În premieră absolută, la Opera Comică pentru Copii are loc pe 21 și 22 mai primul spectacol din România adresat copiilor cu vârste între 0 și 3 ani, „Bubu și anotimpurile”. Andreea Soare și Irina Furdui semnează regia, Vladimir Turturica scenografia și Damian Vlad coloana sonoră. Echipei realizatorilor i s-a alăturat și psihologul Gabriela Maalouf, […]
În premieră absolută, la Opera Comică pentru Copii are loc pe 21 și 22 mai primul spectacol din România adresat copiilor cu vârste între 0 și 3 ani, „Bubu și anotimpurile”. Andreea Soare și Irina Furdui semnează regia, Vladimir Turturica scenografia și Damian Vlad coloana sonoră. Echipei realizatorilor i s-a alăturat și psihologul Gabriela Maalouf, în calitate de consultant.
„Ideea acestui spectacol a venit odată cu momentul în care am devenit mămică și am constatat nevoia copiilor de a experimenta, nevoia de a descoperi într-un mod frumos noul univers din care fac parte. Lumea spectacolului este instrumentul care ne permite să oferim celor mici o mulțime de stimuli senzoriali – vizuali, auditivi, tactili și chiar olfactivi. În momentul în care am întâlnit-o pe Irina Furdui – o mamă extraordinară și un artist desăvârșit – a fost suficient să ne privim în ochi, să zâmbim și să pornim la drum, având convingerea că vom reuși să oferim bebelușilor cele mai frumoase trăiri în cadrul primului spectacol dedicat în exclusivitate lor.”, a declarat Andreea Soare, regizoarea spectacolului.
Producția are la bază un scenariu fix, dar și un important element improvizatoric, ce va fi generat de interacțiunea cu copiii. Astfel, fiecare reprezentație va fi unică și interactivă, putând participa maxim 15 copii cu însoțitorii lor. Focusul educativ al proiectului este îndreptat către dezvoltarea emoțională a copilului și experiențe senzoriale (olfactive, kinestezice, auditive, vizuale), dar și ghidarea părinților către metode de monitorizare a dezvoltării psihologice și preferințelor pe care copiii le manifestă, nativ.
„În spectacol avem două personaje, pe Bubu și pe Bibi. Bubu este o bilă simpatică și poznașă, iar Bibi este zâna naturii. Am ales să lucrăm cu mai multe distribuții, de aceea avem cinci artiști din mai multe sfere ale artelor scenice – canto, actorie, balet. Părinții și copiii vor fi ghidați de Bubu și Bibi în lumea aceasta magică și vor descoperi decorurile, efectele de lumini, texturi, forme, culori, efecte sonore speciale, precum și muzică anume adaptată pentru cei mici. Sunt povești frumoase care ne deschid o lume a emoțiilor, explicate pentru nivelul lor de înțelegere.”, a declarat Irina Furdui, regizoarea spectacolului.
,,Bubu și Anotimpurile” este prima creație de artă realizată special pentru bebeluși și pentru interacțiunea dintre copii și părinți, pentru că participarea părinților în timpul spectacolului este absolut necesară, chiar obligatorie. Proiectul propune un tip de interacțiune culturală cu efect și în afara spațiului de spectacol, oferind ustensile noi pe care părinții le pot utiliza mai departe, în comunicarea cu copilul și introducerea lui treptată în lumea artistică.
„Comunicarea și relațiile dintre copii și părinți apar înainte de a rosti primul cuvânt. Prin acest spectacol, copiii vor înțelege intenția și importanța pe care părinții o dau vieții emoționale și vor fi mult mai deschiși în exprimarea trăirilor. Conceptul acestei producții îi ajută pe copii să fie deschiși către autocunoaștere și explorare. Faptul că își vor putea folosi toate simțurile în același timp le va dezvolta abilitatea de a crea relații sănătoase, începând cu propriul corp și propria persoană.”, a declarat Gabriela Maalouf, psihologul consultant al proiectului.
„Sunetul Muzicii” se aude din nou pe scena OCC
,,Sunetul Muzicii’’, în regia lui Răzvan Mazilu, revine în perioada 28 mai-12 iunie pe scena Operei Comice pentru Copii din Bucureşti. Peste doar câteva zile, Opera Comică pentru Copii din Bucureşti sărbătoreşte 4 ani de la premiera musicalului creat de Răzvan Mazilu. Celebrul titlu se va juca din nou, începând cu 28 mai, în Sala Mare a OCC cu o distribuție din care fac parte atât artiștii consacrați ai teatrului, cât și copii care s-au remarcat deja în alte producții de musical de succes din repertoriul OCC.
„De multe ori am fost întrebat în interviuri cum arată pentru mine fericirea. Am răspuns că fericirea ar fi să locuiesc într-un musical. Poate unul cu Fred Astaire și Ginger Rogers. Sau în <Mary Poppins>. Sau în <Sunetul muzicii>. În orice caz, un musical în care problemele și obstacolele dispar într-o clipă printr-un cântec sau în pași de dans. Un musical cu happy-end, cum sunt majoritatea. Musicalul ca promisiune a fericirii. Musicalul ca paradis iluzoriu. Poate utopic, poate posibil. Musicalul ca spectacol complex, total, copleșitor, emoționant, magic. Sunt fericit și recunoscător că am fost ales să montez acest mare titlu, <Sunetul muzicii>, care a făcut și face istorie. Am imaginat (împreună cu realizatoarea decorului, Sabina Spătariu, și cu artistul video Eranio Petrușka) un spectacol ca o lume a păpușilor, a bibelourilor de porțelan. O lume fragilă, vulnerabilă, așa cum e și lumea reală, cea în care trăim. O fragilitate, o sensibilitate aflate sub amenințarea Răului. În care Muzica și Iubirea – cum altfel? – înving și adună oamenii împreună, solidari. Sper ca puterea acestei povești minunate, puterea muzicii fredonate de generații întregi de copii și adulți, puterea spectacolului nostru creat cu sufletul să transforme întreaga experiență într-o pledoarie pentru speranță și umanitate.”, a declarat Răzvan Mazilu, regizorul spectacolului.
Distribuția (în ordine alfabetică):
MARIA – Ana Bianca Popescu / Oana Șerban
MAICA STAREȚĂ – Andreea Iftimescu / Ionela Mani
CĂPITANUL GEORG VON TRAPP – Daniel Pascariu
MAX DETWEILER – Radu Ion / Valentino Tiron
ELSA SCHRAEDER – Raluca Oprea / Irina Sârbu
ROLF GRUBER – Lucian Ionescu / Andrei Mihalcea
LIESL – Maria Alexievici / Mădălina Constantinescu
FRIEDRICH – Tudor Enache / Matei Hotăranu / David Octavian Popa
LOUISA – Sara Ardeleanu / Charlize Maalouf / Maria Răducanu
KURT – Filip Alexandru Munteanu /Răzvan Obreja
BRIGITTA – Adelina Baicu / Alexandra Bârliba / Alexandra Giurcă
MARTA – Natalia Constantinescu / Alexandra Mihai
GRETL – Amalia Constantinescu / Iarina Popescu
SORA BERTHE – Călina Epuran / Ana Maria Ivan
SORA MARGARETTA – Andreea Achilov / Virginia Stamate
SORA SOPHIA – Daniela Cârstea / Laura Gabriela Oana
FRAU SCHMIDT – Otilia Panainte
FRANZ – Mihai Munteniță
HERR ZELLER – Rareș Lucaci
AMIRALUL VON SCHREIBER – Traian Măicănescu
CĂLUGĂRIȚELE – Andreea Achilov, Valeria Beliman, Oriana Bîrlădeanu, Diana Hurja, Monica Păun
Cu participarea Baletului Operei Comice pentru Copii (în ordine alfabetică):
Dragoș Andruță, Andy Ardeleanu, Alyn Arhire, Cristina Babalâc, Ana Badea, Teodora Badea, Sabina Chirilă, Elena Chiriță, Consuella Crăciun, Cristian Danu, Alexandru Ducan, Teodora Durac, Marius Dură, Federica Franceschini, Moe Fujiwara, Hirohito Ikeuchi, Yu Chin Liao, Delia Luca, Theodora Munteanu, Ayuko Natsumi, Diana Năstase, Andrei Nicolae, Giuseppe Paolicelli, Ionuț Picincu, Mihai Pricope, Maria Șerbănoiu, Ștefan Tănase, Cătălin Țîrcovnicu, Marco Vicente
Orchestra Operei Comice pentru Copii
Vioara I: Roxana Cioran, Anca Sinaci
Vioara II: Alina Horez, Eugen Ionescu
Violă: Ana Maria Nicolae
Violoncel: Alexandra Pascaru
Contrabas: Daniela Georgescu / Radu Petrovici
Flaut: Petra Hriban
Oboi: Cristina Dobrescu
Clarinet: Bogdan Mavroean
Fagot: Vlad Dănilă
Corn: Cosmin Vasilache
Trompetă: Bogdan Octavian / Cristian Stanciuc / Marius Suciu
Trombon: Cătălin Bucerzan, Liviu Filip
Percuție: Paul Luculescu
Pian: Abel Corban / Marius Groza
Super-producția implică o distribuție de zeci de artiști, cântăreți, actori și dansatori, decoruri impresionante și efecte de lumini pe măsură. Musicalul lui Richard Rodgers, cu libretul semnat de Oscar Hammerstein II, doi apreciați creatori de pe Broadway, a avut premiera absolută în anul 1959 și este inspirat de memoriile Mariei von Trapp, conducătoarea grupului Cântăreții Familiei Trapp. Biletele sunt disponibile în rețeaua bilete.ro.
„Cor cu Dor de Rock” în premieră în weekend
Începând cu 21 mai, cel mai îndrăgit cor de copii care a concertat pe scena OCC revine cu un nou eveniment în Salonul Mozart, electrizantul „Cor cu Dor de Rock”, spectacol care va aduce în fața publicului cele mai cunoscute balade rock, într-o interpretare inedită! Biletele la toate reprezentațiile sunt disponibile pe platforma bilete.ro.
Opera Comică pentru Copii este o instituție publică de cultură aflată în subordinea Primăriei Capitalei și a Consiliului General al Municipiului București, condusă din anul 2014 de către soprana Felicia Filip. Unică în lume prin segmentul de public căruia i se adresează, Opera Comică pentru Copii îi apropie pe cei mici de artă şi cultură, atât prin spectacole de calitate – operă, balet, musical, concerte-lecție, operetă, teatru muzical – cât şi prin diverse proiecte conexe inovatoare precum festivaluri de vară și de iarnă, Atelierele „Micul Artist”, ,,Magazinul OCC”, Tururile „În Spatele Cortinei”, ,,Petreceri de ziua de naștere”, ,,Escape Room”, „Aventura Parc”, „Abonamente” sau „Voluntariat”.
Pentru informații de presă, vă rugăm să contactați Biroul de Presă al OCC, prin e-mail la occ.revista@gmail.com sau apel telefonic la 0745 45 56 45.
Celebrul musical „Sunetul muzicii”, de Richard Rodgers și Oscar Hammerstein, se va juca din nou, începând cu 28 mai, în Sala Mare a Operei Comice pentru Copii, în regia și coregrafia lui Răzvan Mazilu. „Sunetul muzicii” este una dintre cele mai frumoase povești de dragoste din toate timpurile. Spectacolul, realizat de cunoscutul artist coregraf și […]
Celebrul musical „Sunetul muzicii”, de Richard Rodgers și Oscar Hammerstein, se va juca din nou, începând cu 28 mai, în Sala Mare a Operei Comice pentru Copii, în regia și coregrafia lui Răzvan Mazilu. „Sunetul muzicii” este una dintre cele mai frumoase povești de dragoste din toate timpurile.
Spectacolul, realizat de cunoscutul artist coregraf și regizor Răzvan Mazilu, implică o distribuție de zeci de artiști, cântăreți, actori și dansatori, decoruri impresionante și efecte de lumini pe măsură. Musicalul lui Richard Rodgers, cu libretul semnat de Oscar Hammerstein II, doi apreciați creatori de pe Broadway, a avut premiera absolută în anul 1959 și este inspirat de memoriile Mariei von Trapp, conducătoarea grupului Cântăreții Familiei Trapp. Biletele la toate reprezentațiile sunt disponibile pe platforma bilete.ro.
Spectacolele lunii mai la Opera Comică pentru Copii
Baletul „Fetița cu chibrituri” revine la Opera Comică pentru Copii în acest weekend: sâmbătă la 11 și la 17 și duminică la 11. Încasările de la reprezentația de sâmbătă, 14 mai, de la ora 11, vor fi direcționate în cadrul campaniei „Artiști români pentru artiști ucraineni”, inițiată de UNITER.
În Salonul Mozart are loc spectacolul interactiv „Cu Nino în Europa”, sâmbătă și duminică de la 10. Conceput ca o călătorie muzicală prin cele mai cunoscute orașe ale Europei, spectacolul aduce în atenția copiilor cele mai interesante informații culturale și melodii specifice locurilor vizitate.
„Noaptea Muzeelor” la Opera Comică pentru Copii înseamnă în acest an reprezentații interactive gratuite cu momente din spectacolele „Micuța Dorothy”, „Hapciu în Re Major”, „Flautul fermecat”, „Albă ca Zăpada și cei șapte pitici” și „Anotimpurile lui Vivaldi”. Reprezentațiile vor avea loc în Sala Mare, de la orele 20.00, 21.00 și 22.00, în data de 14 mai, iar intrarea este liberă, în limita locurilor disponibile.
Începând cu 21 mai, cel mai îndrăgit cor de copii care a concertat pe scena OCC revine cu un nou eveniment în Salonul Mozart, electrizantul „Cor cu Dor de Rock”, spectacol care va aduce în fața publicului cele mai cunoscute balade rock, într-o interpretare inedită! Biletele la toate reprezentațiile sunt disponibile pe platforma bilete.ro.
Grădina OCC, redeschisă cu noi atracții și ateliere
Grădina Operei Comice pentru Copii s-a redeschis și îi așteaptă pe cei mici cu Aventura Parc, Ateliere de Creație, Trambuline, Mașinuțe și Magazinul OCC! În acest weekend, cu prilejul evenimentului „Noaptea Muzeelor”, activitatea în aer liber va fi prelungită, astfel încât sâmbătă programul Grădinii OCC se desfășoară în intervalul orar 10-23, iar duminică între orele 10-14.
Opera Comică pentru Copii este o instituție publică de cultură aflată în subordinea Primăriei Capitalei și a Consiliului General al Municipiului București, condusă din anul 2014 de către soprana Felicia Filip. Unică în lume prin segmentul de public căruia i se adresează, Opera Comică pentru Copii îi apropie pe cei mici de artă şi cultură, atât prin spectacole de calitate – operă, balet, musical, concerte-lecție, operetă, teatru muzical – cât şi prin diverse proiecte conexe inovatoare precum festivaluri de vară și de iarnă, Atelierele „Micul Artist”, ,,Magazinul OCC”, Tururile „În Spatele Cortinei”, ,,Petreceri de ziua de naștere”, ,,Escape Room”, „Aventura Parc”, „Abonamente” sau „Voluntariat”.
Pentru informații de presă, vă rugăm să contactați Biroul de Presă al OCC, prin e-mail la occ.revista@gmail.com sau apel telefonic la 0745 45 56 45.
În premieră absolută, la Opera Comică pentru Copii are loc pe 21 și 22 mai primul spectacol senzorial și muzical adresat bebelușilor. Bubu și Anotimpurile este un concept creativ semnat de Andreea Soare și Irina Furdui, dedicat celor mai mici spectatori din România, cu vârste cuprinse între 0 și 3 ani. Proiectul folosește elemente de […]
În premieră absolută, la Opera Comică pentru Copii are loc pe 21 și 22 mai primul spectacol senzorial și muzical adresat bebelușilor. Bubu și Anotimpurile este un concept creativ semnat de Andreea Soare și Irina Furdui, dedicat celor mai mici spectatori din România, cu vârste cuprinse între 0 și 3 ani. Proiectul folosește elemente de stimulare senzorială cu scopul de a-i acomoda pe cei mici cu muzica de factură clasică, prin reorchestrări special realizate pentru ei de muzicianul Damian Vlad. Sunetele utilizate sunt calibrate timbral în așa fel încât să genereze copiilor o stare de receptivitate, de deschidere către lumea spectacolului. Ghidajul narativ al povestitorului este coordonat de psihologul Gabriela Maalouf. Scenografia este semnată de Vladimir Turturica.
Spectacolul ,,Bubu și Anotimpurile” este prima creație de artă realizată special pentru bebeluși și pentru interacțiunea dintre copii și părinți, pentru că participarea părinților în timpul spectacolului este absolut necesară, chiar obligatorie. Proiectul propune un tip de interacțiune culturală cu efect și în afara spațiului de spectacol, oferind ustensile noi pe care părinții le pot utiliza mai departe, în comunicarea cu copilul și introducerea lui treptată în lumea artistică.
Spectacolul are la bază un scenariu fix, dar și un important element improvizatoric, ce va fi generat de interacțiunea cu copiii. Astfel, fiecare reprezentație va fi unică și interactivă, putând participa maxim 15 copii cu însoțitorii lor. Focusul educativ al proiectului este îndreptat către dezvoltarea emoțională a copilului și experiențe senzoriale (olfactive, kinestezice, auditive, vizuale), dar și ghidarea părinților către metode de monitorizare a dezvoltării psihologice și preferințelor pe care copiii le manifestă, nativ.
Personajul principal creionat de echipa de creație și cel care va interacționa cu micii spectatori se numește Bubu și își dorește să devină cel mai simpatic ghid al copiilor până în 3 ani către universuri magice ale anotimpurilor, sunetelor și limbajului mimico-gestual.
Noaptea Muzeelor la Opera Comică pentru Copii
Opera Comică pentru Copii se alătură, pentru al șaptelea an consecutiv, inițiativei globale „Noaptea Muzeelor” (14 mai) și le oferă experiențe unice și memorabile spectatorilor săi, indiferent de vârstă! Sâmbătă, pe 14 mai, în intervalul orar 20-23, instituția din Calea Giulești nr. 16 a pregătit trei spectacole interactive cu durata de câte 30 de minute fiecare, programate din oră în oră, la 20, 21 și 22, în Sala Mare. Accesul publicului este gratuit, în limita celor 424 de locuri disponibile pentru o reprezentație.
Cele trei evenimente interactive aduc în atenția spectatorilor mici și mari cele trei instanțe ale spectacolului muzical pentru care este cunoscută Opera Comică pentru Copii: vocală, coregrafică și instrumentală. Soliștii vocali, balerinii și instrumentiștii teatrului vor întâmpina publicului atât pe scenă, cât și prin intermediul tehnologiei, în reprezentații de câte 30 de minute, începând cu ora 20. Accesul pentru prima reprezentație începe de la ora 19:30.
De asemenea, toți cei care vor păși pragul Operei Comice pentru Copii cu ocazia Nopții Muzeelor, se vor putea bucura și de atracțiile din curtea instituției, în Grădina OCC, care va avea un program prelungit până la ora 23, cu ocazia acestui eveniment.
Artiști români pentru artiști ucraineni
Sâmbătă, 14 mai, de la ora 11, are loc o reprezentație suplimentară a baletului „Fetița cu Chibrituri”, în cadrul campaniei „Artiști români pentru artiști ucraineni”, inițiată de UNITER. Accesul în sală este asigurat în urma achiziționării de bilete cu un cost unic de 30 de lei, prin intermediul platformei bilete.ro.
Opera Comică pentru Copii este o instituție publică de cultură aflată în subordinea Primăriei Capitalei și a Consiliului General al Municipiului București, condusă din anul 2014 de către soprana Felicia Filip. Unică în lume prin segmentul de public căruia i se adresează, Opera Comică pentru Copii îi apropie pe cei mici de artă şi cultură, atât prin spectacole de calitate – operă, balet, musical, concerte-lecție, operetă, teatru muzical – cât şi prin diverse proiecte conexe inovatoare precum festivaluri de vară și de iarnă, Atelierele „Micul Artist”, ,,Magazinul OCC”, Tururile „În Spatele Cortinei”, ,,Petreceri de ziua de naștere”, ,,Escape Room”, „Aventura Parc”, „Abonamente” sau „Voluntariat”.
Pentru informații de presă, vă rugăm să contactați Biroul de Presă al OCC, prin e-mail la occ.revista@gmail.com sau apel telefonic la 0745 45 56 45.
TABLOURI SI AUTORI 1. Hearing (Auz) – Jan Brueghel & Peter Paul Rubens 2. Rudolf II of Hasburg as Vertumnus – Arcimboldo 3. Mona Lisa – Leonardo da Vinci 4. Children’s Game (Jocurile copiilor) – Pieter Brueghel the Elder 5. The Payment of the Tithes / Village Lawyer (Plata zecimii) – Pieter Brueghel the Elder 6. A Sunday on […]
1. Hearing (Auz) – Jan Brueghel & Peter Paul Rubens
2. Rudolf II of Hasburg as Vertumnus – Arcimboldo
3. Mona Lisa – Leonardo da Vinci
4. Children’s Game (Jocurile copiilor) – Pieter Brueghel the Elder
5. The Payment of the Tithes / Village Lawyer (Plata zecimii) – Pieter Brueghel the Elder
6. A Sunday on La Grande Jatte (O duminica dupa amiaza pe insula La Grande Jatte) – George Seurat
7. Rythm, Joy of Life (Bucuria vietii) – Robert Delaunay
8. The Tower Of Babel (Turnul din Babel) – Pieter Brueghel the Elder
9. Girls at the Piano (Fete la pian) – Auguste Renoir
10. The Garden of Earthly Delights (Gradina Deliciilor) – Hieronymus Bosch
11. Starry Night Over the Rhone (Noapte instelata) – Vincent Van Gogh
12. The Census at Bethlehem (Recensamantul de la Bethlehem) – Pieter Brueghel the Elder
13. The Wedding at Cana (Nunta in Cana) – Paolo Veronese
14. Eiffel Tower (Turnul Eiffel) – Robert Delaunay
15. Young Girl with a Flowered Hat (Fata tanara cu o palarie inflorata) – Alexei Jawlensky
16. Carnival Evening (Seara carnavalului) – Henri Rousseau
17. The Cards Players (Jucatorii de carti) – Paul Cezanne
18. The Dream (Visul) – Henri Rousseau
19. The Old Mill (Vechea Moara) – Vincent Van Gogh
20. Luncheon of the Boating Party (Dejunul Vaslasilor) – Auguste Renoir
21. The Kiss (Sarutul) – Gustav Klimt
22. Primavera (Primavara) – Arcimboldo
23. La Grenouillere – Auguste Renoir
24. La Scapigliata (Doamna cu parul dezordonat) – Leonardo da Vinci
25. The Allegory of Painting (Alegoria picturii) – Johannes Vermeer
26. The Great Wave of Kanagawa (Marele val de la Kanagawa) – Katsushika Hokusai
27. Liberty Leading the People (Liberty conducand poporul) – Eugene Delacroix
28. Park near Lu (Parcul de langa LU) – Paul Klee
29. American Gothic – Grant Wood
30. The Siesta (after Millet) – Vincent Van Gogh
31. Flower Garden (Grădina cu flori) – Gustav Klimt
32. The Blue Dancers (Dansatoare albastre) – Edgar Degas
33. The Milkmaid (Lăptăreasa) – Johannes Vermeer
34 . View of L’Estaque (vedere din Estaque / Peisaj printre copaci) – Paul Cezanne
35. Three Fishing Boats (Trei bărci de pescuit) – Claude Monet
36. The Starry Night (Noapte înstelată) – Vincent Van Gogh
37. Cafe Terrace at Night (Cafeneaua Terrasse noaptea) – Vincent Van Gogh
38. Bookshelf (Biblioteca) – Matthieu Martin
39. Death and Life (Moarte și Viața) – Gustav Klimt
40. The glass of Wine (Paharul de vin) – Johannes Vermeer
41. Girl with a Pearl Earring (Fata cu cercel de perlă) – Johannes Vermeer
42. Garden at Sainte-Adresse (Grădina din Sainte – Adresse) – Claude Monet
43. Landscape with House, Dog and Cattle (peisaj cu Casă, Câine și Vite) – Franz Marc
44. The Magpie (Coțofana) – Claude Monet
45. Kairouan (III) – August Macke
46. Impression, Sunrise – Claude Monet
47. Las Meninas (Domnișoarele de onoare) – Diego Velazquez
48. Springtime (Primăvara) – Pierre-Auguste Cot
49. Bedroom in Arles (Dormitorul din Arles) – Vincent Van Gogh
50. Lady with an Ermine (Dama cu hermină) – Leonardo da Vinci
51. Poppies (Maci) – Claude Monet
52. Netherlandish Proverbs (Proverbe olandeze) – Pieter Brueghel the Elder
53. Woman in The Garden (Femeia din Grădină) – Claude Monet
54. A Young Girl Reading – Jean-Honore Fragonard
Cu mai bine de o săptămână înainte de Ziua Internațională a Dansului, Opera Comică pentru Copii a celebrat frumoasa artă a mișcării armonioase cu o gală extraordinară de balet, la care au fost invitați cei mai talentați balerini de la teatrele muzicale din România. În public au fost prezente personalități ale baletului românesc printre care […]
Cu mai bine de o săptămână înainte de Ziua Internațională a Dansului, Opera Comică pentru Copii a celebrat frumoasa artă a mișcării armonioase cu o gală extraordinară de balet, la care au fost invitați cei mai talentați balerini de la teatrele muzicale din România. În public au fost prezente personalități ale baletului românesc printre care Ileana Iliescu, Ioan Tugearu, Francisc Strnad, Florin Mateescu, Marius Grosu, Alexandru Carianopol, Corina Dumitrescu, Ovidiu Matei Iancu, prof. Ana Vâlcu de la Liceul de Coregrafie „Floria Capsali” din București. A fost un regal al dansului, la care au participat artiști ai companiilor de balet din București, Cluj, Craiova, Iași, Brașov, Constanța, Sibiu. Ei au prezentat publicului atât fragmente din lucrări clasice precum „Lacul lebedelor” sau „Giselle”, cât și coregrafii contemporane.
Opera Maghiară din Cluj-Napoca s-a prezentat cu două coregrafii semnate Livia Tulbure Gună, un pas-de-quatre de alură neoclasică din baletul „Raymonda”, executat cu strictețe, dar și cu lucrarea „Izolat în mișcare”, într-un stil contemporan în care primează mișcări bruște, impresia de brutalitate, precum și relații conflictuale între personaje. Opera Națională Română Iași și Opera Națională București au oferit publicului, la Gala Extraordinară de Balet de miercuri, două pas-de-deux-uri clasice, actul al II-lea din baletul „Giselle” și scena Siegfried – Odile din „Lacul lebedelor”. În Giselle, Maria Lozanova a redat caracterul enigmatic și vaporos al personajului, iar Dumitru Buzincu, a descris prin eleganța mișcărilor sentimentul de iubire al nobilului Albrecht. Cealaltă pereche, din „Lacul lebedelor”, s-a remarcat datorită talentului interpretativ: Ada Gonzáles, în Odile, a subliniat continuu prin expresia feței esența malefică a lebedei negre, în timp ce Valentin Stoica a dezvăluit felul în care, treptat-treptat, Siegfried se lasă prins în mrejele ei.
Câteva dintre duetele coregrafice ale galei de la Opera Comică pentru Copii au mizat pe relația feminin-masculin în cheie contemporană. Astfel, Olguța Ilie și Alexandru Chera de la Opera Română Craiova au construit prin lucrarea lor, „Control Act”, pe muzica lui Thom Willems (folosită și de W. Forsythe în celebra In the Middle Somewhat Elevated), un adevărat duel între doi amanți, un dans de forță cu mișcări repezi, convulsive, care să trădeze emoțiile personajelor. Pe de altă parte, Tünde Melania Condoiu și Marian Claudiu Dane de la Opera Brașov au descris în stil neoclasic o relație caldă, aproape magică prin secvența „Primăvara” din spectacolul „Anotimpurile”. Tehnica și atmosfera s-au schimbat brusc după acest moment coregrafic prin apariția soliștilor Teatrului Național de Operetă și Musical „Ion Dacian” din București, Maria Rogojan și Marian Chirazi. Ei au prezentat fragmentul „Încrederea” din spectacolul „Fluturi”, un moment de dans contemporan cu elemente acrobatice în coregrafia lui Relu Dobrin. Cu precizie și intensitate, cei doi au creionat prin mișcare un alt tip de relație între feminin-masculin: „relația pasională și de conviețuire ideală în cuplu – astăzi”.
Din compania de balet a operei constănțene, de data aceasta într-un curat stil neoclasic, Cătălina Iliescu și Alexandru Bîrsănescu, în coregrafia lui Horațiu Cherecheș, au oferit un fragment din eterna poveste de iubire dintre Romeo și Julieta. Statura monumentală a celor doi balerini a oferit dansului un caracter de măreție, fără a-l văduvi de grația și energia diafană specifică personajelor. Scena a părut că se umple de dragostea curată și puternică dintre Julieta și Romeo, cei doi părând un cuplu mitic, supraomenesc. Tot din categoria mitologică, dacă putem să-i spunem așa, a personajelor înfățișate de artiștii protagoniști ai Galei Extraordinare de Balet OCC face parte și cuplul Amyra Badro – Tiberiu Pepenică, soliști ai Operei Comice pentru Copii. Ei au creat două făpturi fantomatice, plutitoare, desprinse din poveștile cu zâne în „Apele Primăverii”, coregrafia: Asaf Messerer. Mișcările aparent simple ale acestei coregrafii au fost executate de către cei doi interpreți cu o finețe deosebită, dar și cu forța necesară pentru a reda pasiunea care definește relația celor doi. Amyra Badro nu este doar „un fulg” în această lucrare coregrafică, ci și apariția surprinzătoare a unei zâne, iar Tiberiu Pepenică reprezintă aici eternul visător, vânător al unei himere, care iată, în „Apele Primăverii”, devine reală. Un alt pas-de-deux, complet diferit, a fost adus de artiștii Teatrului de Balet din Sibiu, Ellie Marie Hennequin și Viktor Tomashek, care au venit cu un fragment din „La fille mal gardée” (coregrafie adaptată după A. Gorski). Cu deosebită căldură și bucurie interioară, ei au reușit să dea scenei o atmosferă pastorală, plină de energie, prin interpretarea lor riguroasă, dovedind astfel disciplină în ceea ce privește coregrafia, dar și capacitatea de a interpreta personaje cu caracter comic.
La o asemenea desfășurare de forțe coregrafice a fost prezentă și foarte tânăra generație de balerini, elevii Liceului de Coregrafie „Floria Capsali” din București. Ei (Maria Mija, Alexandru Constantin și Ana Toderică) au prezentat câteva coregrafii clasice din marele repertoriu de balet. Am remarcat-o pe Ana Toderică în variația Aurorei din „Frumoasa din pădurea adormită”, datorită corectitudinii pozițiilor și siguranței interpretării.
Gazdele evenimentului, balerinii Operei Comice pentru Copii nu puteau lipsi din această sărbătoare a dansului. Ei au prezentat câteva fragmente din spectacolele OCC – „Spărgătorul de nuci”, „Lacul lebedelor”, „Lumea păpușilor”- „Coppélia” (coregrafia: Cătălin Caracaș), „Albă ca Zăpada și cei șapte pitici” și „Alice în Țara Minunilor” (coregrafia: Corina Dumitrescu), dar și câteva lucrări în premieră pentru publicul teatrului. Aici am întâlnit o adaptare coregrafică intitulată „Simfonia clasică”, în cheie comică, o simfonie în doi care prezintă un cuplu năbădăios, în același timp simpatic, creat de interpreții Federica Franceschini și Tiberiu Pepenică. Am făcut cunoștință cu precizia și eleganța mișcărilor balerinului italian Marco Vicente, care a prezentat lucrarea clasică „Talisman” și cu relația încărcată de tensiune din pas-de-deux-ul masculin „Pulse”, redat de soliștii Cătălin Țârcovnicu și Cristian Danu.
Soliștii Operei Comice pentru Copii au dezvăluit publicului, prin toate lucrările prezentate în această gală, faptul că dispun de o paletă interpretativă mult mai bogată decât ne-am aștepta și că valoarea nu se măsoară neapărat în numărul de roluri mari realizate pe scenă, ci mai degrabă din felul în care orice rol/personaj capătă valoare prin talent și măiestrie.
Gala Extraordinară de Balet a Operei Comice pentru Copii a fost o adevărată defilare de momente artistice de valoare, în stiluri variate, cu personalități interpretative diferite, fiecare balerin slujind rolul interpretat. Gala a reprezentat, prin acest mod de desfășurare, o celebrare amplă a dansului, privit prin cât mai multe forme ale sale, de-a lungul istoriei. Poate că au lipsit din program creații celebre, adesea cerute în contextul altor gale de balet. Pe de altă parte nici nu s-a dorit o ilustrare a nivelului calitativ al baletului românesc. Principalul scop al galei a fost, cel puțin din perspectiva spectatorului obișnuit, încă o oportunitate de a privi, din unghiuri diferite, cu bucurie, numeroasele fațete ale unei arte magice, DANSUL.
cronică de Iulia Toea-Mureșan
Cu ocazia Zilei Internaționale a Dansului, cei mai aplaudați balerini ai teatrelor din România se întâlnesc pentru prima oară la Opera Comică pentru Copii într-o gală extraordinară, care va avea loc la data de 20 aprilie, de la ora 19. Opera Comică pentru Copii aduce împreună artiști de excepție de la teatrele mari de operă […]
Cu ocazia Zilei Internaționale a Dansului, cei mai aplaudați balerini ai teatrelor din România se întâlnesc pentru prima oară la Opera Comică pentru Copii într-o gală extraordinară, care va avea loc la data de 20 aprilie, de la ora 19. Opera Comică pentru Copii aduce împreună artiști de excepție de la teatrele mari de operă și balet din țară (din București, Iași, Cluj, Sibiu, Constanța, Craiova, Brașov) într-un spectacol unic, alcătuit din cele mai frumoase fragmente din producții de balet, dans contemporan, dans modern și dans de caracter.
Invitații Galei sunt prim-soliști ai companiilor de balet românești, printre care se numără Ada González și Valentin Stoica de la Opera Națională București, Andreea Jura și Dan Haja de la Opera Națională Română Cluj-Napoca, Maria Lozanova și Dumitru Buzincu de la Opera Națională Română Iași, Cătălina Iliescu și Bogdan Bârsănescu de la Teatrul Național de Operă și Balet „Oleg Danovski” din Constanța, Olguța Ilie și Alexandru Chera de la Opera Română Craiova, Cristina Terebesy și Sebastian Vlad Moldovan de la Opera Maghiară Cluj, Tűnde Melania Condoiu și Marian Claudiu Dane de la Opera Brașov, Ellie Marie Hennequin și Viktor Tomashek de la Teatrul de Balet Sibiu. La această gală, alături de balerinii Operei Comice pentru Copii participă și cei mai noi artiști colaboratori ai teatrului, un grup de balerini din Italia, Serbia și Japonia. Programul evenimentului include lucrări semnate de compozitori precum P.I. Ceaikovski, S. Prokofiev, A. Adam, Al. Glazunov, A. Vivaldi, A. Haciaturian, S. Rahmaninov.
„Indiferent de perioadele dificile pe care societatea noastră le traversează, nevoia de artă va exista mereu! Arta vindecă, inspiră și îi eliberează pe toți cei cărora li se arată. Anul acesta, Opera Comică pentru Copii celebrează Ziua Internațională a Dansului alături de cele mai importante instituții de cultură din România, iar pe scena noastră vor dansa împreună, pentru a aduce emoție și bucurie spectatorilor, cei mai îndrăgiți artiști din toată țara. La mulți ani! La mulți ani, dansului si tuturor dansatorilor!”, a declarat Andreea Soare, Coordonatorul Departamentului de Balet al Operei Comice pentru Copii.
Opera Comică pentru Copii este o instituție publică de cultură aflată în subordinea Primăriei Capitalei și a Consiliului General al Municipiului București, condusă din anul 2014 de către soprana Felicia Filip. Unică în lume prin segmentul de public căruia i se adresează, Opera Comică pentru Copii îi apropie pe cei mici de artă şi cultură, atât prin spectacole de calitate – operă, balet, musical, concerte-lecție, operetă, teatru muzical – cât şi prin diverse proiecte conexe inovatoare precum festivaluri de vară și de iarnă, Atelierele „Micul Artist”, ,,Magazinul OCC”, Tururile „În Spatele Cortinei”, ,,Petreceri de ziua de naștere”, ,,Escape Room”, „Aventura Parc”, „Abonamente” sau „Voluntariat”.
Pentru informații de presă, vă rugăm să contactați Biroul de Presă al OCC, prin e-mail la occ.revista@gmail.com sau apel telefonic la 0745 45 56 45.
Idei principale din contestația depusă astăzi, nr. 43022 din 14.04.2022, împotriva modului de organizare și desfășurare a evaluării finale a managementului Operei Comice pentru Copii și împotriva rezultatului final obținut, nota 8,59, notă insuficientă pentru continuarea activității de manager pentru doamna Felicia Filip. MOTIVE FORMALE: Depășirea cu peste 6 (șase) luni a termenului obligatoriu […]
Idei principale din contestația depusă astăzi, nr. 43022 din 14.04.2022, împotriva modului de organizare și desfășurare a evaluării finale a managementului Operei Comice pentru Copii și împotriva rezultatului final obținut, nota 8,59, notă insuficientă pentru continuarea activității de manager pentru doamna Felicia Filip.
MOTIVE FORMALE:
MOTIVE DE FOND REPROȘATE ÎN ADRESA COMISIEI DE JUSTIFICARE A NOTEI 8,59
S-a acordat în cuprinsul raportului de activitate un spațiu important în care a fost demonstrat cât de bine se pliază activitatea Operei Comice pentru Copii pe Strategia Culturală a Municipiului București, adoptată prin Hotărârea Consiliului General al Municipiului București nr. 152 din 2016. Apreciem că nu poate constitui o critică motivată, în absența evidentă a unei minime referiri, exemplificări, trimiteri punctuale la axele și obiectivele strategice adoptate pentru perioada 2016-2026, ceea ce privează de substanță și valoare respectiva critică/concluzie. Sau poate doar nu au citit membrii Comisiei Raportul! Dar nici nu au întrebat nimic despre acest subiect în interviu, deși ulterior l-au reproșat încă de la început!
Raportul de activitate redactat și depus prezintă în detaliu măsurile de organizare internă pe care Opera Comică pentru Copii le-a pus în practică, cu amendamentul că rezultatele onorabile și apreciate ale instituției există datorită unei foarte bune organizări interne.
În cadrul raportului de activitate e prezentată sintetic activitatea organismelor colegiale de conducere, 3 la număr: Consiliul de Administrație, Consiliul Artistic și Consiliul Director. Mai mult decât atât, în cadrul interviului, s-a menționat importanța activității Consiliului Director, și mai ales, felul în care acesta se întrunește săptămânal și dezbate / decide asupra activității instituției.
Nu înțelegem la ce proiect de venituri se face referire, în contextul în care evaluarea de față vizează cei 4 ani trecuți, în care am asigurat managementul OCC, consemnând, încă o dată, omisiunea evidentă a Comisiei de evaluare de justificare în această direcție. Și dacă totuși facem previziuni în funcție de istoricul prezentat, este suficient să urmărim că în anul 2021 s-a înregistrat o creștere de 87% a numărului de beneficiari, ceea ce înseamnă că cifrele înaintate prezintă sustenabilitate. Creșterile anuale din previziunea pentru anii viitori reprezintă creșteri estimate de 45%.
Planul minimal, convenit și semnat cu autoritatea, cât și bugetul de venituri proprii asumat și impus prin votul Consiliului General al Municipiului București a fost atins și depășit (cu 40% în anul 2021). Analiza indicatorilor de performanță în anii 2020 și 2021 când, niciun operator cultural nu a beneficiat de predictibilitate în organizarea evenimentelor și a activității de bază din cauza contextului pandemic, se impunea a fi corect și precaut efectuată / apreciată în procesul de evaluare. Mai mult decât atât, la orice capitol, indicatorii verificabili și cuantificabili (bilete vândute, încasări) ai activității OCC sunt cei mai mari din Capitală, în rândul instituțiilor de spectacole, atât în procente, cât și în cifre absolute, ceea ce aruncă în derizoriu orice acuzație. De altfel, pe parcursul evaluării prin interviu s-a reproșat că ponderea de cheltuieli pe proiecte culturale este prea mică în bugetul OCC, dar am primit în scris concluzia că „produsele culturale sunt costisitoare și supraevaluate”. Este cu atât mai derutant faptul că evaluatorii au apreciat că proiectele pe care le realizăm sunt „spectacole de calitate, de înaltă ținută” și n-au contenit cu felicitările, iar la final nota a fost sub linie…
Un exemplu clar este în cadrul interviului, la minutul 44, unde se poate regăsi o întrebare absolut tendențioasă și lipsită de temei, adresată de directorul artistic al Teatrului Elisabeta, referitoare la veniturile obținute din prestări servicii artistice, unde evaluatorul Șerban Puiu reține eronat că aceste venituri sunt foarte mici (85.000 lei), din activitatea de bază, fără a preciza detaliul notat în paranteza din imediata apropiere a tabelului inserat în Raportul de activitate, care menționa că aceste cifre reprezintă exclusiv venituri din activități artistice – SPECTACOLE ÎN DEPLASARE. Evaluatorul a omis să observe, cu doar un rând mai jos, faptul că veniturile din activitatea de bază – VENITURI DIN MANIFESTĂRI CULTURALE (SPECTACOLE, TÂRGURI, ATELIERE) ating 3.224.000 lei, sumă relevantă pentru activitatea instituției noastre. În felul acesta, concluzia că veniturile proprii sunt mici în raport cu activitatea de bază, este nerealistă și complet neîntemeiată în raport cu informațiile explicite, formulate în raportul de activitate.
Așadar, aspectele pretins imputate (concluziile nerealiste criticate) nu au fost puse în discuție de către membrii Comisiei (cu o singură excepție, și aceea o greșeală impardonabilă a dlui. Șerban Puiu), deși interviul este exact acea etapă a evaluării managementului dedicată formulării de întrebări, clarificări. Or, toate acestea, cum am menționat deja, lipsesc cu desăvârșire, ceea ce pune în discuție caracterul netransparent și nelegal în care s-a desfășurat această ultimă etapă a evaluării și, evident, obținerea unui rezultat final injust pentru toată activitatea prodigioasă, onorată chiar anul trecut cu Ordinul ,,Meritul Cultural” în grad de Ofițer, Categoria D – ,,Arta spectacolului” din partea Președintelui Klaus Iohannis, în data de 15 ianuarie 2021, de Ziua Culturii Naționale.
Considerăm injust, răuvoitor și ilegal demersul și rezultatul, iar în numele sutelor de mii de beneficiari direcți ai activității noastre, mulți dintre ei revoltați și care au transmis în ultimele zile mesaje publice și scrisori de susținere a conducerii Operei Comice pentru Copii, solicităm anularea procedurii, refacerea comisiei de evaluare și reevaluarea activității manageriale conform dispozițiilor și exigențelor legii. Pentru că dreptatea și adevărul nu sunt negociabile.
Sunt Felicia Filip și alături de Consiliul Director al Operei Comice pentru Copii, vă aducem la cunoștință indignarea pe care o încercăm ca urmare a umilinței publice generate de maniera în care instituția pe care o conduceți ne-a tratat ieri, în cadrul evaluării activității manageriale din ultimii 4 ani. Îmi este greu să cred că […]
Sunt Felicia Filip și alături de Consiliul Director al Operei Comice pentru Copii, vă aducem la cunoștință indignarea pe care o încercăm ca urmare a umilinței publice generate de maniera în care instituția pe care o conduceți ne-a tratat ieri, în cadrul evaluării activității manageriale din ultimii 4 ani. Îmi este greu să cred că sunteți la curent cu cele întâmplate și că susțineți practici lipsite de transparență și obiectivitate, de realism și justețe. Acesta este motivul pentru care vă scriem.
Sunt un om onest, cu o carieră de care sunt mândră și în urma căreia m-am bucurat întreaga viață de aprecierea publicului larg, fie la nivel internațional, fie în țară ori, desigur, la București. Am studenți cărora le împărtășesc experiența și învățămintele mele și sunt onorată să fiu Președintele Uniunii Muzicienilor Interpreți din România.
Pe parcursul celor 8 ani de când am preluat conducerea Operei Comice pentru Copii, am avut o relație normală cu toți cei 5 primari care s-au succedat la conducerea Primăriei Municipiului București. M-am bucurat atunci când m-ați sunat, la finalul lunii decembrie, pentru a-mi propune să fiu manager interimar, înțelegând că vom avea parte de o evaluare transparentă, profesionistă, justă și reală.
Alături de o echipă de un devotament exemplar, am reușit să construiesc un fenomen despre care este suficient să deschideți o pagină de internet pentru a trage concluzii. Alături de aceeași echipă, am întocmit raportul de evaluare pentru ultimii 4 ani de activitate, în speranța că va fi studiat și tratat cu obiectivitate, justețe, măsură egală în comparație cu alte instituții și fără superficialitate.
Opera Comică pentru Copii este instituția publică de spectacole din București cu cele mai multe evenimente în ultimii 4 ani, cei mai mulți spectatori plătitori de bilete și cele mai mari venituri proprii (în procente din buget și cifre absolute).
Am susținut cu mândrie acest raport în fața comisiei numite de dumneavoastră. Am primit din partea unor membri ai Comisiei câteva întrebări pertinente, iar la final multe complimente, felicitări și îmbrățișări.
Am aflat cu stupoare, la finalul zilei de ieri, că activitatea coordonată de mine este departe de a fi performantă. Nota obținută nu reflectă, mai ales prin motivarea ei de către Comisia de evaluare, realitatea din Raportul depus. Îndoielnic este faptul că, în timpul interviului, nu s-au ridicat aspectele imputate ulterior de comisie. În această etapă, în mod pragmatic, se clarifică elemente pe care comisia nu le identifică în raportul scris.
Nota 8,59 înseamnă că nu mai suntem competenți nici noi, nici întregul colectiv OCC și că postul de manager urmează a fi scos la concurs. Acest lucru se petrece în contextul în care, chiar în aceste zile, instituția pe care o conduc este nevoită ca, la cererea publicului, să suplimenteze spectacole programate (musicalul „School of Rock” se joacă, după alte 11 reprezentații, cu casa închisă de joi până duminică). Este știut deja că la Opera Comică pentru Copii cererea de bilete, la toate spectacolele, este foarte mare.
Aceste informații nu sunt greu de verificat, vă pot pune la dispoziție și raportul și înregistrarea ședinței în privința căreia, pentru a demonstra că nu sunt favorizată, am fost de acord să fie publică. De asemenea, vă invităm oricând să constatați personal veridicitatea datelor din Raportul de evaluare și nivelul artistic atins de Opera Comică pentru Copii, singura instituție de acest gen din lume.
Față de toate aceste aspecte, domnule Primar, vă rog să reflectați, fiind sigură că veți înțelege indignarea mea și a colegilor mei, un colectiv care, vreme de 8 ani de zile ne-am dăruit micilor și marilor spectatori bucureșteni și nu numai.
Vă solicităm, așadar, să anulați procedura, să refaceți comisia de evaluare care nu a avut în componență niciun membru din specialitatea instituției pe care o conduc: teatru muzical, conform R.O.F., și să dispuneți reevaluarea activității manageriale conform dispozițiilor și exigențelor legii. Pentru că dreptatea și adevărul nu sunt negociabile.
Dr. Felicia Filip,
Manager Opera Comică pentru Copii
Membrii Consiliul Director (în ordine alfabetică):
Cătălin Caracaș
Mădălina Cioacă
Elena Cursaru
Mădălin Guruianu
Gheorghe Iliuță
Emil Pantelimon
Dorin Popovici
Valentin Racoveanu
Andreea Soare
Pentru informații de presă strict pe acest subiect, vă rugăm să contactați purtătorul de cuvânt al Operei Comice pentru Copii, Mădălin Guruianu, la numărul 0753 431 421.
Ultima săptămână de înscrieri pentru „School of Musical”, proiect unic în România În ultimii patru ani, Opera Comică pentru Copii a demonstrat, prin super-producții de musical puse în scenă sub licență internațională, că este instituția unde copiii talentați au ocazia să strălucească și să crească în lumina reflectoarelor. Titluri precum „Sunetul Muzicii” (2018), „Madagascar – […]
Ultima săptămână de înscrieri pentru „School of Musical”, proiect unic în România
În ultimii patru ani, Opera Comică pentru Copii a demonstrat, prin super-producții de musical puse în scenă sub licență internațională, că este instituția unde copiii talentați au ocazia să strălucească și să crească în lumina reflectoarelor. Titluri precum „Sunetul Muzicii” (2018), „Madagascar – A Musical Adventure Jr.” (2019) și „School of Rock” (2021) au adus în fața publicului distribuții alcătuite majoritar sau chiar integral din copii cu vârsta între 6 și 16 ani.
În acest context, Opera Comică pentru Copii a lansat împreună cu Programul Național Cantus Mundi un proiect unic în România: „School of Musical”. Conceptul are în vedere viitorul scenei românești de musical, prin instruirea, la cel mai înalt nivel, a unei generații de elevi între 6 – 16 ani, deja inițiați în artele spectacolului și care vor face performanță sub lumina reflectoarelor în spectacolele Operei Comice pentru Copii.
Programul „School of Musical” constă în organizarea de cursuri intensive de canto (4 ore/săptămână), mișcare scenică/dans (2 ore/săptămână) și artă teatrală (2 ore/săptămână) pe durata a 10 luni/an, susţinute de artiști cu experienţă în domeniul artelor spectacolului muzical. Preselecțiile sunt programate în luna aprilie 2022, iar cursurile se desfășoară pe parcursul stagiunii 2022-2023, din septembrie 2022 până în iunie 2023. Sunt disponibile 40 de locuri, dintre care 20 vor fi subvenționate de Opera Comică pentru Copii, iar 20 de locuri vor fi cu taxă (800 lei/lună la plată anticipată, 1200 lei/lună la plata lunară).
Programul presupune parcurgerea următoarelor etape:
Activitățile OCC în sprijinul copiilor refugiaților ucraineni
În perioada 28 martie-23 aprilie, Opera Comică pentru Copii găzduiește programul SUPERHEROYI de Ucraina, inițiat de Plan B, în parteneriat cu OCC și cu sprijinul Kaufland România. Programul constă în oferirea unui spațiu prietenos, unde copiii refugiați din Ucraina participă la activități specifice vârstei lor și desfășurate în limba lor maternă.
Totodată, Opera Comică pentru Copii vine în sprijinul celor care care au în grijă familii de refugiați ucraineni prin oferirea de acces GRATUIT la toate spectacolele, disponibile în aplicația Opera Copiilor, app.operacomica.ro. Prin completarea unui formular: https://forms.gle/HJYPGLAvNg4WRoaQA, puteți oferi în aceste momente de grea încercare o bucurie binevenită copiilor refugiați.
Pe 24 martie a avut premiera primul spectacol jucat în limba ucraineană la Opera Comică pentru Copii. Basmul simfonic „Petrică și Lupul” și spectacolul de balet „Parada Jucăriilor” au fost adaptate special pentru copiii refugiați din Ucraina și sunt programate pe parcursul lunii aprilie pentru grupuri de copii refugiați și însoțitorii lor.
School of Rock a revenit în Sala Mare de la Opera Comică pentru Copii
După un prim weekend sold out, musicalul fenomen ce poartă semnătura regizorală a lui Emil Pantelimon poate fi vizionat până pe 17 aprilie, în zilele de vineri, sâmbătă și duminică, în Sala Mare a Operei Comice pentru Copii. Biletele sunt disponibile în rețeaua bilete.ro.
„Am rămas fără vorbe efectiv. Știam filmul, știam povestea, dar nu mă așteptam să fie la nivelul acesta. Mi se pare impecabil făcut, copiii sunt absolut geniali – atâta disciplină, acuratețe, execuție, mișcare, nu mai vorbesc de calitățile muzicale! Eu rareori întâlnesc asta la actori profesioniști. Sunt absolut jos pălăria!” (Dana Rogoz)
„Ne-a plăcut foarte mult și… nu mă așteptam. Cam asta e prima reacție pe care o ai după ce vezi spectacolul de aici, de la Opera Comică. Zici <<pe bune? e la noi, e în România?>> Se întâmplă povestea aceasta, desfășurarea asta de forțe, desfășurarea asta de energie, de oameni, de lumini, de sunet, de costume. Spectaculos! Nota 10 și jos pălăria!” (Cătălin Măruță)
„Emoția este o stare și cred că muzica și dedicarea copiilor în spectacolul acesta și a tuturor celor care au fost pe scenă au făcut ca emoția asta să fie și de iubire, și de plâns, și de râs. Tot spectacolul te-a adus în starea aceasta de emoție care poate să fie de toate felurile, și noi am trăit toată emoția asta.” (Andra)
„Mi se pare un subiect interesant faptul că muzica mereu vine pe alte căi decât cele oficiale. Cei care vor să facă muzică trebuie să lupte pentru a face asta. Și cred că spectacolul acesta este despre ambiție și merită văzut. Mi se pare foarte bine pus în scenă, sunt câteva personaje delicioase și cred că muzica împreună cu dialogurile și felul în care curge toată povestea te țin acolo. Aștepți să vezi ce se mai întâmplă, ce urmează, chiar și dacă ai văzut filmul și știi cum se termină. Recomand să vedeți School of Rock la Opera Comică pentru Copii!” (Marius Moga)
„Să sprijinim talentul! Veniți să vedeți spectacolul acesta, o să vă placă rău de tot! Mie mi-a plăcut la nebunie, am palmele înroșite [de la aplauze].” (Toni Grecu)
Opera Comică pentru Copii este o instituție publică de cultură aflată în subordinea Primăriei Capitalei și a Consiliului General al Municipiului București, condusă din anul 2014 de către soprana Felicia Filip. Unică în lume prin segmentul de public căruia i se adresează, Opera Comică pentru Copii îi apropie pe cei mici de artă şi cultură, atât prin spectacole de calitate – operă, balet, musical, concerte-lecție, operetă, teatru muzical – cât şi prin diverse proiecte conexe inovatoare precum festivaluri de vară și de iarnă, Atelierele „Micul Artist”, ,,Magazinul OCC”, Tururile „În Spatele Cortinei”, ,,Petreceri de ziua de naștere”, ,,Escape Room”, „Aventura Parc”, „Abonamente” sau „Voluntariat”.
Pentru informații de presă, vă rugăm să contactați Biroul de Presă al OCC, prin e-mail la occ.revista@gmail.com sau apel telefonic la 0745 45 56 45.
Opera Comică pentru Copii găzduiește programul SUPERHEROYI de Ucraina, în perioada 28 martie-23 aprilie 2022. Proiectul este inițiat de Plan B, în parteneriat cu Opera Comică pentru Copii și cu sprijinul Kaufland România și constă în crearea unui spațiu prietenos, în care copiii refugiați din Ucraina participă la activități specifice vârstei lor și desfășurate în […]
Opera Comică pentru Copii găzduiește programul SUPERHEROYI de Ucraina, în perioada 28 martie-23 aprilie 2022. Proiectul este inițiat de Plan B, în parteneriat cu Opera Comică pentru Copii și cu sprijinul Kaufland România și constă în crearea unui spațiu prietenos, în care copiii refugiați din Ucraina participă la activități specifice vârstei lor și desfășurate în limba lor maternă.
Timp de o lună, 30 de copii din adăposturi sau din spațiile de cazare puse la dispoziție de bucureșteni vor veni, de luni până vineri între 9 si 16, pentru activități dedicate vârstelor 3-7+ ani, coordonate de formatori și psihologi specializați în lucrul cu copiii. La inițiativa Asociației pentru Responsabilitate Socială „Plan B”, Opera Comică pentru Copii pune la dispoziție un spațiu generos și frumos amenajat, în care acești copii să aibă parte de momente de normalitate: să cunoască alți copii ucrainieni, să audă limba lor, să poată fi însoțiți de mama, să participe la ateliere, să se bucure, să se miște în voie, să fie poznași, precauți, temerari, oricum au ei nevoie să fie: superheroyi.
Copiii ucraineni care ajung în România au fost smulși de război din singurul spațiu sigur și familiar pe care îl cunoșteau: casa și familia lor. Majoritatea covârșitoare a micuților se află acum într-o țară nouă însoțiți doar de mamele lor, obosite, traumatizate și cu responsabilitatea enormă de a decide încotro merg mai departe. Impactul războiului asupra copiilor este complex și greu de evaluat cât încă este în desfășurare. Ceea ce va conta pe termen mediu și lung este ca cei mici să se simtă în siguranță și să copilărească. Dincolo de a fi „refugiați” și de a li se oferi hrană, adăpost și haine, au nevoie să fie copii.
Opera Comică pentru Copii este o instituție publică de cultură aflată în subordinea Primăriei Capitalei și a Consiliului General al Municipiului București, condusă din anul 2014 de către soprana Felicia Filip. Unică în lume prin segmentul de public căruia i se adresează, Opera Comică pentru Copii îi apropie pe cei mici de artă şi cultură, atât prin spectacole de calitate – operă, balet, musical, concerte-lecție, operetă, teatru muzical – cât şi prin diverse proiecte conexe inovatoare precum festivaluri de vară și de iarnă, Atelierele ,,Micul Artist”, ,,Magazinul OCC”, Tururile ,,În Spatele Cortinei”, Programul ,,Petrecere de ziua de naștere la OCC”, Activitățile ,,Escape Room” și ,,Aventura Parc”, dar și ,,Abonamente” și ,,Voluntariat”.
Pentru informații de presă, vă rugăm să contactați Biroul de Presă al OCC, prin e-mail la occ.revista@gmail.com sau apel telefonic la 0745 45 56 45.
SUPERHEROYI of Ukraine, as of today only at the Comic Opera for Children
The Comic Opera for Children hosts the program SUPERHEROYI of Ukraine, from March 28 to April 23, 2022. The project is initiated by Plan B, in partnership with the Comic Opera for Children and with the support of Kaufland Romania and consists in creating a friendly space where refugee children from Ukraine participate in activities specific to their age and conducted in their mother tongue.
For a month, 30 children from shelters or accommodation facilities provided by Bucharest residents will come, from Monday to Friday between 9 and 16, for activities dedicated to ages 3-7 + years, coordinated by trainers and psychologists specialized in working with children. At the initiative of the Association for Social Responsibility Plan B, the Comic Opera for Children provides a generous and beautifully arranged space, in which these children have moments of normalcy: to know other Ukrainian children, to hear their language, to be able to be accompanied by their mother, to participate in workshops, to enjoy, to move freely, to be naughty, cautious, daring, whatever they need to be: superheroyi.
Ukrainian children arriving in Romania were snatched by the war from the only safe and familiar place they knew: their home and family. The vast majority of little ones are now in a new country accompanied only by their mothers, who are tired, traumatized and have an enormous responsibility to decide where to go next. The impact of war on children is complex and difficult to assess while it is still ongoing. What will matter in the medium and long term is for the little ones to feel safe and have a childhood. Beyond being „refugees” and being offered food, shelter and clothing, they need to be children.
The Comic Opera for Children (Opera Comică pentru Copii) is a public cultural institution subordinated to the Bucharest City Hall and the General Council of Bucharest, led since 2014 by soprano Felicia Filip. Unique in the world through its target audience, the Comic Opera for Children brings youth closer to art and culture, both through quality performances – opera, ballet, musical, concert-lessons, operetta, musical theater – and through various innovative related projects such as Summer and Winter Festivals, “Little Artist” Workshops, “OCC Store”, “Behind the Curtain” Tours, “OCC Birthday Party” Program, “Escape Room” and “Adventure Park ” Activities, but also “Subscriptions” and “Volunteering ”.
For press information, please contact the OCC Press Office, by e-mail at occ.revista@gmail.com or by phone at +40745 45 56 45.