Vrei să fii trainer la Atelierele BUBU? Căutăm trainer la Atelierul de Muzică pentru bebeluși (0-3 ani). Crezi că ești potrivit pentru acest post? Completează formularul până pe 29 iulie și înscrie-te la casting: https://forms.gle/2z9DkGJy2TBXN9rP8 ATELIERELE BUBU sunt destinate copiilor între 0 – 3 ani și reprezintă cea mai nouă iniţiativă a OCC, care le […]
Vrei să fii trainer la Atelierele BUBU? Căutăm trainer la Atelierul de Muzică pentru bebeluși (0-3 ani). Crezi că ești potrivit pentru acest post? Completează formularul până pe 29 iulie și înscrie-te la casting: https://forms.gle/2z9DkGJy2TBXN9rP8
ATELIERELE BUBU sunt destinate copiilor între 0 – 3 ani și reprezintă cea mai nouă iniţiativă a OCC, care le oferă copiilor până în 3 ani prilejul de a explora, într-un mod relaxat, cald, jucăuş şi perfect adaptat nivelului lor cognitiv şi emoţional, o largă paletă de experienţe: emoţiile, instrumentele şi sunetele muzicale, propria creativitate, motricitatea, competenţele fizice. Atelierele au durata de 50 de minute şi se desfăşoară în incinta Operei Comice pentru Copii. Cursurile încep în luna septembrie și au loc în timpul săptămânii (luni-vineri), în prima parte a zilei, la sediul OCC, cu posibilitatea de prelungire fie în weekend la sediul OCC, fie în alte locații.
Gala Extraordinară Puccini de la Opera Comică pentru Copii În anul care marchează exact un veac de la stingerea din viață a lui Giacomo Puccini, Opera Comică pentru Copii i-a dedicat, la finalul stagiunii, o gală omagială de înaltă ținută unuia dintre cei mai iubiți compozitori italieni din toate timpurile. Pentru că, lăsând la o […]
Gala Extraordinară Puccini de la Opera Comică pentru Copii
În anul care marchează exact un veac de la stingerea din viață a lui Giacomo Puccini, Opera Comică pentru Copii i-a dedicat, la finalul stagiunii, o gală omagială de înaltă ținută unuia dintre cei mai iubiți compozitori italieni din toate timpurile. Pentru că, lăsând la o parte gusturile și filtrele de percepție, puțini autori au stăpânit această știință secretă de a se adresa, cu atâta putere, direct sufletului. Muzica lui Puccini, dincolo de cuvinte, comunică direct emoții fără vârstă, ce rezonează profund în fiecare dintre noi. Fie că vorbim despre durere, speranță, teamă, iubire sau furie, Puccini știe să îmbrace toate aceste stări într-o muzică ce vorbește oricui, indiferent de vârstă și background cultural. Și chiar dacă mulți ar spune că Puccini nu este un autor tocmai potrivit pentru cei mai tineri, Opera Comică pentru Copii a demonstrat în 29 iunie 2024, contrariul.
Autobiografia ca poveste
Concertul-spectacol, intitulat sugestiv „Puccini, o mio babbino caro” (”Puccini, o, tăticul meu drag”), l-a adus pe scenă chiar pe compozitor. Nu, nu a fost nevoie de o elaborată ședință de spiritism, ci doar de interpretarea plină farmec și dezinvoltură a lui Bogdan Podlovschi, în rolul autorului italian, o soluție de regie inspirată, la care publicul tânăr a reacționat cu interes și promptitudine. De la costumul pedant,cu pălărie, până la mustața emblematică a lui Puccini și accentul italian, toate s-au regăsit echilibrat, fără excese, în arsenalul folosit de maestrul de ceremonii, pentru a corporaliza personajul. Dincolo de outfit-ul veridic, în prim-plan au fost textele ludice și inspirate imaginate de regizorul Cristian Mihăilescu, care au avut puterea de a facilita în mod plastic și alert o înțelegere a contextului și subtextului operelor pucciniene. Și au făcut-o cu prospețime, tact și o balanță foarte bună între biografie și picanterie. Puccini ne-a povestit în mod carismatic despre sine, despre creația sa, dar și despre ceea ce se întâmplă pe scenă. La un moment dat a și cântat, vocea frumoasă a baritonului Bogdan Podlovschifăcându-și loc alături de cea a sopranei Oana Șerban, unde altundeva decât în emblematica arie „O, mio babbino caro”. Iar când nu povestea sau își amintea despre câte ceva, Puccini de pe scena Operei Comice pentru Copii dialoga continuu cu cei din sală, interactivitatea fiind, de altfel, un alt atu al evenimentului.
Cele mai frumoase arii pucciniene într-un superb buchet de gală
Este extrem de dificil să selectezi din întreaga creație pucciniană un număr definit de arii, pretabile pentru publicultânăr, de peste 7 ani. O sarcină de care regizorul Cristian Mihăilescu, cunoscut și apreciat pentru inovațiile sale pe teren scenic, s-a achitat la superlativ, construind meticulos un program biografic, dar și stilistic și emoțional cu profil nuanțat, ascendent. Programul s-a deschis cu acordurile Preludiului la actul al III-lea din opera „Edgar”, o creație de tinerețe a lui Puccini și a continuat cu aria „Questo amor vergogna mia” din aceeași creație lirică, pasiunea neîmplinităși conflictul interior fiind redate cu dramatism de una dintre primele vedete ale serii, baritonul Mihai Damian, câștigătorul „Verum Solitus Vocal Competition” din 2023, de la Cluj-Napoca, acesta captând cu naturalețe esența dilemelor interioare ale personajului său. De altfel, fiecare arie inclusă în Gala Puccini a pus în lumină nu doar măiestria componistică a lui Puccini, ci și talentul interpretativ al soliștilor în relație cu profunzimea psihologică și contextul istoric al operelor din care respectivele arii făceau parte.Parcursul sonor a continuat cu un adevărat hit al repertoriului liric, „Un bel di vedremo” din opera „Madama Butterfly”, momentul de vârf al speranțelor și visurilor personajului Cio-Cio-San. Puccini reușește să captureze în această arie toată melancolia și frumusețea speranței proiectate, trasând, totodată, un adevărat test de rezistență vocală și emoțională pentru orice soprană – iar Raluca Oprea și-a dovedit și aici, dar și în următoarea pagină din „Madama Butterfly”, cântată în duet cu mezzo-soprana Andreea Iftimescu, redutabila experiență scenică și, mai ales, repertorială.
Un punct culminant cât trei opere
Desigur că „Recondita armonia”, „E lucevan le stelle” și „Vissi d’arte” sunt arii-cult în prezent, ce nu pot lipsi din niciun concert-portret dedicat lui Giacomo Puccini. Opera „Tosca” este un punct culminant al dramatismului puccinian, iar aceste arii reflectă foarte sugestiv intensitatea și complexitatea personajelor. Toate exprimă pasiune, disperare și reflecție interioară și fiecare dintre ele pune provocări tehnice și emoționale semnificative, solicitând interpreților să combine forța vocală cu o profundă capacitate interpretativă. Și așa a și fost. Emoția încremenită a cuprins sala atunci când pe scenă a apărut atracția interpretativă a serii, soprana Cellia Costea, a cărei carieră internațională impresionantă este binecunoscută. Rafinamentul și profunzimea cu care a redat aria „Vissi d’arte” a captivat total publicul, cucerit de măiestria sa și de forța vocală de excepție. Aplauze și ovații a primit și tenorul Florin Guzgă, înzestrat cu timbru vocal remarcabil, catifelat dar, în același timp, plin de forță, a cărui abordare tehnică nuanțată a fost la înălțimea așteptărilor impuse de celebra arie „Recondita armonia”. Cât despre „E lucevan le stelle”, am apreciat romantismul și dramatismul abordării tenorului albanez Gjergji Mani, solistul Operei Comice pentru Copii. Prin contrast, „Chi il bel sogno di Doretta” din opera „La Rondine”, un episod de vis și nostalgie, a oferit o scurtă evadare din atmosfera încărcată emoțional de până în acel moment. Este, de altfel, considerată una dintre ariile mai lirice și accesibile, dar nu facile din repertoriul lui Puccini, pentru că necesită o puritate vocală și o sensibilitate deosebită; calități ce nu le lipsesc sopranei Oana Șerban și tenorului Bogdan Mihalcea, a căror chimie scenică este binecunoscută publicului Operei Comice pentru Copii.
La fel ca în cazul operei „Tosca”, marile arii din „Boema” –„Mi chiamano Mimi”, „Vecchia zimarra”, „Quando m’en vo”și duetul din actul al IV-lea sunt o chintesență a acestei creații remarcabile, ce ne poartă în lumea artiștilor boemi din Cartierul Latin al Parisului anului 1840, săraci material, dar atât de bogați sufletește. „Mi chiamano Mimi” în mod special înseamnă o prezentare delicată a personajului Mimi, plină de sinceritate și subtilitate lirică, creionată în tușe fine de soprana Cristina Fieraru. Forța sacrificiului și a generozității au fost redate impecabil, în cheie solemnă, de către basul Daniel Pascariu în aria „Vecchia zimarra”, iar soprana Daria Bârzu a întruchipat o Musetta seducătoare și șarmantă, etalând o voce sigură și luminoasă în „Tu che di gel sei cinta”. Duetul Rudolfo – Marcello din actul al IV-lea i-a readus pe scenă pe tenorii Florin Guzgă și Mihai Damian, într-o exprimare plină de forță a suferinței.
Continuând pe acest fir al durerii sufletești, soprana Cellia Costea a revenit cu arii „Senza mamma” din opera „Sora Angelica”, una dintre cele mai tragice și emoționante pagini ale lui Puccini, ce deplânge pierderea unui copil. Minunată a fost Cellia Costea în această ipostază, oferind o interpretare plină de patos și o profundă evocare a durerii neconsolate.
Opera „Turandot”, celebrul cântec de lebădă al lui Giacomo Puccini, a fost prezentă în seara de 29 iunie prin două arii, ambele punctând momente-cheie ale acțiunii scenice. „Tu che di gel sei cinta” necesită o îmbinare emoțională foarte fină între disperare, neputință și determinare, elemente cu care soprana Claudia Marinescu a jonglat nuanțat și echilibrat. „Nessun dorma”, în versiunea impetuoasă a lui Florin Guzgă a fost, fără îndoială, momentul de apoteoză a serii, succesul datorându-se nu doar frumuseții nemuritoare a muzicii pucciniene, ci și interpretării excelente oferite de apreciatul tenor clujean.
Final à la Puccini, cu accent pe elementul grandios
După atâta tumult sufletesc, acordurile din singura operă comică a lui Puccini, „Gianni Schicchi”, au fost deosebit de reconfortante. „Gianni Schicchi” aduce în discuţie, într-o manieră sarcastică şi ironică vechea temă a goanei după bani, cu toate implicaţiile acesteia. De fapt, este o persiflare spirituală a societăţii mercantile de ieri şi de azi, un titlu savuros care a lăsat, totodată, istoriei o arie magnifică, „O mio babbino caro”, intonată delicat și sensibil de soprana Oana Șerban, însoțită cu eleganță de baritonul Bogdan Podlovschi. Savuros a fost momentul baritonului Vicențiu Țăranu, o apariție întotdeaună tonică, cu o experiență remarcabilă pe teritoriul rolurilor comice, dezinvoltura sa fiind cuceritoare în aria „Era uguale la voce”. Duetul Lauretta–Rinuccio, redat fermecător de Oana Șerban și Bogdan Mihalcea și pigmentat de intervențiile spumoase ale lui Vicențiu Țăranu, a încheiat într-o notă luminos romantică programul galei. Însă adevăratul final le-a aparținut, de fapt, tuturor artiștilor reuniți pe scenă, care au interpretat împreună aria „E lucevan le stelle” din „Tosca”. Un moment profund emoționant, cu publicul în picioare, care aplauda cu putere pe culminația„Vincero!”; pentru că fiecare dintre noi are propriile victorii de repurtat.
O mențiune specială pentru ansamblul orchestral extins prezent pe scena Operei Comice pentru Copii, nu în fosă, așa cum este publicul obișnuit. O orchestră care a reușit cu succes să se situeze la înălțimea provocărilor impuse de complexitatea partiturilor pucciniene, o adevărată probă în redarea coloriturilor dintre cele mai diverse. Sub bagheta atentă și fermă a dirijorilor permanenți ai instituției,Alexandru Ilie și Gheorghe Iliuță, ansamblul simfonic a navigat cu eleganță și precizie prin dinamica și emoția muzicii lui Puccini, de la suavele accente ale preludiului din „Edgar” până la intensitatea dramatică a „Turandot”.
Gala „Puccini, o mio babbino caro” de la Opera Comică pentru Copii a încheiat cu succes o stagiune pe parcursul căreia instituția și-a resubliniat încă o dată poziția de lider național pe terenul promovării repertoriului muzical clasic și modern într-un mod accesibil și atractiv pentru cei mici.
„O, mio babbino caro”, una dintre cele mai cunoscute arii ale marelui compozitor, Giacomo Puccini, dă numele spectacolului de Gală care încheie stagiunea Operei Comice pentru Copii, programat pe 29 iunie, de la ora 19:00 în Sala Mare a instituției. Un eveniment grandios ce marchează un secol de la dispariția lui Puccini și o ocazie […]
„O, mio babbino caro”, una dintre cele mai cunoscute arii ale marelui compozitor, Giacomo Puccini, dă numele spectacolului de Gală care încheie stagiunea Operei Comice pentru Copii, programat pe 29 iunie, de la ora 19:00 în Sala Mare a instituției. Un eveniment grandios ce marchează un secol de la dispariția lui Puccini și o ocazie extraordinară pentru publicul Operei Comice pentru Copii de a cunoaște genialitatea compozitorului italian. Spectacolul se adresează publicului cu vârsta peste 7 ani.
Invitați de referință la Gala „O, mio babbino caro, Puccini”
„O, mio babbino caro, Puccini” (O, tăticul meu drag, Puccini) poartă semnătura maestrului Cristian Mihăilescu, regizor cu o vastă experiență în montarea creației pucciniene.
Pe scenă vor urca artiști renumiți precum: Cellia Costea, solistă a Operei Naționale din Atena și câștigătoarea „Premiului pentru cel mai bun artist al anului” din partea Uniunii Criticii de Teatru grecești, care cântă pe mari scene ale lumii precum Opera Covent Garden din Londra, Operele de Stat din Viena, Berlin etc.; tenorul Florin Guzgă de la Opera din Iași, câștigător al premiului al II-lea și al premiului special pentru tenori „Galliano Masini”, în cadrul Concursului Internațional „Vincenzo Bellini” din Italia și baritonul Mihai Damian, câștigătorul concursului „Verum Solitus Vocal Competition” din 2023 de la Cluj-Napoca.
Soliștii Operei Comice pentru Copii: Bogdan Podlovschi, Oana Șerban, Vicențiu Țăranu, Andrei Mihalcea, Gjergji Mani, Raluca Oprea, Andreea Iftimescu, Daniel Pascariu, dar și tineri în plină afirmare precum Cristina Fieraru, Claudia Marinescu și Daria Bârzu vor interpreta cunoscute fragmente din lucrările celebrului compozitor. Impresionanta orchestră pucciniană, dirijată de Gheorghe Iliuță și Alexandru Ilie, va completa grandiosul spectacol.
Un geniu ce trebuie cunoscut
„Aria care dă numele galei – <<O, mio babbino caro>> – se regăsește în opera într-un act <<Gianni Schicchi>>, prezentată publicului pentru prima dată în 1918, simultan la New York și la Roma. Este cântată de Lauretta, fiica lui Schicchi, care își imploră tatăl să îi permită să se căsătorească cu Rinuccio, tânărul pe care îl iubește. Rugămintea ei sinceră, rostită prin intermediul ariei, care se traduce <<O, tăticul meu drag>>, introduce o notă de inocență și sinceritate în narațiunea altfel plină de umor și satiră. Putea să fie ceva mai potrivit pentru Opera Comică pentru Copii?!”, a declarat Felicia Filip, managerul instituției.
Opera Comică pentru Copii, prin spectacolul „O, mio babbinocaro, Puccini”, își atinge încă o dată scopul cel mai important, acela de a educa publicul tânăr prin promovarea reperelor culturale importante precum este muzica lui Giacomo Puccini. Compozitor ce a lăsat în urmă nu doar note pe portativ, ci o întreagă viziune asupra scenei vieţii. A scris despre ceînseamnă să iubești, să suferi, să lupți și, în cele din urmă, săgăsești frumusețea în imperfecțiuni. Este motivul pentru care, chiar și într-o eră dominată de tehnologie și ritmuri epuizante, operele sale continuă să fie iubite și să inspire. Pentru asta șipentru starea înălțătoare ce va fi transmisă sâmbătă în Sala Mare a Operei Comice pentru Copii, publicul de peste 7 ani este invitat să participe la spectacolul extraordinar de final de stagiune.
Pentru informații de presă, vă rugăm să contactați Biroul de Presă al OCC, prin e-mail la occ.revista@gmail.com sau apeltelefonic la 0745 45 56 45.
La final de stagiune, Opera Comică pentru Copii invită publicul de +7 ani să ia parte la o seară extraordinară dedicată marelui compozitor italian Giacomo Puccini și celei mai îndrăgite arii din repertoriul său, „O, mio babbino caro” („O, dragul meu tată”). Gala Puccini, care se va desfășura pe 29 iunie, marchează un moment semnificativ, […]
La final de stagiune, Opera Comică pentru Copii invită publicul de +7 ani să ia parte la o seară extraordinară dedicată marelui compozitor italian Giacomo Puccini și celei mai îndrăgite arii din repertoriul său, „O, mio babbino caro” („O, dragul meu tată”). Gala Puccini, care se va desfășura pe 29 iunie, marchează un moment semnificativ, având loc cu exact cinci luni înainte de centenarul dispariției marelui compozitor. Acest eveniment special precede astfel aniversarea a 100 de ani de la trecerea în neființă a lui Giacomo Puccini, oferind o ocazie deosebită de a celebra și onora moștenirea sa muzicală.
Aria care dă numele galei face parte din opera într-un act „Gianni Schicchi”, prezentată publicului pentru prima dată în 1918. Făcând parte din „Il trittico” (Tripticul) lui Puccini, „Gianni Schicchi” se remarcă prin farsa comică și muzica captivantă, „O, mio babbino caro” fiind un punct culminant deosebit de emoționant. Acțiunea din opera „Gianni Schicchi” este plasată în Florența anului 1299 și se desfășoară în jurul intrigilor personajului titular, Gianni Schicchi, care manipulează testamentul unui om bogat decedat, pentru a aduce beneficii propriei sale familii. În acest context de viclenie și înșelăciune, aria oferă un moment de emoție autentică. Este cântată de Lauretta, fiica lui Schicchi, care își imploră tatăl să îi permită să se căsătorească cu Rinuccio, tânărul pe care îl iubește. Rugămintea ei sinceră, rostită prin intermediul ariei, introduce o notă de inocență și sinceritate în narațiunea altfel plină de umor și satiră.
Gala Puccini poartă semnătura maestrului Cristian Mihăilescu, regizor cu o vastă experiență în montarea creației lui Puccini. Invitații evenimentului sunt soprana Cellia Costea (Opera Națională din Atena), tenorul Florin Guzgă (Opera Națională Română Iași) și baritonul Mihai Damian (Opera Națională Română Cluj-Napoca).
Cellia Costea – soprană
Soprana de renume internațional Cellia Costea a debutat în anul 1999 la Opera Națională București cu rolul Desdemona din opera „Otello” de Giuseppe Verdi. A devenit cunoscută pe plan mondial începând din anul 2001, când a interpretat în Austria, la Klagenfurt, rolul Contesei din „Nunta lui Figaro” de W. A. Mozart. Este câștigătoare a 11 concursuri internaționale de canto, printre care „Francisco Viñas” de la Barcelona, „Julin Gayarre” de la Pamplona sau „Montserrat Caballe” din Andora.
De-a lungul carierei, a cântat pe mari scene ale lumii: la Royal Opera House Covent Garden din Londra, Opera de Stat din Viena, Teatro Liceu din Barcelona, la teatrele de operă din Berlin, Frankfurt, Stuttgart, Hanovra, Marsilia, Toulon, Toulouse, Liege, Amsterdam, Palermo, Nisa, Cairo, Praga, Atena, Santiago de Chile.
Cellia Costea s-a specializat în repertoriul verdian și mozartian, iar în ceea ce privește operele lui Giacomo Puccini a interpretat aproape toate rolurile principale feminine din creația acestuia: Liu din „Turandot”, Mimi din „Boema”, Tosca, Madama Butterfly. În ultimii ani, soprana Cellia Costea a interpretat rolul titular din „Tosca” la Stuttgart, Düsseldorf și Atena. Tot la Teatrul „Herodus Atticus” din Atena a cântat și în „Madama Butterfly”, rol jucat și la Bari.
Din anul 2012, Cellia Costea este solistă a Operei Naționale din Atena și a primit din partea Uniunii Criticii de Teatru grecești Premiul pentru cel mai bun artist al anului.
Florin Guzgă – tenor
Solist al Operei Naționale Române din Iași din anul 2013, tenorul Florin Guzgă este absolvent al Universității de Arte „George Enescu” din Iași și câștigător al Premiului al II-lea la Concursul Internațional „Vincenzo Bellini” de la Caltanissetta, Italia, și Premiul special pentru tenori „Galliano Masini” în cadrul aceluiași concurs, ediția 2012. Ca solist al operei ieșene, tenorul Florin Guzgă are un repertoriu variat, alcătuit din lucrări ale compozitorilor Giuseppe Verdi, Gaetano Donizetti, P. I. Ceaikovski, fiind premiat în două ediții ale Galei Premiilor Operelor Naționale din România cu premiul pentru cel mai bun debut masculin.
A colaborat cu importante teatre de operă din țară (București, Cluj-Napoca, Timișoara, Brașov, Constanța, Galați) și din străinătate (Chișinău, Toulouse, Zagreb). Din repertoriul puccinian, Florin Guzgă a fost aplaudat în roluri precum Rodolfo („Boema”), Pinkerton („Madama Butterfly”), Mario Cavaradossi („Tosca”).
Pasiunea pentru muzică, dar și calitățile vocale remarcabile l-au îndemnat pe Florin Guzgă să abordeze și repertoriul vocal-simfonic: „Requiem” de W. A. Mozart, Simfonia a IX-a de Ludwig van Beethoven, „Messa da Requiem” de G. Verdi, „Stabat Mater” de G. Rossini, „Clopotele” de Serghei Rahmaninov.
Mihai Damian – bariton
Absolvent al Academiei Naționale de Muzică „Gheorghe Dima” din Cluj-Napoca, specializarea Dirijat, baritonul Mihai Damian studiază canto în cadrul aceleași instituții, la clasa conf. univ. dr. Cristian Hodrea și prof. univ. dr. habil. Iulia Suciu. Câștigător al mai multor concursuri naționale și internaționale, Mihai Damian a participat la mai multe cursuri de măiestrie cu artiști precum Ramón Vargas, Ruxandra Donose, Leontina Văduva, Karola Theill, Vlad Iftinca, Roland Börger, Patrick Russil.
Între anii 2019 și 2024, Mihai Damian a fost bariton în cadrul Filarmonicii de Stat „Transilvania” din Cluj-Napoca, iar de anul acesta este solist al Operei Naționale Române din Cluj-Napoca, colaborând de-a lungul anilor cu dirijori ca Lawrence Foster, Felix Krieger, Hannu Lintu, David Crescenzi, Valentin Uryupin, Mihnea Ignat,Tiberiu Soare și Cristian Spătaru. De-a lungul carierei a cântat la teatre de operă din țară și în filarmonici, la București, Cluj-Napoca, Timișoara, Iași, Satu Mare, Oradea, Brașov.
La începutul anului 2024, Mihai Damian a fost invitat la Ópera de Bellas Artes din Ciudad de Mexico, pentru a interpreta rolul Giacomo din opera „Giovanna d`Arco” de Giuseppe Verdi. Acest eveniment, care a avut loc cu participarea faimosului tenor Ramón Vargas și a sopranei mexicane Karen Gardeazebal, a reprezentat premiera națională a acestei opere verdiene și debutul internațional al tânărului bariton. De asemenea, își face apariția pe scena Konzerthaus Berlin, în opera „Le Villi” („Ielele”) de Giacomo Puccini.
Ajunsă deja a patra ediție, Școala de Vară OCC reprezintă o inițiativă inedită organizată de Opera Comică pentru Copii. Acest proiect educativ se adresează copiilor cu vârste cuprinse între 4 și 12 ani și se desfășoară la sediul instituției din Calea Giulești nr. 16. Participarea la acest program oferă copiilor oportunitatea de a se dezvolta […]
Ajunsă deja a patra ediție, Școala de Vară OCC reprezintă o inițiativă inedită organizată de Opera Comică pentru Copii. Acest proiect educativ se adresează copiilor cu vârste cuprinse între 4 și 12 ani și se desfășoară la sediul instituției din Calea Giulești nr. 16. Participarea la acest program oferă copiilor oportunitatea de a se dezvolta în multiple dimensiuni: socială, psihologică, emoțională și cognitivă.
Programul Școlii de Vară OCC este structurat pe grupe de vârstă și include o varietate de activități menite să stimuleze dezvoltarea personală și expresia artistică a tinerilor participanți. Printre activitățile oferite se numără jocuri de cunoaștere și dezvoltare personală, care ajută la îmbunătățirea abilităților sociale și de comunicare. Dansul și mișcarea scenică sunt, de asemenea, incluse pentru a încuraja coordonarea și expresivitatea corporală, iar audițiile muzicale explicate și vizionările de spectacole își propun să cultive aprecierea pentru muzică și performanța artistică.
Un punct forte al programului îl constituie întâlnirile cu artiști și atelierele interactive cu instrumentele unei orchestre, oferind copiilor șansa rară de a învăța direct de la muzicieni profesioniști. Activitățile în aer liber, precum cele din Aventura Parc și alte atracții din Curtea OCC, completează oferta educativă, îmbinând învățarea cu distracția. De asemenea, atelierele de creație sunt concepute pentru a încuraja inovația și exprimarea artistică liberă.
Dintre acestea, unul cu adevărat remarcabil va fi cel de faianță pictată, a cărui finalitate va întări ideea de comunitate pe care instituția de cultură o transmite prin acest proiect estival. „Mica Lisabona” este proiectul la care participă cu această ocazie Opera Comică pentru Copii, iar un perete întreg va fi renovat și dedicat plăcilor de faianță create de copii. Vor rămâne acolo pentru ca fiecare copil să-și poată vizita oricând „lucrarea”.
Aqua Carpatica este partenerul acestei ediții a Școlii de Vară OCC. Hidratarea este esențială și tocmai de aceea, pe lângă propria hidratare, asigurată de Aqua Carpatica, participanții vor avea ocazia să observe îndeaproape ce diferență face consumul unei cantități optime de apă pentru orice ființă vie, printr-un atelier special dedicat naturii.
Școala de Vară OCC se organizează în patru serii consecutive de-a lungul lunii iulie 2024, fiecare serie durând câte o săptămână (seria I: 1 – 5 iulie 2024, seria a II-a: 8 – 12 iulie 2024; seria a III-a: 15 – 19 iulie 2024 și seria a IV-a: 22 – 26 iulie 2024). Programul activităților este de luni până vineri, de la 08:30 la 16:30, cu ore stabilite special pentru predarea și preluarea copiilor (08:00 – 08:30, respectiv 16:30 – 17:00). Participarea este validată prin completarea formularului de înscriere și achitarea unei taxe de participare de 750 de lei per serie, o sumă care nu este returnabilă.
Regulamentul – bit.ly/REGULAMENT_ȘcoaladeVarăOCC – și formularul de înscriere – bit.ly/InscriereSDV_OCC_2024 – sunt disponibile pe site-ul instituției. Înscrierea la activitățile Școlii de Vară OCC este validă numai în urma achitării taxei de participare în valoare de 150 de lei/zi/copil, respectiv 750 de lei/ serie. Taxa trebuie achitată în maximum 72 de ore de la data completării formularului de înscriere, prin achiziționarea unui bilet de pe site-ul magazinulocc.ro. În caz contrar, înscrierea nu este considerată validă.
Invitații speciali de la Gala Puccini „O, mio babbino caro”
La final de stagiune, Opera Comică pentru Copii invită publicul de +7 ani să ia parte la o seară extraordinară dedicată marelui compozitor italian Giacomo Puccini și celei mai îndrăgite arii din repertoriul său, „O, mio babbino caro” („O, dragul meu tată”). Gala Puccini, care se va desfășura pe 29 iunie, marchează un moment semnificativ, având loc cu exact cinci luni înainte de centenarul dispariției marelui compozitor. Acest eveniment special precede astfel aniversarea a 100 de ani de la trecerea în neființă a lui Giacomo Puccini, oferind o ocazie deosebită de a celebra și onora moștenirea sa muzicală.
Aria care dă numele galei face parte din opera într-un act „Gianni Schicchi”, prezentată publicului pentru prima dată în 1918. Făcând parte din „Il trittico” (Tripticul) lui Puccini, „Gianni Schicchi” se remarcă prin farsa comică și muzica captivantă, „O, mio babbino caro” fiind un punct culminant deosebit de emoționant. Acțiunea din opera „Gianni Schicchi” este plasată în Florența anului 1299 și se desfășoară în jurul intrigilor personajului titular, Gianni Schicchi, care manipulează testamentul unui om bogat decedat, pentru a aduce beneficii propriei sale familii. În acest context de viclenie și înșelăciune, aria oferă un moment de emoție autentică. Este cântată de Lauretta, fiica lui Schicchi, care își imploră tatăl să îi permită să se căsătorească cu Rinuccio, tânărul pe care îl iubește. Rugămintea ei sinceră, rostită prin intermediul ariei, introduce o notă de inocență și sinceritate în narațiunea altfel plină de umor și satiră.
Gala Puccini poartă semnătura maestrului Cristian Mihăilescu, regizor cu o vastă experiență în montarea creației lui Puccini. Invitații evenimentului sunt soprana Cellia Costea (Opera Națională din Atena), tenorul Florin Guzgă (Opera Națională Română Iași) și baritonul Mihai Damian (Opera Națională Română Cluj-Napoca).
Cellia Costea – soprană
Soprana de renume internațional Cellia Costea a debutat în anul 1999 la Opera Națională București cu rolul Desdemona din opera „Otello” de Giuseppe Verdi. A devenit cunoscută pe plan mondial începând din anul 2001, când a interpretat în Austria, la Klagenfurt, rolul Contesei din „Nunta lui Figaro” de W. A. Mozart. Este câștigătoare a 11 concursuri internaționale de canto, printre care „Francisco Viñas” de la Barcelona, „Julin Gayarre” de la Pamplona sau „Montserrat Caballe” din Andora.
De-a lungul carierei, a cântat pe mari scene ale lumii: la Royal Opera House Covent Garden din Londra, Opera de Stat din Viena, Teatro Liceu din Barcelona, la teatrele de operă din Berlin, Frankfurt, Stuttgart, Hanovra, Marsilia, Toulon, Toulouse, Liege, Amsterdam, Palermo, Nisa, Cairo, Praga, Atena, Santiago de Chile.
Cellia Costea s-a specializat în repertoriul verdian și mozartian, iar în ceea ce privește operele lui Giacomo Puccini a interpretat aproape toate rolurile principale feminine din creația acestuia: Liu din „Turandot”, Mimi din „Boema”, Tosca, Madama Butterfly. În ultimii ani, soprana Cellia Costea a interpretat rolul titular din „Tosca” la Stuttgart, Düsseldorf și Atena. Tot la Teatrul „Herodus Atticus” din Atena a cântat și în „Madama Butterfly”, rol jucat și la Bari.
Din anul 2012, Cellia Costea este solistă a Operei Naționale din Atena și a primit din partea Uniunii Criticii de Teatru grecești Premiul pentru cel mai bun artist al anului.
Florin Guzgă – tenor
Solist al Operei Naționale Române din Iași din anul 2013, tenorul Florin Guzgă este absolvent al Universității de Arte „George Enescu” din Iași și câștigător al Premiului al II-lea la Concursul Internațional „Vincenzo Bellini” de la Caltanissetta, Italia, și Premiul special pentru tenori „Galliano Masini” în cadrul aceluiași concurs, ediția 2012. Ca solist al operei ieșene, tenorul Florin Guzgă are un repertoriu variat, alcătuit din lucrări ale compozitorilor Giuseppe Verdi, Gaetano Donizetti, P. I. Ceaikovski, fiind premiat în două ediții ale Galei Premiilor Operelor Naționale din România cu premiul pentru cel mai bun debut masculin.
A colaborat cu importante teatre de operă din țară (București, Cluj-Napoca, Timișoara, Brașov, Constanța, Galați) și din străinătate (Chișinău, Toulouse, Zagreb). Din repertoriul puccinian, Florin Guzgă a fost aplaudat în roluri precum Rodolfo („Boema”), Pinkerton („Madama Butterfly”), Mario Cavaradossi („Tosca”).
Pasiunea pentru muzică, dar și calitățile vocale remarcabile l-au îndemnat pe Florin Guzgă să abordeze și repertoriul vocal-simfonic: „Requiem” de W. A. Mozart, Simfonia a IX-a de Ludwig van Beethoven, „Messa da Requiem” de G. Verdi, „Stabat Mater” de G. Rossini, „Clopotele” de Serghei Rahmaninov.
Mihai Damian – bariton
Absolvent al Academiei Naționale de Muzică „Gheorghe Dima” din Cluj-Napoca, specializarea Dirijat, baritonul Mihai Damian studiază canto în cadrul aceleași instituții, la clasa conf. univ. dr. Cristian Hodrea și prof. univ. dr. habil. Iulia Suciu. Câștigător al mai multor concursuri naționale și internaționale, Mihai Damian a participat la mai multe cursuri de măiestrie cu artiști precum Ramón Vargas, Ruxandra Donose, Leontina Văduva, Karola Theill, Vlad Iftinca, Roland Börger, Patrick Russil.
Între anii 2019 și 2024, Mihai Damian a fost bariton în cadrul Filarmonicii de Stat „Transilvania” din Cluj-Napoca, iar de anul acesta este solist al Operei Naționale Române din Cluj-Napoca, colaborând de-a lungul anilor cu dirijori ca Lawrence Foster, Felix Krieger, Hannu Lintu, David Crescenzi, Valentin Uryupin, Mihnea Ignat,Tiberiu Soare și Cristian Spătaru. De-a lungul carierei a cântat la teatre de operă din țară și în filarmonici, la București, Cluj-Napoca, Timișoara, Iași, Satu Mare, Oradea, Brașov.
La începutul anului 2024, Mihai Damian a fost invitat la Ópera de Bellas Artes din Ciudad de Mexico, pentru a interpreta rolul Giacomo din opera „Giovanna d`Arco” de Giuseppe Verdi. Acest eveniment, care a avut loc cu participarea faimosului tenor Ramón Vargas și a sopranei mexicane Karen Gardeazebal, a reprezentat premiera națională a acestei opere verdiene și debutul internațional al tânărului bariton. De asemenea, își face apariția pe scena Konzerthaus Berlin, în opera „Le Villi” („Ielele”) de Giacomo Puccini.
Opera Comică pentru Copii este o instituție publică de cultură aflată în subordinea Primăriei Capitalei și a Consiliului General al Municipiului București, condusă din anul 2014 de către soprana Felicia Filip. Unică în lume prin segmentul de public căruia i se adresează, Opera Comică pentru Copii îi apropie pe cei mici de artă şi cultură, atât prin spectacole de calitate – operă, balet, musical, concerte-lecție, operetă, teatru muzical – cât şi prin diverse proiecte conexe inovatoare precum festivaluri de vară și de iarnă, Atelierele „Micul Artist”, ,,Magazinul OCC”, Tururile „În Spatele Cortinei”, ,,Petreceri de ziua de naștere”, ,,Escape Room”, „Aventura Parc”, „Abonamente” sau „Voluntariat”.
Pentru informații de presă, vă rugăm să contactați Biroul de Presă al OCC, prin e-mail la occ.revista@gmail.com sau apel telefonic la 0745 45 56 45.
Forbes Kids Festival 2024 Explorând trecutul, construind viitorul – o ediție dedicată evoluției meseriilor. Sâmbătă, 6 iulie, Grădina Palatului Mogoșoaia! Ajuns la a șasea ediție, FORBES KIDS FESTIVAL – cel mai frumos și relaxant festival dedicat familiilor cu copii – promite o zi de sâmbătă plină de distracție și voie-bună. Evenimentul va avea loc pe […]
Forbes Kids Festival 2024 Explorând trecutul, construind viitorul – o ediție dedicată evoluției meseriilor. Sâmbătă, 6 iulie, Grădina Palatului Mogoșoaia!
Ajuns la a șasea ediție, FORBES KIDS FESTIVAL – cel mai frumos și relaxant festival dedicat familiilor cu copii – promite o zi de sâmbătă plină de distracție și voie-bună. Evenimentul va avea loc pe 6 iulie, începând cu ora 09:00, pe pajiștea din fața Palatului Brâncovenesc din Mogoșoaia.
Intrarea este liberă, cu înregistrarea în prealabil aici: https://www.eventbrite.com/e/905993048597
FORBES KIDS FESTIVAL 2024 – Explorând trecutul, construind viitorul – un loc magic de învățare și distracție pentru copii! Toți cei prezenți pe pajiștea de la Forbes Kids Festival se vor bucura de o zi de vacanță plină de distracție și voie bună, de activități creative și educative pe gustul celor mici și celor mari!
Cu capul în nori și picioarele bine ancorate în pământ, ducem tradiția Forbes Kids Festival mai departe, readucând în „scenă” meseriile. Meseriile trecutului și meseriile viitorului, pentru un prezent cât mai autentic, educativ, valoros, plin de satisfacție, revelații și conectare în familie.
Părinții și copiii vor descoperi tainele diverselor profesii. Cei mici vor învăța despre artizani și meseriile trecutului, prezentului și viitorului. Împreună vor învăța prin joc și vor descoperi perspective practice asupra diverselor meserii, punând accentul pe două domenii captivante: meseriile bazate pe tehnologie și meșteșugurile tradiționale. Va fi o experiență memorabilă și plină de inspirație pentru copii în lumea fascinantă a meseriilor. Unele neinventate (poate), altele de neînlocuit în timp!
Cei mici vor putea participa la o mulțime de activități: jocuri, concursuri și campionate de șah, ateliere de pictură și de desen, ateliere interactive pe diverse tematici, spații de joacă și relaxare. Totodată, ei se vor putea distra în voie la bungee jumping, carusel sau tobogane gonflabile și nu numai. Multe și frumoase surprize îi vor aștepta la tot pasul!
Bineînțeles, fiecare se va bucura de mâncare bună, delicii tradiționale și internaționale pentru toate gusturile, stilurile, preferințele din familie, muzică excelentă, și multe spectacole. Pe parcursul întregii zile a festivalului scena Forbes Kids Festival va avea un program variat – de la muzică și dans, la magie, piese de teatru, spectacole artistice și super momente de poveste!
6 iulie va fi ziua bucuriei în familie, când vom fi împreună la Forbes Kids Festival 2024 – Explorând trecutul, construind viitorul, o călătorie fascinantă spre descoperire și viitor educației în rândul copiilor!
Forbes Kids Festival 2024 este un eveniment Forbes Kids România și One United Properties.
Strategic Partners: Automobile Bavaria, Carrefour, TEILOR, ELI Parks, Catena – Farmacia Inimii
Dynamic Mobility & Growth Partner: International Alexander Holding
Official Water: Nazzuro Aqua
Gold Partners: BCR, Turkish Airlines, MOOV Leasing, Synevo, Metropolitan Life, BIC, Valeria Home, Freshful, Siguranța Auto Copii, Mind Hub
Silver Partner: Apitrif, MUSE Country Club, Jucărie și Magie, KIDDOS Toys Club Romania, Asociația pentru Suflet, Sano România
Tech Partner: Buzz Events
Partners: Curiera, Chilli Ideas, Dacris, Lura, Teatrul Ion Creangă, Opera Comică pentru Copii, Peek-a-boo(k), Mustela, Hama, Blu Party, Editura Niculescu, Solaris-Belșug din natură, Rodagria, Senzații Dulci by Ciricli, Vice Cream, Good Mood Coffee, The Italian Bella Pizza, Gogosica Infuriata, Planteliada, Arcaș.
#ForbesKids #ForbesEvents #Festival #ForbesKidsFestival #festivalulfamiliei #targulmeseriilor #explorandtrecutul #construindviitorul
Luna iunie se încheie la OCC în ritmurile muzicii a doi compozitori celebri: P.I. Ceaikovski și G. Puccini. În weekend-urile 14-16 și 21-23 iunie, Baletul Operei Comice pentru Copii oferă publicului o bijuterie a dansului clasic, creație a marelui coregraf rus Marius Petipa, părintele baletului, pe muzica inegalabilului compozitor Piotr Ilici Ceaikovski: „Frumoasa din pădurea […]
Luna iunie se încheie la OCC în ritmurile muzicii a doi compozitori celebri: P.I. Ceaikovski și G. Puccini. În weekend-urile 14-16 și 21-23 iunie, Baletul Operei Comice pentru Copii oferă publicului o bijuterie a dansului clasic, creație a marelui coregraf rus Marius Petipa, părintele baletului, pe muzica inegalabilului compozitor Piotr Ilici Ceaikovski: „Frumoasa din pădurea adormită”. Celebrul pas-de-deux dintre prințesa Aurora și prințul Désirée, Pasărea Albastră, variația Zânei Liliacului și alte dansuri de poveste ale acestui balet capătă culoare și energie în adaptarea coregrafului Cătălin Caracaș, autor al mai multor spectacole de succes adaptate pentru cei mici („Don Quijote”, „Spărgătorul de nuci” sau „Lumea păpușilor”). Biletele sunt disponibile în rețeaua bilete.ro.
Gala Puccini „O, mio babbino caro
Pe 29 iunie, Opera Comică pentru Copii invită publicul de +7 ani să ia parte la o seară extraordinară dedicată marelui compozitor italian Giacomo Puccini și celei mai îndrăgite arii din repertoriul său, „O mio babbino caro” („O, tăticul meu iubit”). Această seară de neuitat va fi o ocazie unică de a experimenta farmecul și emoția operei italiene prin intermediul unui program artistic impresionant. Spectatorii vor fi introduși în atmosfera plină de pasiune și dramatism a unora dintre cele mai renumite opere ale lui Puccini, precum „Boema”, „Tosca”, „Madame Butterfly”, „Gianni Schicchi” și „Turandot”.
Pe scenă, alături de soliștii Operei Comice pentru Copii și de impresionanta orchestră pucciniană, vor urca invitați speciali de la Operele Naționale din țară: soprana Cellia Costea (Greek National Opera House din Atena), tenorul Florin Guzgă (Opera Națională Română Iași) și baritonul Mihai Damian (Opera Națională Română Cluj-Napoca).
Soprana de renume internațional Cellia Costea și-a început cariera strălucitoare în 1999 pe scena Operei Naționale din București, în rolul Desdemonei din „Otello” de Verdi. Cu numeroase premii internaționale la activ, inclusiv Marele Premiu și Premiul Publicului la Concursul Internațional „Francisco Vinas” din Barcelona, Cellia Costea a cucerit scene prestigioase precum Covent Garden din Londra, Staatsoper din Viena și Deutsche Oper din Berlin. Repertoriul său vast include roluri iconice din opere precum „Tosca”, „Madama Butterfly”, „Aida” și „La Bohème”. Vocea sa caldă și interpretările pline de profunzime emoțională vor adăuga un plus de magie serii dedicate lui Puccini.
Tenorul Florin Guzgă, un alt invitat special al serii, va încânta publicul cu talentul său remarcabil. Absolvent al Universității de Arte „George Enescu” din Iași, Florin Guzgă și-a început cariera la Opera Națională Română Iași, debutând în rolul Ducelui de Mantova din „Rigoletto” de Verdi. Premiat la concursuri internaționale precum „Vincenzo Bellini” și „Galliano Masini”, tenorul a avut colaborări cu teatre de operă de prestigiu din România și din străinătate. Repertoriul său include roluri precum Alfredo din „La Traviata”, Rodolfo din „La Bohème” și Cavaradossi din „Tosca”. Interpretările sale captivante și vocea puternică vor transforma gala într-un eveniment de neuitat pentru toți iubitorii de operă.
Un moment aparte al galei va fi recitalul baritonului Mihai Damian, solistul care a cucerit inimile publicului și a câștigat concursul „Verum Solitus Vocal Competition 2023”. Cu vocea sa puternică și emoționantă, Mihai Damian va încânta audiența cu interpretări memorabile. Începând din 2024, Mihai Damian este solist al Operei Naționale Române din Cluj-Napoca și colaborează cu dirijori de renume mondial. Repertoriul său cuprinde roluri complexe și variate, iar participarea sa la evenimente internaționale, cum ar fi Festivalul Internațional „George Enescu” și debutul său internațional la Ópera de Bellas Artes din Ciudad de Mexico, îi confirmă statutul de artist de excepție. Interpretările sale pline de profunzime și expresivitate vor aduce un plus de valoare serii dedicate lui Puccini. Gala care îi poartă numelui marelui compozitor va fi o incursiune în lumea fascinantă a operei italiene și a geniului lui Giacomo Puccini. Biletele sunt disponibile în rețeaua bilete.ro.
Grădina OCC rămâne deschisă publicului în luna iunie
În Grădina OCC continuă atelierele creative și activitățile în aer liber până pe 23 iunie, astfel: vineri între orele 16:00 și 21:00, sâmbăta între orele 10:00 și 21:00, duminica între orele 10:00 și 16:00. Accesul publicului este gratuit, iar pentru participarea la anumite activități și ateliere se pot procura tichete OCC disponibile la Magazinul OCC din incinta instituției, la un cost de 3 lei per tichet.
Școala de Vară în luna iulie
Luna iulie este dedicată în exclusivitate Școlii de Vară la OCC. La cererea părinților, instituția organizează a patra ediție a proiectului „Școala de Vară”, un program care cuprinde 4 serii a câte o săptămână de distracție și jocuri educative la sediul instituției, pe durata vacanței de vară a elevilor, începând cu 1 iulie 2024. Ateliere interactive cu balerinii, soliștii vocali și instrumentiștii Operei Comice pentru Copii, jocuri distractive în curte și în interior, parcul de aventură și multă voie bună, timp de 5 zile, 8 ore pe zi, de luni până vineri, în intervalul orar 8.30 – 16.30, cu pauze de masă incluse. Proiectul se adresează grupelor de vârstă 4-6 ani, 7-9 ani și 10-12 ani.
Regulamentul – bit.ly/REGULAMENT_ȘcoaladeVarăOCC – și formularul de înscriere – bit.ly/InscriereSDV_OCC_2024 – sunt disponibile pe site-ul instituției. Înscrierea la activitățile Școlii de Vară OCC este validă numai în urma achitării taxei de participare în valoare de 150 de lei/zi/copil, respectiv 750 de lei/ serie. Taxa trebuie achitată în maximum 72 de ore de la data completării formularului de înscriere, prin achiziționarea unui bilet de pe site-ul magazinulocc.ro. În caz contrar, înscrierea nu este considerată validă.
OCC participă în premieră la SEAS în luna august
În premieră, Opera Comică pentru Copii participă la Stagiunea Estivală a Artelor Spectacolului, în Constanța, cu trei dintre cele mai îndrăgite spectacole din repertoriu. Organizat de Teatrul de Stat Constanța, evenimentul se desfășoară în perioada 10 iulie – 8 septembrie 2024, sub sloganul „Conectare prin artă”, iar spectacolele OCC sunt programate în perioada 21-23 august, la Teatrul de Vară Soveja, începând cu ora 21. Pe 21 august, publicul se va bucura de musicalul „Erus și Valea Iubirii”, în regia Anei-Crăciun Lambru, apoi pe 22 august de baletul „Don Quijote”, în regia și coregrafia lui Cătălin Caracaș, iar pe 23 august de opera comică „Directorul de teatru”, care poartă semnătura maestrului Cristian Mihăilescu. Biletele sunt deja disponibile în rețeaua mystage.ro.
Opera Comică pentru Copii este o instituție publică de cultură aflată în subordinea Primăriei Capitalei și a Consiliului General al Municipiului București, condusă din anul 2014 de către soprana Felicia Filip. Unică în lume prin segmentul de public căruia i se adresează, Opera Comică pentru Copii îi apropie pe cei mici de artă şi cultură, atât prin spectacole de calitate – operă, balet, musical, concerte-lecție, operetă, teatru muzical – cât şi prin diverse proiecte conexe inovatoare precum festivaluri de vară și de iarnă, Atelierele „Micul Artist”, ,,Magazinul OCC”, Tururile „În Spatele Cortinei”, ,,Petreceri de ziua de naștere”, ,,Escape Room”, „Aventura Parc”, „Abonamente” sau „Voluntariat”.
Pentru informații de presă, vă rugăm să contactați Biroul de Presă al OCC, prin e-mail la occ.revista@gmail.com sau apel telefonic la 0745 45 56 45.
Opera Comică pentru Copii (OCC) anunță un program special pentru Ziua Mondială a Copilului, oferind numeroase activități captivante pentru toate vârstele. Evenimentele se desfășoară atât la sediul OCC din Calea Giulești nr. 16, cât și în parteneriat cu instituții prestigioase, promițând o zi plină de bucurie și aventură pentru toți participanții. Spectacole la sediu Sala […]
Opera Comică pentru Copii (OCC) anunță un program special pentru Ziua Mondială a Copilului, oferind numeroase activități captivante pentru toate vârstele. Evenimentele se desfășoară atât la sediul OCC din Calea Giulești nr. 16, cât și în parteneriat cu instituții prestigioase, promițând o zi plină de bucurie și aventură pentru toți participanții.
Spectacole la sediu
Evenimente speciale
Evenimente în parteneriat
Evenimente la sediul partenerilor
Sărbătoarea copilăriei a început la Opera Comică pentru Copii încă din 17 mai, odată cu deschiderea Festivalului Opera Copiilor, și va continua până pe 9 iunie, aducând zâmbete și momente de neuitat tuturor participanților.
Înscrieri deschise pentru programul „School of Musical”
Opera Comică pentru Copii (OCC) anunță deschiderea înscrierilor pentru programul mult așteptat „School of Musical”, sesiunea 2024-2025. Acest proiect unic în România este dedicat pregătirii intensive a tinerelor generații pentru scena de musical, căutând copii talentați în actorie, cânt și dans.
Copiii pasionați de scenă sunt invitați să se înscrie până pe 15 iunie și să participe la audițiile organizate. Procesul de înscriere include completarea unui formular disponibil online: https://bit.ly/ÎnscriereSOM-OCC.
Criterii de înscriere:
Detalii despre program:
„School of Musical” constă în cursuri intensive de canto (4 ore/săptămână), mișcare scenică/dans (2 ore/săptămână) și arta actorului (2 ore/săptămână), desfășurate pe durata a 9 luni/stagiune. Programul include două module: unul pentru începători și unul pentru cursanții cu experiență în musical.
Preselecțiile vor avea loc la sediul OCC în zilele de 18-19 iunie 2024, pe Calea Giulești nr. 16, sector 6, București. Proba practică constă în prezentarea unei piese muzicale la alegere (de preferat stil pop/musical), a unui text și unei coregrafii, materialele impuse fiind trimise pe email celor selectați.
Etapele programului:
Pentru fiecare grupă sunt disponibile 40 de locuri, dintre care 20 vor fi subvenționate de OCC, iar celelalte 20 vor fi cu taxă (800 lei/lună la plată anticipată, 1200 lei/lună la plata lunară).
Opera Comică pentru Copii, în colaborare cu Programul Național Cantus Mundi, continuă să pregătească viitoarea generație de artiști de musical din România, aducând pe scenă cele mai de succes musicaluri de pe Broadway și West End, precum „Sunetul muzicii”, „Matilda”, „Annie JR”, „School of Rock” și „Madagascar – A Musical Adventure JR”.
OCC este singura instituție din România care se ocupă de pregătirea intensivă și profesională a tinerelor generații pentru scena de musical.
Micii Ctitori pentru Grivița 53
Opera Comică pentru Copii s-a alăturat cu entuziasm inițiativei Grivița 53 pentru construirea unui nou teatru, chiar în apropierea sediului OCC de pe Calea Giulești 16. Toți copiii care vin la Opera Comică pentru Copii sunt încurajați să devină Mici Ctitori ai acestui proiect inovator. Aderând la această inițiativă lansată de Chris Simion-Mercurian, OCC își propune să implice și să inspire următoarea generație de iubitori ai artei, subliniind importanța contribuției lor la bogăția și diversitatea culturii teatrale românești. Prin participarea lor activă, acești tineri se vor integra într-o tradiție nobilă de sprijinire a artelor și vor contribui la consolidarea unui viitor pentru teatrul românesc. Toți cei care doresc să devină Mici Ctitori ai singurului teatru construit de la zero în ultimele 8 decenii în România sunt invitați să acceseze site-ul proiectului, grivita53.ro, pentru a parcurge informațiile și pașii necesari.
Opera Comică pentru Copii este o instituție publică de cultură aflată în subordinea Primăriei Capitalei și a Consiliului General al Municipiului București, condusă din anul 2014 de către soprana Felicia Filip. Unică în lume prin segmentul de public căruia i se adresează, Opera Comică pentru Copii îi apropie pe cei mici de artă şi cultură, atât prin spectacole de calitate – operă, balet, musical, concerte-lecție, operetă, teatru muzical – cât şi prin diverse proiecte conexe inovatoare precum festivaluri de vară și de iarnă, Atelierele „Micul Artist”, ,,Magazinul OCC”, Tururile „În Spatele Cortinei”, ,,Petreceri de ziua de naștere”, ,,Escape Room”, „Aventura Parc”, „Abonamente” sau „Voluntariat”.
Pentru informații de presă, vă rugăm să contactați Biroul de Presă al OCC, prin e-mail la occ.revista@gmail.com sau apel telefonic la 0745 45 56 45.
Dăm startul înscrierilor la cel mai așteptat program: „School of Musical”, sesiunea 2024 – 2025! School of Musical este un proiect unic în România de pregătire intensivă a tinerelor generații pentru scena de musical. Căutăm copii actori, cântăreți și dansatori extraordinari! Dacă știi că scena este locul tău preferat, înscrie-te până pe 15 iunie și […]
Dăm startul înscrierilor la cel mai așteptat program: „School of Musical”, sesiunea 2024 – 2025! School of Musical este un proiect unic în România de pregătire intensivă a tinerelor generații pentru scena de musical. Căutăm copii actori, cântăreți și dansatori extraordinari!
Dacă știi că scena este locul tău preferat, înscrie-te până pe 15 iunie și vino la audiții! Asigură-te că îndeplinești criteriile și completează formularul de înscriere:
Programul „School of Musical” constă în organizarea de cursuri intensive de canto (4 ore/săptămână), mișcare scenică/dans (2 ore/săptămână) și arta actorului (2 ore/săptămână) pe durata a 9 luni/stagiune, susţinute de coordonatori cu experienţă în domeniul artelor spectacolului muzical. Programul include două module – unul dedicat începătorilor și unul pentru cursanții cu experiență în musical. Preselecțiile sunt programate la mijlocul lunii iunie 2024, iar cursurile se desfășoară pe parcursul stagiunii 2024-2025, din octombrie 2024 până în iunie 2025. Pentru fiecare grupă sunt disponibile 40 de locuri, dintre care 20 vor fi subvenționate de Opera Comică pentru Copii, iar 20 de locuri vor fi cu taxă (800/lună la plată anticipată, 1200/lună la plata lunară).
Programul presupune parcurgerea următoarelor etape:
După succesele înregistrate în ultimii ani cu producții de musical în care majoritatea artiștilor din distribuție au fost copii, Opera Comică pentru Copii continuă, alături de Programul Național Cantus Mundi, un proiect unic în România: „School of Musical”. Conceptul programului „School of Musical” este de a pregăti viitoarea generație de artiști de musical din România, prin instruirea în mod intensiv a copiilor și tinerilor cu vârste cuprinse între 6 și 17 ani. Unicitatea programului constă în faptul că toate cunoștințele asimilate pe parcursul cursurilor vor fi puse în practică la cel mai înalt nivel în producțiile de musical ale OCC special dedicate acestui proiect.
În acest sens Opera Comică pentru Copii, aduce pe scenă sa sub licență cele mai de succes musicaluri de pe Broadway și West End precum: „Sunetul muzicii”, „Matilda”, „Annie JR”, „School of Rock”, și „Madagascar – A Musical Adventure JR”.
Opera Comică pentru Copii este singura instituție care se ocupă în mod intensiv de pregătirea cu seriozitate și profesionalism a tinerelor generații pentru scena românească de musical.
Matilda, o fetiță de nota 10+ „Joi am fost la avanpremiera spectacolului „Matilda” care se joacă acum și în România, în premieră, la Opera Comică pentru Copii. Nu e prima dată când merg la Opera Comică. Am mai văzut „Lacul Lebedelor” și „Flautul Fermecat”. Dar „Matilda” a fost cel mai frumos spectacol! Știam povestea pentru […]
Matilda, o fetiță de nota 10+
„Joi am fost la avanpremiera spectacolului „Matilda” care se joacă acum și în România, în premieră, la Opera Comică pentru Copii. Nu e prima dată când merg la Opera Comică. Am mai văzut „Lacul Lebedelor” și „Flautul Fermecat”. Dar „Matilda” a fost cel mai frumos spectacol! Știam povestea pentru că am citit cartea lui Roald Dahl, dar nu mi-am imaginat niciodată atât de puternic personajele.
Fix cu o zi înainte, doamna învățătoare ne-a dat să învățăm poezia „Într-o zi pe când lucram” de Ana Blandiana. Are exact 26 de versuri destul de ușoare, dar m-am chinuit la ea câteva ore ca să rețin ceva. Apoi am văzut-o pe Matilda, de fapt pe fetița Iarina Popescu, cea care o interpreta, și am rămas cu gura căscată cum a putut ea să rețină atâtea replici și atâtea cântece, care te țin pe scaun nemișcat timp de 3 ore. Și este o fetiță de doar 11 ani, împliniți chiar joi pe scenă! Oare de ce nu pot să învăț și eu poeziile atât de ușor? Iarina mi-a explicat, într-un scurt interviu, că învață, repetă și joacă două-trei ore pe zi, în fiecare zi a săptămânii, de câteva luni încoace! Multă muncă! Asta îmi spune și mama când îmi fac temele: fără muncă, bucurie și dăruire nu poți realiza nimic în viață! Și Matilda chiar mi-a demonstrat asta.” (Vlad Vînjeanu, 9 ani)
***
„Mi-a plăcut foarte mult spectacolul „Matilda”, felul în care au jucat toți actorii. Pot să consider „Matilda” cartea mea preferată, o am în bibliotecă, am citit-o și recitit-o și mi-am dorit foarte mult să văd spectacolul care se joacă acum în premieră la Opera Comică.
Spectacolul m-a impresionat mai mult decât cartea prin jocul actorilor, muzica, dansul, toată regia. Totul a fost de nota 10+.
Matilda din musical m-a făcut să înțeleg mai bine personajul din carte, a jucat foarte natural, a cântat și a interpretat minunat, am avut impresia că se adresează fiecăruia dintre noi. Toți am aplaudat-o până ni s-au înroșit palmele.
Iubim Opera Comică și revenim mereu cu drag!” (Maria Marcoșanu, 10 ani)