorul, energia și expresivitatea se îmbină armonios în încercarea de a aborda subiectul dependenței de cafea.
,,Lunaticii” se întorc la OCC, iar Nino vă dă întâlnire la Sala Epika – Băneasa
Tot pe 23 și 24 februarie, Opera Comică pentru Copii îi așteaptă pe cei mici la Sala UnderGrant la spectacolul de teatru ,,Lunaticii”. Cei trei clovni revin pe scena OCC cu poznele, șotiile și aminitirile lor ca să îi distreze pe copiii de toate vârstele.
Pe spectatorii mici și mari care doresc să afle mai multe despre istoria muzicii românești, Opera Comică pentru Copii îi așteaptă la concertul-lecție ,,Cu Nino în România” la Sala Epika din Grand Cinema & More Băneasa. Spectacolul este programat pentru ziua de sâmbătă, 23 ianuarie, de la ora 11:00 și face parte din Stagiunea Culturală pentru Copii 2018 – 2019.
În iunie, OCC prezintă, în premieră, musicalul ,,Madagascar, a Musical Adventure JR.”
La începutul lunii iunie, Opera Comică pentru Copii prezintă premiera verii: musicalul ,,Madagascar, a Musical Adventure JR.”. Pe 14, 15 și 16 iunie, bucureștenii sunt invitați să vizioneze spectacolul realizat de Jaqueline Bratu, o aventură muzicală cu și pentru copii, adaptată după superproducția cinematografică cu același nume realizată de DreamWorks. Timp de 60 de minute, amuzantele personaje din film – leul Alex, zebra Marty, girafa Melman, hipopotamul Gloria și, bineînțeles, pinguinii – vor urca pe scena OCC și promit să le ofere copiilor o experiență muzicală uluitoare. Biletele pot fi achiziționate de pe platforma bilete.ro.
Opera Comică pentru Copii este o instituție publică de cultură aflată în subordinea Primăriei Capitalei și a Consiliului General al Municipiului București, condusă din anul 2014 de către soprana Felicia Filip. Unică în lume prin segmentul de public căruia i se adresează, Opera Comică pentru Copii are lunar peste 15.000 de spectatori. În anul 2018, Opera Comică pentru Copii a pus în scenă 741 de spectacole pentru care s-au vândut 135.000 de bilete.
Biroul de presă
Opera Comică pentru Copii
Salonul Mozart vă întâmpină cu o cafea savuroasă, pregătită de regizoarea Irina Furdui, ale cărei spectacole anterioare, precum „Arlechino și Colombina”, „Colombina se întoarce” ori „România muzicală”, deja le cunoașteți. Adaptare după opereta „Cantata cafelei”, compusă de Johann Sebastian Bach, acest spectacol este noua premieră de la Opera Comică pentru Copii și prezintă povestea […]
Salonul Mozart vă întâmpină cu o cafea savuroasă, pregătită de regizoarea Irina Furdui, ale cărei spectacole anterioare, precum „Arlechino și Colombina”, „Colombina se întoarce” ori „România muzicală”, deja le cunoașteți.
Adaptare după opereta „Cantata cafelei”, compusă de Johann Sebastian Bach, acest spectacol este noua premieră de la Opera Comică pentru Copii și prezintă povestea familiei Von Kaffee, cu ai săi membri care sunt pasionați peste măsură de această băutură. Transpusă în era contemporană, cu obiceiurile ei mai mult sau mai puțin frivole, compoziția geniului absolut al muzicii baroce, el însuși un mare iubitor de cafea, este prezentată într-o formă accesibilă publicului (foarte) tânăr.
Povestea amuzantă se petrece într-un decor în culori asortate și vesele, ca o cutie de bomboane care te îmbie să-i savurezi conținutul. Scenografia și costumele, concepute de Iolanda Mutu, reprezintă un serviciu de cafea supradimensionat, iar entuziasmul interpreților aduce un plus de savoare și culoare.
Capul familiei, Schlendrian, bunica Von Kaffee si tânăra, atrăgătoarea și alintata Lisetta, fiica, respectiv nepoata susmenționaților, își petrec ziua consumând cantități enorme de cafea – în special mezina, care bea zilnic cel puțin trei ceșcuțe cu licoarea magică.
Îngrijorat de faptul că Lisetta exagerează cu acest obicei care a luat dimensiunea viciului, tatăl, exasperat, încearcă din răsputeri să-i interzică fetei să-și continue meteahna. Lisetta rămâne neînduplecată și este gata să renunțe la oricare dintre micile ei plăceri – fie că este vorba despre rochițele la modă, privitul pe fereastră sau… telefonul mobil – în avantajul porției de cafea. Pentru Lisetta, cele trei cești zilnice pe care le vrea sunt la fel de firești ca faptul că „pisica șoareci va mânca”.
Între timp, bunica cea sportivă încearcă să se mențină în formă cu ajutorul tânărului și chipeșului antrenor personal, Fritz Sportlich. Îmbrăcată într-un trening din cale afară de „trendy”, bunica Von Kaffee își onorează ședințele de aerobic și fitness pe muzica lui Iohann Sebastian Bach.
Personajul Fritz Sportlich este cel care inițiază acțiunea printr-un monolog amuzant, prin care face un scurt istoric al licorii în cauză, invitând publicul într-o incursiune pe „drumul cafelei”, pe întreg mapamondul: de la începuturile cultivării arborelui de cafea în Etiopia și lumea arabă, până în Italia, cu ale sale completări fabuloase în meniul faimoasei băuturi – cappuccino și espresso – , și Statele Unite ale Americii, unde tabietul a devenit deja tradiție.
Morala nu întârzie să apară: cafeaua are multe beneficii, însă consumul excesiv poate deveni dăunător pentru sănătate.
Nici micii spectacori din sală nu se lasă mai prejos și participă la conversația cu simpaticul Fritz, pe care îl impresionează cu nenumăratele lor cunoștințe despre cafea, semn că nici părinții lor nu sunt străini de obicei.
Sportlich este un adept al stilului de viață sănătos și nu e absolut deloc amator de cafea. Dar, dincolo de acest amănunt care nu prea cadrează în decor, el pare a fi soțul perfect pentru tânăra Lisetta, aflată la vârsta măritișului.
Schlendrian sesizează idila care apare între cei doi și construiește cu Fritz o strategie pentru a o convinge pe Lisetta să renunțe la viciu, iar dacă nu, atunci nu va avea voie să se căsătorească. Vreodată! Acesta este singurul lucru pe care tânăra nu este dispusă să-l negocieze, așa că ticluiește un contract prenupțial ce prevede o „dezlegare” la trei ceșcuțe de cafea, zilnic.
Fritz nu se lasă deturnat nici de farmecul iubitei sale, nici de neînduplecarea ei de a renunța la cafea și ia parte bucuros la complot, pentru binele alesei inimii sale. Replicile muzicale amuzante fac deliciul celor din sală, iar dovada acestui fapt este tocmai cascada de reacții prompte ale micilor spectatori, care trăiesc la maximum fiecare acord baroc și fiecare schimb de cuvinte între actori, la care nu ezită să participe cu dezinvoltură.
„Toți beau cafea, n-ai nicio șansă să-i convingi să renunțe!”, se aude o voce zglobie de vreo cinci anișori, care îl încurajează – și nu prea – pe Fritz.
Rămâne să vedeți cu propriii ochi dacă micuța a avut, sau nu, dreptate, așa că vă așteptăm la Salonul Mozart, cu întreaga familie, să savurați „Cantata cafelei”, pe acordurile divine ale lui Bach.
Alexandra Zărnescu
În fiecare dimineaţă, peste două miliarde şi jumătate de ceşti de cafea relaxează începutul unei zile, iar în momentul în care citiţi aceste rânduri, probabil câteva milioane de oameni și-au transformat deja o dimineață de coșmar, într-o zi cu soare, grație acestei băuturi. Cu siguranță, sunteți printre ei. Așadar, ce poate fi mai […]
În fiecare dimineaţă, peste două miliarde şi jumătate de ceşti de cafea relaxează începutul unei zile, iar în momentul în care citiţi aceste rânduri, probabil câteva milioane de oameni și-au transformat deja o dimineață de coșmar, într-o zi cu soare, grație acestei băuturi. Cu siguranță, sunteți printre ei. Așadar, ce poate fi mai revigorant într-o sâmbătă, la ora 10, decât să-ți bei cafeaua într-o sală de spectacol, care arată ca o cofetărie?
„Cafeaua e un lichid pentru oameni mari, ca să se trezească!”
„Cafeaua e… cafea!”
„Cafeaua alungă somnul!”
Răspunsuri aburinde, venite de la copiii din sală, antrenați într-un dialog rapid de primul personaj ivit în scenă, care răsfoiește puțin istoria cafelei, apoi introduce personajele. Un sportiv sprințar, într-un decor dulce, 4 roluri colorate și un pretext decofeinizat, în final.
Geniul muzicii de catedrală, al acordurilor bisericești, părintele Fugii în Re minor, Johann Sebastian Bach a scris o povestioară amuzantă, laică, ușoară ca subiect. Cantata Cafelei este o mini-operă comică, plină de umor, cu o acțiune jucăușă, adaptată zilelor noastre, grație regizoarei Irina Furdui.
Trama e simplă. Cafele băute cu nemiluita, fără ritual, într-o goană vicioasă care cuprinde întreaga familie Von Kaffee. Energie, savoare, un tabiet aromat… și un părinte exasperat de pasiunea fiicei sale pentru cafea. Schlendrian, tatăl Lisettei, bea cafea. Mama lui, bunica Lisettei, bea cafea. Lisetta bea și ea, în disperare, tot cafea. Multă! Un viciu moștenit, pe care n-are chef să-l abandoneze. Nici o amenințare sau șantaj n-o înduplecă. E în stare să renunțe fără ezitare la haine noi, la plimbări, la petreceri, la telefonul mobil (ancoră în contemporan), dar nu și la cele 3 cafele pe zi.
”Foarte bine, lasă-mi doar cafeaua în pace!”/ ”Mă descurc și fără, dar nu te atinge de cafeaua mea!” / ”Foarte bine, cafeaua rămîne!” Replici răsfățate și exasperante pentru un tată care nu mai are soluții.
Un singur subiect n-o lasă indiferentă pe fată, măritișul. De dragul viitorului soț, simpaticul sportiv, antrenorul de fitness al bunicii, adică ghidul nostru interactiv, este gata să renunțe la ”dulcea cafea, mai dulce decît o mie de săruturi, mai catifelată decît vinul muscat”. Recurge, totuși, la un șiretlic. Trece în contractul prenupțial, cele 3 cafele pe zi pe care le va bea.
Soțul ideal pentru Lisetta face sport și nu bea cafea. E antrenorul îndrăgostit care face exerciții de fitness cu bunica, îmbrăcată haios în trening cu paiete și pantofi sport cu led-uri. Costume retro și moderne, decupate din decor, făcute din aceleași materiale cu fotolii în formă de ceașcă, dau o senzație plăcută de continuitate în poveste, de păpuși asortate care vin și pleacă dintr-un ceainic imens, loc de întîlnire al vicioșilor.
În povestea lui Bach, toată lumea bea cafea. Doar antrenorul de fitness este departe de acest viciu și va reuși, în final, să transforme ceștile de cafea, în căni de ceai. Un triumf sănătos, asupra unui nărav periculos.
Există o cafea pentru fiecare gust. Cu lapte sau fără, amară sau cu zahăr, scurtă sau lungă. Dar, gustul unui spectacol la OCC poate rivaliza cu orice „arabică” din lume, într- o dimineață mohorâtă de februarie. Salvați-vă dimineața de mâine și cele care vor veni și mergeți în Salonul Mozart, unde vă așteaptă Bach, altfel decât îl știți! Cred că l-am zărit și pe el undeva, într-un colț, sorbind o gură de cafea!
……………………………………………………………………………………
Acum aproape 300 de ani, când a avut loc premiera spectacolului, povestea plonja într-o epocă subjugată de noua băutură la modă, apărută în vremurile culturale ale barocului târziu. Johann Sebastian Bach, el însuși obsedat de cafea, a hotărât să prezinte viciul secolului 18, într-o manieră amuzantă. „Cantata Cafelei“, pe versurile unui poem creat de unul dintre colaboratorii săi, Picander, în anul 1732, a ironizat popularitatea cafelei în societatea vieneză, unde cafeneaua din oraş devenise un templu pentru acest viciu.
Dana Macsim