Dacă DA, vă așteptăm la reprezentația de vineri 22 martie, ora 18.30 cu o invitație CADOU! Doar trimiteți un sms la 0753431421 în cursul zilei de azi, joi 21 martie, ora 18 și veți primi confirmarea pentru invitația triplă tot prin sms! Vă așteptăm cu mare drag!
Dacă DA, vă așteptăm la reprezentația de vineri 22 martie, ora 18.30 cu o invitație CADOU!
Doar trimiteți un sms la 0753431421 în cursul zilei de azi, joi 21 martie, ora 18 și veți primi confirmarea pentru invitația triplă tot prin sms!
Vă așteptăm cu mare drag!
Pe 22, 23 și 24 martie, Primăria Capitalei, prin Opera Comică pentru Copii, reintroduce în programul de spectacole opera ,,Răpirea din Serai”, adaptată după capodopera cu același nume a compozitorului W. A. Mozart. Cei mici sunt așteptați, împreună cu familiile lor, să urmărească una dintre cele 4 reprezentații ale frumoasei povești de dragoste dintre Konstanze […]
Pe 22, 23 și 24 martie, Primăria Capitalei, prin Opera Comică pentru Copii, reintroduce în programul de spectacole opera ,,Răpirea din Serai”, adaptată după capodopera cu același nume a compozitorului W. A. Mozart. Cei mici sunt așteptați, împreună cu familiile lor, să urmărească una dintre cele 4 reprezentații ale frumoasei povești de dragoste dintre Konstanze și Belmonte, programate pentru luna martie, în Sala Mare.
Tot pe 23 și 24 martie, concertul-lecție ,,Viața lui Mozart” revine la Opera Comică pentru Copii, în salonul ce îi poartă numele. Chiar și astăzi, la peste două secole de la naștere, Wolfgang Amadeus Mozart continuă să inspire prin geniul său, iar povestea simfonică creată în jurul vieții lui îl prezintă pe compozitor prin intermediul capodoperelor sale. Sâmbătă și duminică, de la orele 10:00, respectiv 11:30, cele mai îndrăgite secvențe muzicale semnate de Mozart sunt explicate și prezentate celor mici într-un mod inedit.
Tot weekend-ul acesta, ,,Harap Alb” vă așteaptă la Sala UnderGrant. Cei care doresc să vadă o altfel de poveste și să afle semnificația vorbei ,,până la adânci bătrâneți” sunt așteptați la spectacolul de teatru ,,Harap Alb”, sâmbătă și duminică de la orele 10:00 și 12:00. Biletele pot fi achiziționate din rețeaua bilete.ro.
Nu ratați Escape Room – ,,Punguța cu doi bani” și ,,Harap Alb”
În continuarea poveștii de pe scenă, în 23, 24, 30 și 31 martie, cei mici sunt invitați să se bucure de cele două spații tematice Escape Room, unde au ocazia să își testeze abilitățile, spiritul de echipă, perspicacitatea și intuiția. Fiecare dintre cele două camere de la OCC, amenajate în jurul poveștilor ,,Harap Alb” și ,,Punguța cu doi bani”, oferă o experiență unică, unde copiii trebuie să fie atenți la detalii, să caute și să deslușească în echipă indiciile pentru a reuși să iasă din încăpere într-un timp cât mai scurt.
Primăvara Porților Deschise la ,,Ateliere Micul Artist”
În perioada 23 martie – 21 aprilie, cei mici sunt invitați la Primăvara Porților Deschise la Atelierele ,,Micul Artist”. Copiii pot participa gratuit la următoarele ateliere: oratorie, benzi desenate, dansuri populare, fotografie, pantomime, balet, scriere creativă, scenografie, lectură și scriere creativă, actorie, musical, blockflote, benzi desenate, cor jr., street dance, laboratorul de păpuși și atelierul de desen și pictură. Detalii pe www.operacomica.ro.
Fă-i ziua de naștere copilului tău la Aventura Parc!
Părinții care doresc să le pregătească copiilor lor o zi de naștere cu totul specială sau pur și simplu o petrecere surpriză, au la dispoziție încă o variantă, pe lângă cea care include Escape Room și spectacolul cu ,,turul în spatele cortinei” inclus. Astfel, părinții vor avea ocazia, în fiecare weekend, începând cu 23 martie, să închirieze zona Aventura Parc. Pentru asigurarea disponibilității spațiului, rezervările se vor face din timp.
De asemenea, la Aventura Parc, echipa OCC a pregătit, pentru cei mici, o mulțime de activități amuzante. Copiii vor avea ocazia să încerce peretele de escaladă, tirolienele, dar și să își pună la încercare aptitudinile sportive, urmând cu atenție traseele marcate prin copaci. Aventura Parc se adresează tuturor copiilor cu vârsta minimă de 5 ani, iar biletul costă 20 de lei pentru 30 de minute de activitate.
Primăvara Jocurilor la OCC
Începând cu 23 martie, Opera Comică pentru Copii vă invită să vă bucurați din plin de primăvară și să petreceți timp cu cei mici în Grădina OCC, locul ideal pentru un weekend în familie. Sâmbăta între orele 11:00 – 19:00 și duminica între orele 11:00 – 17:00, la sediul instituției din Calea Giulești nr. 16, cei mici vor avea la dispoziție numeroase jocuri în aer liber, ateliere de creație, board games, foto corner, food court și o mulțime de alte surprize.
Opera Comică pentru Copii este o instituție publică de cultură aflată în subordinea Primăriei Capitalei și a Consiliului General al Municipiului București, condusă din anul 2014 de către soprana Felicia Filip. Unică în lume prin segmentul de public căruia i se adresează, Opera Comică pentru Copii are lunar peste 15.000 de spectatori. În anul 2018, Opera Comică pentru Copii a pus în scenă 741 de spectacole pentru care s-au vândut 135.000 de bilete.
Biroul de presă
Opera Comică pentru Copii
18 martie 2019
Pentru că redeschidem Aventura Parc, vă oferim o intrare CADOU pentru copilul dumneavoastră pe traseul de aventură / escaladă, doar în acest weekend, sâmbătă sau duminică, între orele 11-17. Vă rugăm să trimiteți sms la 0753431421 în cursul zilei de azi, vineri 15 martie și să alegeți ora la care ați dori să intrați în […]
Pentru că redeschidem Aventura Parc, vă oferim o intrare CADOU pentru copilul dumneavoastră pe traseul de aventură / escaladă, doar în acest weekend, sâmbătă sau duminică, între orele 11-17. Vă rugăm să trimiteți sms la 0753431421 în cursul zilei de azi, vineri 15 martie și să alegeți ora la care ați dori să intrați în acest weekend pe traseu și veți primi confirmare cât mai rapid.
Atenție LOCURI LIMITATE!
COMUNICAT DE PRESĂ O premieră în Festivalul Internațional„George Enescu”: festivalul copiilor Ediția din 2019 a Festivalului „George Enescu” aduce o nouă premieră – Festivalul „George Enescu” pentru Copii – posibilă datorită parteneriatului cu Opera Comică pentru Copii din București. Peste 1500 de spectatori vor avea ocazia să asculte marile lucrări prezentate în cadrul Festivalului Internațional […]
COMUNICAT DE PRESĂ
O premieră în Festivalul Internațional„George Enescu”: festivalul copiilor
Ediția din 2019 a Festivalului „George Enescu” aduce o nouă premieră – Festivalul „George Enescu” pentru Copii – posibilă datorită parteneriatului cu Opera Comică pentru Copii din București.
Peste 1500 de spectatori vor avea ocazia să asculte marile lucrări prezentate în cadrul Festivalului Internațional „George Enescu” într-un format adaptat vârstei lor. Opera Comică pentru Copii va reproduce, în oglindă, la matineu, programul festivalului din fiecare week-end.
Concertele din Festivalul Enescu vor fi prezentate de artiștii Operei Comice într-o variantă condensată, cu o durată considerată ideală pentru a menține atenția copiilor, de maxim 30 de minute, păstrând în același timp elementele centrale ale pieselor. La finalul fiecărei reprezentații, concertele vor fi explicate pe larg într-o sesiune educativă susținută de muzicienii Operei Comice pentru Copiii. Astfel, copiii, cu vârste între 3 și 12ani, vor putea intra și ei, alături de adulți, în lumea fascinantă a celui mai mare eveniment cultural internațional organizat de România.
„Un lucru mai puțin cunoscut este că, în realitate, spectatorii noștri au vârste cuprinse între 3 și 93 de ani. Deseori se întâmplă să vedem în sală familii cu trei generații de reprezentanți. Festivalul <George Enescu> pentru Copii, chiar dacă este dedicat copiilor, va deveni prilejul pentru cea mai interesantă conversație despre muzica clasică între generații. Părinții sau bunicii care participă la festivalul mare vor putea să repete experiența alături de cei mici și să compare sentimente, emoții, trăiri”, a declarat soprana Felicia Filip, directorul Operei Comice pentru Copii.
Ediția din acest an a Festivalului Internațional „George Enescu” propune o lume unită prin muzică, indiferent de origine, credință, gen sau vârstă. Astfel, festivalul dedicat copiilor completează seria proiectelor speciale menite să apropie Festivalul Enescu de un public cât mai divers.
„Muzica clasică trebuie să facă parte din lumea contemporană, așa cum o face muzica în general. Ne-am propus acest obiectiv ambițios de a <normaliza> consumul de muzică clasică, iar festivalul dedicat copiilor nu este altceva decât o astfel de normalizare. Festivalul expune copiii de la vârste fragede la experiența unei festival de muzică clasică și, mai ales, susține eforturile Operei Comice de a le forma gustul pentru muzica cultă”, a declarat Mihai Constantinescu, directorul Festivalului internațional „George Enescu”.
Festivalul George Enescu pentru Copii va fi organizat de Opera Comică pentru Copii din București la sediul său din Calea Giulești nr. 16, în perioada 31 august – 22 septembrie 2019. Concertele vor avea loc în cele patru week-end-uri de festival, respectiv 31 august – 1 septembrie, 7-8 septembrie, 14-15 septembrie și 21-22 septembrie 2019. Vârsta recomandată pentru participare este de 3-12 ani. Biletele vor fi puse în vânzare începând cu 1 mai 2019 pe Bilete.ro,la prețul de 25 de lei.
Despre Opera Comică pentru Copii
Opera Comică pentru Copii este o instituție publică de cultură aflată în subordinea Primăriei Capitalei şi a Consiliului General al Municipiului București, condusă din anul 2014 de către soprana Felicia Filip. Unică în lume prin segmentul de public căruia i se adresează, Opera Comică pentru Copii are lunar peste 15.000 de spectatori. În anul 2018, Opera Comică pentru Copii a pus în scenă 741 de spectacole pentru care s-au vândut 135.000 de bilete.
Contacte pentru presă:
press@festivalenescu.ro, +40 722. 576. 621
anamaria.onisei@festivalenescu.ro, +40 732. 338. 010
14 martie 2019
Articol de Arina Haradja (9 ani) Vineri seara, de 1martie, am fost la premiera spectacolului „Alice în Țara Minunilor” la Opera Comică pentru Copii și ce a fost inedit este că pentru prima oară am fost jurnalist. Mi s-a părut interesant și mi-a plăcut că: spectacolul a fost bine gândit, muzica s-a potrivit cu ce […]
Articol de Arina Haradja (9 ani)
Vineri seara, de 1martie, am fost la premiera spectacolului „Alice în Țara Minunilor” la Opera Comică pentru Copii și ce a fost inedit este că pentru prima oară am fost jurnalist. Mi s-a părut interesant și mi-a plăcut că: spectacolul a fost bine gândit, muzica s-a potrivit cu ce se întâmpla pe scenă, iar costumele erau frumoase.
Apoi am fost pe scenă. Acolo m-am întâlnit cu Bucătăreasa, Pălărierul și Ducesa, ocazie cu care am aflat că Pălărierul și Ducesa nu erau români.
După aceea a avut loc conferința de presă la care am aflat că: actorii care îi interpretau pe Iepurele Alb și Alice erau englezi și că trupa a repetat o lună și jumătate.
Dupa părerea mea, a fost un spectacol reușit și vă invit și pe voi să îl vizionați.
Cronică de spectacol scrisă de Maria Bărbulescu (7 ani)
Am fost la spectacolul „Alice în Țara Minunilor” la Opera Comică pentru Copii. Când eram mică îmi placea de Alice foarte mult și mereu îl rugam pe tata să-mi ia costumul ei. După spectacol am mers în culise, am mers pe scenă. Acolo am cunoscut o parte dintre actori: Ducesa, Bucătarul Pălărierul. Apoi am mers într-o cameră. Aici se ținea o conferință de presă. Erau ceilalți actori din piesă, iar noi, jurnaliștii am pus întrebări, Mi-a plăcut conferința de presă.
Ce mi s-a părut interesant la piesa Alice a fost atunci când Alice a vorbit cu Pisica de Cheshire, deoarce discuția s-a derulat pe o melodie interesantă. Nu mi-a plăcut expresia iepurelui alb. M-a surpins faptul că actorii nu au obosit după atâta dans. Și am aflat de la Alice, în conferință, că ea nu obosește niciodată dacă dansează ceva ce-i place. În plus, s-au antrenat 8 ore pe zi timp de o lună și jumătate. A fost drăguță Regina de inimă roșie pentru că mi-a plăcut costumul ei, în special coroana.
Doresc să vă mulțumesc pentru invitația la această premieră!
Opera Comică pentru Copii lansează propria emisiune TV, în premieră pentru o instituție culturală din România În premieră pentru o instituție culturală din România, Primăria Capitalei, prin Opera Comică pentru Copii (OCC), lansează o emisiune dedicată exclusiv spectacolelor OCC, pe postul de televiziune N24 Plus. În cadrul emisiunii pentru copii ,,Nino și Maria”, difuzată sâmbăta […]
Opera Comică pentru Copii lansează propria emisiune TV, în premieră pentru o instituție culturală din România
În premieră pentru o instituție culturală din România, Primăria Capitalei, prin Opera Comică pentru Copii (OCC), lansează o emisiune dedicată exclusiv spectacolelor OCC, pe postul de televiziune N24 Plus. În cadrul emisiunii pentru copii ,,Nino și Maria”, difuzată sâmbăta și duminica, de la orele 11:45, respectiv 09:00, doi dintre cei mai populari artiști de la OCC vor prezenta detalii despre programele Operei Comice pentru Copii, plus spectacolele în serial.
Ultimele reprezentații ale spectacolelor ,,Alice în Țara Minunilor” și ,,Erus și Valea Răbdării”
Cei care nu au apucat să vadă premiera lunii martie la OCC – spectacolul de balet ,,Alice în Țara Minunilor” în regia și coregrafia Corinei Dumitrescu – mai pot să își cumpere bilete la reprezentațiile din 16 și 17 martie, la Sala Mare, de la orele 11:00 și 17:00. Năzdrăvana Alice îi invită pe cei mici să ia parte la o adevărată aventură, alături de binecunoscutele personaje magice – Iepurele Alb, Pălărierul sau Pisica Cheshire. Tot pe 16 și 17 martie cei mici au ocazia să îl întâlnească pe curajosul Erus și să pornească alături de el în călătoria fantastică prin Valea Răbdării, la Sala Undergrant. Spectacolul de teatru ,,Erus și Valea Răbdării”, în regia Irinei Slate, este o adaptare după cartea cu același nume a lui Alec Blenche, o frumoasă poveste despre prietenie și înțelegere, dar mai ales despre răbdare și a ajuns la 50 de reprezentații de la premiera din toamna trecută!
Primăvara Jocurilor revine la OCC
Din 23 martie, Opera Comică pentru Copii vă invită să vă bucurați din plin de primăvară și să petreceți timp cu cei mici în Grădina OCC, locul perfect pentru un weekend în familie. Sâmbăta între orele 11:00 – 19:00 și duminica între orele 11:00 – 17:00, la sediul instituției din Calea Giulești, nr. 16, cei mici vor avea la dispoziție numeroase jocuri în aer liber, ateliere de creație, board games, foto corner, food court și o mulțime de alte surprize.
Petreceri de naștere pentru cei mici la Aventura Parc
Tot din 23 martie, Aventura Parc revine la OCC cu numeroase activități amuzante pentru cei mici. Copiii vor putea să încerce peretele de escaladă, tirolienele, dar și să își pună la încercare aptitudinile sportive, urmând cu atenție traseele marcate prin copaci. Aventura Parc se adresează tuturor copiilor cu vârsta minimă de 5 ani, iar biletul costă 20 de lei pentru 30 de minute de activitate.
De asemenea, părinții care doresc să le pregătească copiilor lor o zi de naștere cu totul specială sau pur și simplu o petrecere surpriză, vor avea ocazia, în fiecare weekend, începând cu 23 martie, să închirieze zona Aventura Parc. Pentru asigurarea disponibilității spațiului, rezervările se vor face din timp. Astfel, în decurs de un an de zile, apare al treilea spațiu de petrecere a zilei de naștere la OCC, după cel de la balconul Sălii Mari și cel de la Escape Room.
Musicalul ,,Madagascar, a Musical Adventure JR.”, o nouă premieră la OCC, în iunie
În luna iunie, Opera Comică pentru Copii prezintă premiera musicalului ,,Madagascar, a Musical Adventure JR.”. Pe 14, 15 și 16 iunie, bucureștenii sunt invitați să vadă spectacolul realizat de Jaqueline Bratu, o aventură muzicală cu și pentru copii, adaptată după superproducția cinematografică cu același nume realizată de DreamWorks. Timp de 60 de minute, amuzantele personaje din film – leul Alex, zebra Marty, girafa Melman, hipopotamul Gloria și, bineînțeles, pinguinii – vor urca pe scena OCC și promit să le ofere copiilor o experiență muzicală uluitoare. Biletele pot fi achiziționate de pe platforma bilete.ro.
Opera Comică pentru Copii este o instituție publică de cultură aflată în subordinea Primăriei Capitalei și a Consiliului General al Municipiului București, condusă din anul 2014 de către soprana Felicia Filip. Unică în lume prin segmentul de public căruia i se adresează, Opera Comică pentru Copii are lunar peste 15.000 de spectatori. În anul 2018, Opera Comică pentru Copii a pus în scenă 741 de spectacole pentru care s-au vândut 135.000 de bilete.
Biroul de presă
Opera Comică pentru Copii
11 martie 2019
Suntem nebuni! Suntem nebuni cu toţii pe aici! Aceasta este replica ce te bântuie după finalul spectacolului regizat de Corina Dumitrescu, Alice în ţara Minunilor pus în scenă la sala mare a Operei Comice pentru Copii. Dacă pentru cei mici lumea zugrăvită pe scenă poate fi în acelaşi timp atât fascinantă cât şi înspăimântătoare, spectatorul […]
Suntem nebuni! Suntem nebuni cu toţii pe aici! Aceasta este replica ce te bântuie după finalul spectacolului regizat de Corina Dumitrescu, Alice în ţara Minunilor pus în scenă la sala mare a Operei Comice pentru Copii. Dacă pentru cei mici lumea zugrăvită pe scenă poate fi în acelaşi timp atât fascinantă cât şi înspăimântătoare, spectatorul adult ar trebui să fie mult mai atent şi mai receptiv la problemele ce se pun pe scenă. Una dintre acestea ar fi că în fiecare dintre noi există o doză de nebunie, o nebunie care se poate transforma în ceva patologic sau în ceva creator odată cu înaintarea în vârstă. Conceptul zugrăvit în Alice este acela de tranziţie de la o stare copilărească la una de adult, una în care apar responsabilităţile şi mai ales grijile, perioadă în care poveştile şi basmele copilăriei nu îşi mai au locul. Iar asta putem vedea chiar din prima proiecţie holografică a spectacolului, când Alice cade ca într-un vârtej într-o lume necunoscută, străină şi înspăimântătoare. Cu alte cuvinte este percepţia copilului asupra vieţii de adult, şi tânăr adult: o lume necunoscută, dureroasă dar în care îşi doreşte să ajungă cât mai repede. Trecând în extrema cealaltă, adulţii îşi doresc undeva într-un colţ inconştient, să revină în lumea copilăriei unde totul era feeric şi de basm. Un alt aspect ce necesită observat este spectrul cromatic din vestimentaţia actorilor. Dacă Alice este îmbrăcată în culori liniştitoare, în tonuri de albastru şi alb, personajele din Ţara Minunilor sunt îmbrăcate în culori ţipătoare, frizând aproape limita anxietăţii vizuale. Acest lucru este unul ce compune foarte bine conceptul spectacolului, pentru că subliniază din nou discrepanţa şi segregarea dintre cele două lumi. Muzica, luminile şi coregrafia, toate luate împreună pot duce într-o zonă psihedelică, însă lucrurile sunt bine ţinute în frâu, tocmai pentru ca cei mici să nu fie şocaţi de aceste tranziţii vizuale. Povestea nu respectă ad literam creaţia lui Lewis Caroll, ci mai degrabă prezintă personajele care o vor ajuta pe Alice în drumul ei către maturitate. Nedivagând prea mult, consider că acestui spectacoli se potriveşte perfect un considerent enunţat de către Augusto Boal în volumul său Teatrul Oprimaţilor, acela că un protagonist, oricare ar fi acela, realizează în ficţiune ceea ce nu poate crea într-o realitate obiectivă. Prin urmare, întâlnirile lui Alice se întâmplă în vis, într-o lume iluzorie, inconştientă unde realitatea este complet deformată, iar personajele sunt născociri ale propriei ei minţi
Însă această transpunere a spectatorilor în lumea fantastică imaginată de regizoare, nu ar fi fost la fel de intensă fără un ecleraj specific al luminii, iar Ştefan Vasilescu, cel ce se ocupă de light-design, a simţit din plin acest lucru. În teatru lumina joacă un rol extrem de important, ea făcând parte din spectacol, decupând o anumită secvenţă, sau îndreptându-ne atenţia către un punct anume din scenografie. Aşa se întâmplă şi în cazul reprezentaţiei de faţă, când anumite părţi din decor, sau obiecte sunt luminate specific, restul scenei fiind în penumbră. Mai mult decât atât, lumina din spectacol nu este una calmă, plăcută sau blândă ci dimpotrivă, este una care incomodează nu atât prin putere cât prin efectul vizual. Tentă roşiatică nu face decât să sublinieze şi mai tare anxietatea pe care personajul principal o simte în această lume a minunilor. Personajul principal se percepe ba fiind mai mare decât este, ba fiind mai mic, prin umrae şi decorul semnat de Vladimir Turturică sugerează aceste mişcări, scenografie ce merge în concordanţă cu efectele luminoase. Din ce am observat la cele două reprezentaţii la care am asistat, cel mai plăcut moment a fost schimbarea de decor, când uşile ce flanchează lateralele scenei se transformă în cărţi de joc. Acesta este momentul când mersul spectacolului se schimbă, ritmul fiind mult mai alert. De ce această schimbare tocmai pe final? Răspunsul nu cred că este în povestea propriu-zisă ci ar ţine mai mult de un artificiu pentru a-i scoate treptat pe cei mici din starea creată de spectacol. Cu alte cuvinte, până la momentul schimbării se creează o presiune asupra micilor spectatori, o fascinaţie dar şi o senzaţie de stupoare în acelaşi timp. Dacă spectacolul s-ar fi terminat în aceeaşi cheie, publicul ar fi ieşit bulversat, şi este important să ţinem cont totuşi, că este o reprezentaţie adresată în special copiilor. Aşadar, aceasta relaxare din final, nu face altceva decât să scoată copiii din starea de până atunci, redându-le totuşi speranţa că lucrurile nu sunt atât de terifiante precum par la o primă vedere.
În concluzie recomand spectacolul pentru starea şi experienţa vizuală pe care o oferă, pentru costume, şi mai ales pentru faptul că este totuşi ceva inovativ în spaţiul scenic românesc. Cu toate acestea, în funcţie de vârsta micilor spectatori, o explicaţie prealabilă înaintea spectacolului este utilă, atât pentru ca respectivul copil să vadă într-o cheie mai liniştitoare spectacolul, dar şi pentru a atinge măcar tangenţial mesajul pe care spectacolul doreşte să-l transmită.
Andrei Bulboacă,
Voluntar Opera Comică pentru Copii
Dragi spectatori, vă informăm că vineri, 8 Martie 2019, casa de bilete este închisă. Biletele se pot achiziționa de pe site-ul www.bilete.ro sau de la magazinele Inmedio. Vă mulțumim pentru înțelegere și vă așteptăm la spectacolele noastre.
Dragi spectatori, vă informăm că vineri, 8 Martie 2019, casa de bilete este închisă. Biletele se pot achiziționa de pe site-ul www.bilete.ro sau de la magazinele Inmedio. Vă mulțumim pentru înțelegere și vă așteptăm la spectacolele noastre.
Nu mi-a plăcut niciodată Alice. Nici povestea, începută de zeci de ori în copilărie și aruncată într-un colț uitat de cameră. Prin adolescență, bizare, neverosimile, ciudate și la limita anormalului am văzut mereu întâmplările rezumate apoi în desene animate sau filme de animație. Acea lume din Țara Minunilor era un spațiu al unor experiențe […]
Nu mi-a plăcut niciodată Alice. Nici povestea, începută de zeci de ori în copilărie și aruncată într-un colț uitat de cameră. Prin adolescență, bizare, neverosimile, ciudate și la limita anormalului am văzut mereu întâmplările rezumate apoi în desene animate sau filme de animație. Acea lume din Țara Minunilor era un spațiu al unor experiențe stranii, care-mi agresau imaginația, nu mi-o stimulau. Așa că, am mai dat șansa unei tentative de-a înțelege, la altă vârstă, călătoria onirică a fetiței lui Lewis Carroll.
Opera Comică pentru Copii, prim-balerina Corina Dumitrescu, în ipostaza de regizor și baletul „Alice în Țara Minunilor”.
Un început de thriller, cu o proiecție în mijlocul scenei, a unui cap de copil care doarme. Apoi, lumină, dans contemporan, un decor minimalist, suprarealist și…. visul începe. E altă poveste decât cea pe care o știam? Nu, e doar altă stare!
Timpul îngheață. Există doar un acum și aici, în sală și pe scenă. Ce învăț deja de la plutirea fluidă pe poante a lui Alice? Că plictiseala te poate ajuta să plonjezi într-o lume inefabilă. Trebuie doar să închizi ochii. Și dacă ai norocul să-ți iasă-n cale un talisman, precum Iepurele Alb, cu vestă și ceas, atunci căderea în vizuină și somnul care aduce povestea, vor fi lumea ta vie și caldă de trăit.
Alice te învață să primești schimbările cu amuzament.
Alice vrea curiozitate, nu plictiseală.
Alice găsește logica absurdului.
Alice spune că e-n regulă să fii nebun. Toți suntem așa. Nu se poate să nu fii nebun, altfel, ce-ai mai căuta aici?
Alice știe că, doar dacă sfidezi timpul, poți să faci ce vrei cu lumea din viața ta. Regulile ei nu se aplică și asta o dezorientează, dar ne plimbă pe noi printr-un univers dezbrăcat de legi și norme, acolo unde poți face absolut tot ce ai chef.
Mesajele alunecă pe scândura scenei, într-o înlănțuire colorată și plină de tâlc.
Un decor cu uși supradimensionate, sulițe cu brioșe, înghețată și acadele, licori care se beau la ore fixe, un timp suspendat într-un ceas curios, care arată zilele lunii și nu ora, o fugă milenară, plină de povețe și o fată care plutește printre întâmplările pe care le naște visul.
Momentele poveștii sunt stilizate prin scene fără decor, în care personajele îmbracă spațiul cu întâmplări pe poante care țin loc de cuvinte. Cu o muzică superb aleasă (recunosc, mi-am agresat „vecinii” cu Shazam, ca să știu ce ascult, Deep East Music, de exemplu), baletul contemporan a hărăzit spectatorilor o oră de grație, în care nu stai singur. Aduci lângă tine emoție, neprevăzut, uimire și curaj să atingi cu sufletul bizareriile imaginate de Alice și prietenii ei fantastici. Creaturi bizare sfidează legile firii, Pisica-Cheshire, Regina de Cupă sau Falsa Broască Ţestoasă, Domnul Omidă, de la care Alice află ce e metamorfoza și învață să-și controleze mărimea și să-și accepte schimbarea. Purcelul cu piper, condamnat la tocăniță într-o oală mare, o Ducesă condamnată și ea la moarte, fiindcă i-a tras o palmă Reginei de Cupă, un joc de crocket cu arici în loc de minge și păsări Flamingo, în loc de ciocane, fără reguli, haotic și ciudat. Și, peste toate, același rânjet de cap de pisică. „Să i se taie capul! ”, făcu semn Regina. Și atunci, ce-ar mai rămâne oare, dacă tai capul cuiva care are doar cap?
Fără cuvinte, mă bucur de povestea scrisă pe scenă din mișcări, gesturi și mimică și las atmosfera din penumbră să vibreze. E loc și de Cadrilul Homarilor, care e viu și amuzant, perfect sincronizat cu țopăiala molipsitoare pe care o răspândește printre spectatori. Figurile din dans sunt, de la un capăt la altul al spectacolului, un recital de candoare și libertate de mișcare.
Ultima scenă, cu jocul de cărți și curtea de judecată improvizată pentru hoțul de tarte, m-a apropiat de un final de reverie haotică, ordonată de un dans spectaculos, croit pe sufletul unei zile care mirosea a primăvară.
Lângă mine, legendarul balerin, coregraf, regizor Ioan Tugearu, trăiește fiecare mișcare, ca și cum ar fi pe scenă. Se ridică ușor de pe scaun, imaginează gesturi, se mișcă o dată cu balerinii și bate tempo-ul cu degetele pe cotiera fotoliului. Nici nu simte că e privit. E acolo, în dansul de poveste și îi place al naibii de mult. Aplauzele din final, nesfârșite și cu zâmbet larg, țin loc de orice cronică.
Am ieșit din sală, încă deghizată în copil. Și ce dacă vreau să trăiesc într-o lume pe dos, rezemată de o floare de păpădie? Într-o lume în care viața e joc, iar planurile de dimineață care par, uneori, imposibile, devin realitate cu un condiment la îndemână, aruncat în ceașca de ceai…. imaginația.
Am plecat cu încă o încurajare: „Dacă nu știi unde vrei să ajungi, nu are importanță încotro te îndrepți!”
„Alice în Țara Minunilor” își merită locul în raft, iar spectacolul…. într-un cotlon de minte, aburind de imaginație.
……………………………………………………….
Sursa ficţiunii a venit dintr-o călătorie cu barca pe Tamisa, a lui Lewis Carroll, alături de nişte prieteni de familie, Hery Liddell, reverend al Bisericii Ortodoxe din Oxford şi cele trei fiice ale sale, Alice, Edith şi Lorina. Alice i-a cerut lui Lewis să spună o poveste. El a inventat o poveste pe loc, despre o fetiţă pe nume Alice, care a căzut într-o vizuină de iepure, călătorind astfel într-o lume fantastică. Emoționată, Alice Linddell i-a cerut viitorului autor de carte să o scrie pentru ea.
Alice Liddell, fetița care l-a inspirat pe Lewis Carroll să scrie povestea, a murit în Hampshire, pe 16 noiembrie 1934, la vârsta de 82 de ani.
Dana Macsim
Spectacolul Alice in Tara Minunilor mi s-a părut foarte frumos. M-au impresionat decorurile și costumele balerinilor. Povestea lui Alice este una despre puterea imaginației, iar spectacolul acesta ne-a arătat că totul este posibil în lumea viselor. Cel mai mult mi-a plăcut rolul Reginei, care mi s-a părut o dansatoare foarte bună, dar și o actriță […]
Spectacolul Alice in Tara Minunilor mi s-a părut foarte frumos. M-au impresionat decorurile și costumele balerinilor. Povestea lui Alice este una despre puterea imaginației, iar spectacolul acesta ne-a arătat că totul este posibil în lumea viselor. Cel mai mult mi-a plăcut rolul Reginei, care mi s-a părut o dansatoare foarte bună, dar și o actriță excepțională. Felicitări balerinilor și regizoarei spectacolului! (Sara Hristescu)
“Mi-a plăcut foarte mult faptul ca artiștii au reușit să transmită prin dans, mimică și gestică întâmplările prin care trece Alice, am putut simți curiozitatea, nerăbdarea și teama alături de ea. Am petrecut o oră impresionată de ceea ce se întâmplă pe scenă, la fel și sora mea de cinci ani si jumătate. Vom reveni cu siguranță la Opera Comica pentru Copii.” (Doina Cheroiu)
Mi-a plăcut foarte mult de Pălărier pentru că mi-a făcut cu ochiul la întâlnirea din culise și, de atunci, m-a câștigat definitiv. Mi-a mai plăcut si dansul omizii și săriturile Iepurelui Alb. Cadourile pe care le-am primit de la Opera Comică pentru Copii sunt minunate, iar cel mai mult mă încântă noua mea cană cu Alice. (Matei Jude)
Mi-a placut scena cu porcul amuzant, care a sarit din oala cu picioarele subtiri. Mi-a placut de palarier si mai ales de iepure, cum topaia mereu pe scena. A fost interesant fumul care venea de sus, masa care se lungea si casa cu mainile si picioarele mari ale lui Alice. Mi-au placut personajele care au dansat cu ea si momentul cand au aparut multi iepuri pe scena. (Eva Popescu)