Sâmbătă, 2 septembrie, i-am întâlnit de dimineață pe Eliza Doolittle și pe domnul Higgins, împreună cu prietenii lor, copiii, în Parcul Cișmigiu din București. Opera Comică pentru Copii a prezentat în cadrul Festivalului „Bucureștii lui Caragiale” spectacolul de balet „Eliza, micuța florăreasă”, creație a coregrafului Mihai Babușka. Nici nu începuse bine evenimentul că, în fața Scenei Mici a festivalului, s-au strâns câteva sute de spectatori de toate vârstele. Atrași de muzica superbă a lui Frederick Loewe, compozitorul musical-ului „My Fair Lady”, inspirat, la fel ca baletul „Eliza”, de piesa de teatru „Pygmalion” de George Bernard Shaw, spectatorii au umplut spațiul rezervat publicului în fața scenei, iar cei rămași în afara acestuia au stat pe băncile din parc sau pe alei. Cu toții am admirat prestația tinerilor artiști din spectacolul „Eliza, micuța florăreasă”, povestea unei fete care vrea cu orice preț să devină balerină și de care se îndrăgostește maestrul de dans Higgins. Copiii au putut astfel afla, ajutați și de Fetița–povestitor, că dragostea poate face minuni și, cu ajutorul ei, oricine poate să-și îndeplinească dorințele.
Cu o coregrafie simplă, în același timp spectaculoasă, baletul prezentat în Parcul Cișmigiu de către Opera Comică pentru Copii surprinde momente frumoase și amuzante, precum insistența cu care Eliza îi cere lui Higgins s-o primească la lecțiile de balet, lipsa de educație la masă a fetei, felul în care ea învață să cânte și să danseze. În final, prin mișcări grațioase și elegante, Eliza reușește să se transforme sub ochii spectatorilor dintr-un copil modest într-o domnișoară elegantă, ba chiar devine vedetă a Baletului din Londra. La braț cu domnul Higgins în Parcul Cișmigiu, în pași de dans, ea le-a arătat celor prezenți frumusețea baletului clasic și a costumelor de epocă, create în această producție de scenografa Viorica Petrovici. Spectacolul „Eliza, micuța florăreasă” a transformat pentru o oră Parcul Cișmigiu într-o promenadă din Londra, apoi într-o sală de operă și într-un studio de balet, iar după ce publicul a răsplătit cu aplauze talentul balerinilor Operei Comice, spectatorii păreau să nu se mai desprindă de magia la care tocmai asistaseră.
Iulia Toea-Mureșan