La final de stagiune, Opera Comică pentru Copii invită publicul de +7 ani să ia parte la o seară extraordinară dedicată marelui compozitor italian Giacomo Puccini și celei mai îndrăgite arii din repertoriul său, „O, mio babbino caro” („O, dragul meu tată”). Gala Puccini, care se va desfășura pe 29 iunie, marchează un moment semnificativ, având loc cu exact cinci luni înainte de centenarul dispariției marelui compozitor. Acest eveniment special precede astfel aniversarea a 100 de ani de la trecerea în neființă a lui Giacomo Puccini, oferind o ocazie deosebită de a celebra și onora moștenirea sa muzicală.
Aria care dă numele galei face parte din opera într-un act „Gianni Schicchi”, prezentată publicului pentru prima dată în 1918. Făcând parte din „Il trittico” (Tripticul) lui Puccini, „Gianni Schicchi” se remarcă prin farsa comică și muzica captivantă, „O, mio babbino caro” fiind un punct culminant deosebit de emoționant. Acțiunea din opera „Gianni Schicchi” este plasată în Florența anului 1299 și se desfășoară în jurul intrigilor personajului titular, Gianni Schicchi, care manipulează testamentul unui om bogat decedat, pentru a aduce beneficii propriei sale familii. În acest context de viclenie și înșelăciune, aria oferă un moment de emoție autentică. Este cântată de Lauretta, fiica lui Schicchi, care își imploră tatăl să îi permită să se căsătorească cu Rinuccio, tânărul pe care îl iubește. Rugămintea ei sinceră, rostită prin intermediul ariei, introduce o notă de inocență și sinceritate în narațiunea altfel plină de umor și satiră.
Gala Puccini poartă semnătura maestrului Cristian Mihăilescu, regizor cu o vastă experiență în montarea creației lui Puccini. Invitații evenimentului sunt soprana Cellia Costea (Opera Națională din Atena), tenorul Florin Guzgă (Opera Națională Română Iași) și baritonul Mihai Damian (Opera Națională Română Cluj-Napoca).
Cellia Costea – soprană
Soprana de renume internațional Cellia Costea a debutat în anul 1999 la Opera Națională București cu rolul Desdemona din opera „Otello” de Giuseppe Verdi. A devenit cunoscută pe plan mondial începând din anul 2001, când a interpretat în Austria, la Klagenfurt, rolul Contesei din „Nunta lui Figaro” de W. A. Mozart. Este câștigătoare a 11 concursuri internaționale de canto, printre care „Francisco Viñas” de la Barcelona, „Julin Gayarre” de la Pamplona sau „Montserrat Caballe” din Andora.
De-a lungul carierei, a cântat pe mari scene ale lumii: la Royal Opera House Covent Garden din Londra, Opera de Stat din Viena, Teatro Liceu din Barcelona, la teatrele de operă din Berlin, Frankfurt, Stuttgart, Hanovra, Marsilia, Toulon, Toulouse, Liege, Amsterdam, Palermo, Nisa, Cairo, Praga, Atena, Santiago de Chile.
Cellia Costea s-a specializat în repertoriul verdian și mozartian, iar în ceea ce privește operele lui Giacomo Puccini a interpretat aproape toate rolurile principale feminine din creația acestuia: Liu din „Turandot”, Mimi din „Boema”, Tosca, Madama Butterfly. În ultimii ani, soprana Cellia Costea a interpretat rolul titular din „Tosca” la Stuttgart, Düsseldorf și Atena. Tot la Teatrul „Herodus Atticus” din Atena a cântat și în „Madama Butterfly”, rol jucat și la Bari.
Din anul 2012, Cellia Costea este solistă a Operei Naționale din Atena și a primit din partea Uniunii Criticii de Teatru grecești Premiul pentru cel mai bun artist al anului.
Florin Guzgă – tenor
Solist al Operei Naționale Române din Iași din anul 2013, tenorul Florin Guzgă este absolvent al Universității de Arte „George Enescu” din Iași și câștigător al Premiului al II-lea la Concursul Internațional „Vincenzo Bellini” de la Caltanissetta, Italia, și Premiul special pentru tenori „Galliano Masini” în cadrul aceluiași concurs, ediția 2012. Ca solist al operei ieșene, tenorul Florin Guzgă are un repertoriu variat, alcătuit din lucrări ale compozitorilor Giuseppe Verdi, Gaetano Donizetti, P. I. Ceaikovski, fiind premiat în două ediții ale Galei Premiilor Operelor Naționale din România cu premiul pentru cel mai bun debut masculin.
A colaborat cu importante teatre de operă din țară (București, Cluj-Napoca, Timișoara, Brașov, Constanța, Galați) și din străinătate (Chișinău, Toulouse, Zagreb). Din repertoriul puccinian, Florin Guzgă a fost aplaudat în roluri precum Rodolfo („Boema”), Pinkerton („Madama Butterfly”), Mario Cavaradossi („Tosca”).
Pasiunea pentru muzică, dar și calitățile vocale remarcabile l-au îndemnat pe Florin Guzgă să abordeze și repertoriul vocal-simfonic: „Requiem” de W. A. Mozart, Simfonia a IX-a de Ludwig van Beethoven, „Messa da Requiem” de G. Verdi, „Stabat Mater” de G. Rossini, „Clopotele” de Serghei Rahmaninov.
Mihai Damian – bariton
Absolvent al Academiei Naționale de Muzică „Gheorghe Dima” din Cluj-Napoca, specializarea Dirijat, baritonul Mihai Damian studiază canto în cadrul aceleași instituții, la clasa conf. univ. dr. Cristian Hodrea și prof. univ. dr. habil. Iulia Suciu. Câștigător al mai multor concursuri naționale și internaționale, Mihai Damian a participat la mai multe cursuri de măiestrie cu artiști precum Ramón Vargas, Ruxandra Donose, Leontina Văduva, Karola Theill, Vlad Iftinca, Roland Börger, Patrick Russil.
Între anii 2019 și 2024, Mihai Damian a fost bariton în cadrul Filarmonicii de Stat „Transilvania” din Cluj-Napoca, iar de anul acesta este solist al Operei Naționale Române din Cluj-Napoca, colaborând de-a lungul anilor cu dirijori ca Lawrence Foster, Felix Krieger, Hannu Lintu, David Crescenzi, Valentin Uryupin, Mihnea Ignat,Tiberiu Soare și Cristian Spătaru. De-a lungul carierei a cântat la teatre de operă din țară și în filarmonici, la București, Cluj-Napoca, Timișoara, Iași, Satu Mare, Oradea, Brașov.
La începutul anului 2024, Mihai Damian a fost invitat la Ópera de Bellas Artes din Ciudad de Mexico, pentru a interpreta rolul Giacomo din opera „Giovanna d`Arco” de Giuseppe Verdi. Acest eveniment, care a avut loc cu participarea faimosului tenor Ramón Vargas și a sopranei mexicane Karen Gardeazebal, a reprezentat premiera națională a acestei opere verdiene și debutul internațional al tânărului bariton. De asemenea, își face apariția pe scena Konzerthaus Berlin, în opera „Le Villi” („Ielele”) de Giacomo Puccini.